Mn ouders hebben me echt weinig muziek laten luisteren eigenlijk. Kan alleen ABBA bedenken via mn moeder
Tina Turner!
Zo’n leuke vraag!
Van m’n moeder Kate Bush, Paul Simon
Van m’n vader echt heel veel denk ik, de top 2000 achtige boomer dingen zoals beatles, led zep, pink floyd, black sabbath maar ook beck, sex pistols, clash, the who… allemaal alternatieve/punk/rock muziek uit “die tijd”
Veel muziek die ik nu luister heb ik via mijn ouders, en vooral mijn vader, leren kennen zoals Neil Young, Pink Floyd, Fleetwood Mac, the Who, Genesis, Joni Mitchell, Carole King, Nick Cave, David Bowie etc.
Ik weet nog dat mijn vader met het album Déjà vu van Crosby, Stills, Nash and Young aankwam, ik was meteen verkocht.
Mijn moeder luistert meer naar James Brown, Stevie Wonder en Bobby Womack. Die laatste luister ik de laatste tijd veel.
Ik word juist door mijn ouders uitgelachen om mijn oude lullen muzieksmaak. Mijn ouders luisteren best moderne muziek, maar dingen die ik van huis uit mee gekregen heb en nog steeds luister (in verschillende periodes hoor) zijn oa: U2, Robbie Williams, Radiohead, RHCP, QotSA, Placebo, Depeche Mode, Muse, Porcupine Tree, the Mars Volta, James Blake en Kanye West.
Nu luister ik zelf bijvoorbeeld wel Fleetwood Mac, Van Morrison en van dat soort oude lullenmuziek, dus ik snap ze wel.
Toen ik 12 was, wilde ik heel graag Jennifer heten. Ik dacht dat ik dan meteen veel cooler zou zijn op school. En was sowieso makkelijker om af te korten op MSN: ‘JeNnii
’
Daarvoor vond ik een tijd lang van die elfachtige namen echt het allermooist. Gwenneviera of zo, ik weet het niet meer precies. Als t maar lang en apart was. Ik kon me niet voorstellen waarom mijn ouders me niet zo genoemd hadden.
Mijn ouders waren meer het type BZN, Frans Bauer en The Kelly Family Dus heb gelukkig helemaal niks van ze overgenomen, haha.
Heel veel Rock muziek, mijn moeder was echt een hippie. Blowend in het gras in de blote tieten
Bob Marley en UB40, van m’n vader. Echt instant blij als ik het hoor. Heb er echt een zwak voor. Vind het zelf ook goede muziek, maar de connectie met m’n vader maakt het nog beter.
Robbie Williams en ze luisterde veel Shania twain, maar mijn moeders late jeugd speelde zich vooral af in de 90’s
Ik ben wel echt jaloers op jullie ouders met goede muzieksmaak!
Mijn moeder luisterde sowieso weinig muziek, enige wat ik me kan herinneren zijn dingen als Marco Borsato, Trijntje Oosterhuis (en Total Touch dus ) en Céline Dion.
Mijn vader hield vooral van smartlappen
M’n muzieksmaak heb ik vooral van vrienden, m’n broer en vanuit tv-series haha
Niks!
Mijn vader heeft geen smaak en mijn moeder is een typische Top40 persoon die alles luistert. Vraag me echt af waarom ze geen radio DJ is geworden.
Mijn vader was gek op Harry (hij zei heel Nederlands Herry) Styles en ik vond het super aandoenlijk dat ie dan ituneskaarten kocht om zijn muziek te kopen, die luister ik sindsdien ook. Hij luisterde echt een leuke mix van oude en nieuwe muziek.
Hij vond het sowieso heel leuk om muziek uit te wisselen dus hij nam dan bijvoorbeeld weer Fightstar van mij over. Heb er hele fijne herinneringen aan!
Mijn vader veel Beatles en Bob Dylan.
Daarnaast veel verschillende blues. Ook veel Johnny Cash, Leonard Cohen. Qua Nederlandstalig iets als Herman van Veen en Maarten van Roozendaal. Lekker VPRO.
Later ook wat meer pop, zoals Anouk en Adele.
Mijn moeder weet ik eigenlijk helemaal niet, die heeft volgens mij niet zo’n uitgesproken smaak. Weet ook niet goed wat ze luistert nu de alleen is.
Queen van m’n vader en Celine Dion en Clouseau van m’n moeder. Maar luister zelf alleen Queen nog nu.
Ik vind ‘t ook altijd irritant als mensen ‘blijf gezond’ zeggen, alsof je dat zelf in de hand hebt
Vind het vooral ondoordacht
het is zo’n standaard tekst: een gelukkig en gezond nieuw jaar. Ik heb dat zelf ook op een aantal kaarten gezet, naar ooms en tantes enzo. Maar in jouw geval had ik er wat anders op gezet, wat moet je hier nu mee?
Ik ben ook jaloers op m’n ouders, ze hebben echt bijna alles wat ik heb opgenoemd in m’n post + meer live gezien in de gloriedagen echt asociaal.