Mijn pap en ik zijn samen fan van John Mayer, die heb ik door hem leren kennen. Is niet echt van vroeger, wel heel leuk!
Mijn ouders luisterden alleen naar het Urker Mannenkoor en incidenteel BZN of Piet Veerman.
Wel confronterend om hier over âgoeie smaak van oudersâ te lezen want ik ben dus zelf die oude die naar Depeche Mode, Kraftwerk, A-ha, REM en John Denver luistert.
Dat was na de tijd van mijn ouders.
Mijn moeder bleef werken terwijl het werd verwacht (in het oosten Nederland) dat vrouwen zouden stoppen met werken zodra ze kinderen hadden.
Maar mijn oma had ook altijd een eigen drogisterij gehad en heeft altijd gezegd tegen mijn moeder om voor haar eigen geld te zorgen en niet afhankelijk te zijn van een man
Mijn moeder heeft altijd 3-5 per week gewerkt (behalve tijdens zwangerschapsverlof). Ok, geen fulltime, maar toch.
En ze heeft haar eigen naam gehouden nadat ze getrouwd is.
Geen grote dingen, maar toen toch wat minder gebruikelijk dan nu.
Gelukkig geen. Mân ouders luisterden alleen naar geheime zender muziek. Als kind zijnde werd ik er al helemaal gek van en ik ben blij dat ik het nu noooooit meer hoef te luisteren.
Ze was kostwinner en bleef werken terwijl mijn vader thuis bleef. Na de scheiding betaalde ze hem alimentatie. En ze was echt zo cool vroeger, rebels, met half opgeschoren haar, leren jasje en een motorrijbewijs (waarvan ze later aangaf het stiekem doodeng te vinden).
Mijn moeder heeft een technische studie gedaan en is nooit met mijn vader getrouwd (maar ze zijn al wel heel lang samen). Ze heeft ook pas vrij âlaatâ kinderen gekregen en âgeeistâ dat zij en mijn vader de zorg 50/50 zouden verdelen (maar dat wilde mijn vader gelukkig ook). Mijn ouders komen allebei uit redelijk christelijke families dus ik vind het altijd wel dapper dat ze veel anders hebben gedaan dan verwacht werd en dat ik weet dat er nul verwachtingen zijn wat betreft trouwen/kinderen/werk naar mij.
Edit: mijn opaâs en omaâs zijn ondertussen gelukkig ook een stuk moderner geworden. Bij mijn ene opa en oma hingen de trouwfotoâs van hun kinderen aan de muur maar daar hing mijn moeder dus niet tussen. Uiteindelijk heeft mijn moeder op latere leeftijd nog een PhD gedaan en hebben mijn opa en oma een foto van haar uitreiking aan de muur gehangen :).
U2 kon ik wel waarderen (maar nu nog niet), David Bowie en The Rolling Stones ook wel. En mijn moeder heeft van mij Muse en Kensington overgenomen, al vond ze Youngblood van 5 Seconds of Summer en Harry Styles ook leuk.
Ik had laatst nog kipstuckjes van de vegetarische slager. Op zich prima, maar het deed me meer denken aan een oesterzwam,dan daadwerkelijk vlees
En af en toe een groentenburger (dat echt van groenten is en niet zo goed mogelijk vlees probeert na te bootsen) vind ik prima
Aan veganistische kaas ga ik niet beginnen, want die zijn vaak op basis van cashewnoten en daar ben ik allergisch voor
Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand nog nooit een vleesvervanger gegeten heeft, dus ben benieuwd.
Aan de andere kant gaven twee vrienden van me laatst aan nog steeds vrijwel elke dag vlees te eten en eigenlijk ook niet goed te weten hoe ze vegetarisch moesten koken. Was daar eigenlijk ook al wel verbaasd over, aangezien ik toch het idee had dat het binnen mijn hoogopgeleide-twintigers-in-de-randstad-bubbel toch wel heel gebruikelijk was regelmatig vegetarisch te eten en/of koken.
Ja maar moet ook zeggen dat als ik in mijn eigen omgeving kijk er juist in de afgelopen jaren veel veranderd is. Ik eet nu ook veel vaker vegetarisch en ook vaker vleesvervangers dan 5 jaar geleden. Het aanbod is de laatste jaren ook zo gegroeid.
