Stel je persoonlijke vraag #33

Heb het gedaan om meer over mijn biologische familie te weten te komen en hopelijk laat ik iemand schrikken als ze erachter komen dat er nog een onbekend familielid is :smiling_imp:

7 likes

Stamboomonderzoek is super leuk en kan voor veel mensen erg betekenisvol zijn. DNA onderzoek is vooral interessant voor mensen die niet tot zulke documentatie kunnen beschikken doordat ze bijvoorbeeld uit voormalige koloniën komen of afstammen van tot slaaf gemaakte mensen.

9 likes

Stel je trekt in bij je partner die al een koophuis heeft. Wat zou jij dan eerlijk vinden qua meebetalen als je geen mede-eigenaar bent of wordt? (Er vanuit gaande dat je ongeveer hetzelfde inkomen hebt.)

• Ik zou (ongeveer) de helft meebetalen aan alle vaste lasten en niks officieel vast laten leggen
  • Ik zou niet willen meebetalen aan de hypotheek, maar alleen aan de andere kosten zoals gas, water, licht, internet, televisie
  • Ik zou deze constructie niet willen en sowieso mede-eigenaar willen worden
  • Ik zou (ongeveer) de helft meebetalen, maar wel wat officieel vast willen laten leggen over waar ik recht op heb als het bijv. uit gaat of als partner zou overlijden
  • Anders namelijk…

0 stemmers

De helft van de rente betalen maar niet bijdragen aan de aflossing. De rest (gwl/belastingen/boodschappen) 50/50z

5 likes

Dit, maar dan niet 50/50 maar naar rato van inkomen. Dus als hij 2 keer zoveel als jij verdient, dan betaal jij 1/3e van de vaste lasten excl. aflossing van de hypotheek. Evt. betaal je wel 50% van de boodschappen.

En alles wat jij meebetaalt aan dingen die waardeverhogend zijn van de woning laat je vastleggen in een samenlevingsovereenkomst. Dit hebben wij ook pas geregeld toen ik duizenden euro’s spaargeld in het aanleggen van een tuin en het aanschaffen van een dakopbouw stopte.

En als je langer samenwoont raad ik je ook aan een testament op te laten stellen. Mocht je vriend dan iets overkomen, dan erf jij het huis en niet je schoonouders die je dan dwingt met jou in onderhandeling te gaan over het huis.

4 likes

Ja. Maar ‘deze tijd’ is dan voor mij zowel de corona-ellende als het jaargetij.

2 likes

Ben ervan overtuigd dat mijn lichaam niet gemaakt is om productief te zijn wanneer er geen zonlicht is en ik vind het heel moeilijk om met de verwachtingen van de maatschappij om te gaan. Voel me gewoon echt een soort van klein kind, het voelt raar en stom om als het licht is alles aan te kunnen en als het donker is volledig om te slaan, maarja. Was afgelopen week vrij en helemaal in mijn element, want ik vind avonden wel knus als ik ze zelf kan inrichten, maar vanaf morgen tel ik de dagen naar maart af. :sun_with_face::sun_with_face::sun_with_face:

25 likes

Ja verschrikkelijk. Ik ben constant moe, heb nergens zin in, kan elke dag wel ergens om huilen en mijn seksdrive is weg.

8 likes

@kali en @CloserToFine bedankt voor jullie reacties, ik had er niet over nagedacht dat DNA-onderzoek o.a. om die redenen wel wenselijk kan zijn. Ik redeneerde iets te veel vanuit mijn eigen privilege.

8 likes

Kijk jij op Instagram meer naar stories of naar geplaatste foto’s in je tijdlijn?

• Stories
  • Foto’s
  • Even veel
  • Gebruik geen Instagram

0 stemmers

1 like

Ik krijg teveel meuk tussen de foto’s door van accounts die ik niet volg of reclame. Daardoor heb ik minder zin om door de foto’s te scrollen

5 likes

ja zoveel gesponsorde dingen he, maar ook tussen de stories door.

1 like

Die vind ik makkelijker te skippen. Gewoon doorklikken tot je vinger beurs wordt

2 likes

Kom er ook achter, moment haha

Welke fruitsoorten hebben jullie standaard in huis?
  • Appels
  • Bananen
  • Peren
  • Citrusvruchten
  • Kiwi’s
  • Druiven
  • Meloenen
  • Mango’s
  • Perziken
  • Nectarines
  • Bessen (even als ruim begrip)
  • Ananas
  • Kersen
  • Dadels
  • Lychees
  • Frambozen
  • Pruimen
  • Aardbeien
  • Anders, namelijk
  • Ik heb (vrijwel) nooit fruit in huis

0 stemmers

1 like

Vergeten van anoniem af te halen, oh well :thumbsup:

1 like

Niet mee lijkt me voor iedereen (inclusief honden) toch veel relaxter. Hoef je er ook geen rekening te houden met wat je gaat doen en misschien ook niet hoe de honden zich ten opzichte van elkaar gaan gedragen. Of de honden mensen in een huisje/locatie en de anderen in een ander huisje?

2 likes

Niet mee, de bange moeten zich niet aanstellen

Ligt ook aan het seizoen!

5 likes

Mango in de vriezert

2 likes