Ben als 10 jarige ooit twee weken vegetariĂ«r geweest en de vleesvervangers die ik toen kreeg vond ik zo vies. Van die gortdroge groenteschijven en rubberen worstjes. Al verdenk ik mân moeder er nog steeds van dat ze expres de minst smakelijke vleesvervangers uitzocht in de hoop dat ik gewoon weer vlees zou gaan eten.
Onbewust wel, aangezien in de Aziatische keuken vaak met tofu gekookt wordt!
Dit is dus bij mijn ouders nu nog steeds zo. Gelukkig doe ik ook een PhD dus er is nog hoop dat mijn foto er ook een keer komt te hangen
Mijn moeder is echt mijn held. Ze is bi en studeerde vrouwen studies in de jaren 80 dus echt super typisch. Haar vader/mijn opa was een bijzonder typische anti feministische witte man en ze heeft alleen maar broers die voorgetrokken werden dus zichzelf blijven zijn was niet vanzelfsprekend voor haar. Veel gedemonstreerd en dergelijke als studente, veel vrienden verloren aan aids (niet dat dat een goed ding is, maar het lijkt me verschikkelijk om in die tijd queer te zijn en te weten dat je elk moment hetzelfde kan overkomen als je een keer ongeluk hebt).
Het allerknapste vind ik dat ze gescheiden is van mijn vader, omdat ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk ze het vond om tegen haar vaders wensen in te gaan qua hetero normatieve verwachtingen.
En toen heeft ze later een vrouw ontmoet bij een timmercursus voor vrouwen wat ik heel schattig vind.
Op zich was mijn moeder geen volksheld ofzo maar voor mij wel
Edit: oh en ze was heel actief in de gemeenteraad van Amsterdam (geloof ik??) met een pro feministische agenda en toen ik op de middelbare school zat heeft ze nog jaren politieke lessen gegeven op middelbare scholen met een focus op vrouwenrechten en cultuur. En nu gaat ze weer naar school. Ik hoop dat ze alles krijgt wat ze wil want ze verdient de wereld.
Ik denk niet dat ik ooit op kan houden met over mân moeder praten sorry
Mijn moeder heeft niks met popmuziek, maar door haar heb ik een hele brede tolerantie en liefde ontwikkeld voor klassieke muziek. Verder wat âouwelullenâ muziek via pap zoals hotel california. En dan altijd keihard schreeuwen dat ie zân muil moest houden en vooral niet moest meezingen đ„Č
mijn moeder ziet er waarschijnlijk 100% zo typiscj uit als je in gedachten hebt hahahaha
Zo leuk om alle antwoorden hierop te lezen! Ik heb heel veel overgenomen van mijn vader, we gingen vaak in het weekend samen YouTuben voor muzikale opvoeding
Veel dingen als Alice in Chains, Nirvana, Pearl Jam, de Stones, Soundgarden en Audioslave, Eels, QOTSA, Motorhead, Beck, X-Ray Spex, Siouxie and the Banshees, Hole, Guano Apes, Iggy Pop, Gorillaz, Rage Against the Machine, The Prodigy, The White Stripes, Blur, Beck, Smashing Pumpkins, Patti Smith, en dan vergeet ik vast nog van alles.
Ik wissel nu ook nog regelmatig muziek uit mân mân vader, zo gezellig altijd
Mijn moeder luistert bijna alleen maar belabberde Duitse schlager of Nederlandstalig gedoe, al was ze vroeger wel mega fan van Elvis en daar luister ik soms ook wel naar.
Met mjn vader daarentegen deel ik meer favorieten. Die houdt namelijk meer van Johnny Cash, Willie Nelson, Emmylou Harris, Dolly Parton, Don Williams, The Highwaymen, Linda Ronstadt, Creedence Clearwater Revival, Neil Young, Janis Joplin, The Beatles, Jefferson Airplane, Steve Earle, Dr. Hook (and the medicine show) en nog veel meer uit âdieâ tijd.
Zou jij 200 euro betalen voor een hele lekkere parfum?
- Nee nooit van mijn leven
- Ja heb ik ook al wel eens gedaan
- Ja als ik m echt heel lekker vind wel
0 stemmers