Stel je persoonlijke vraag #34

Ik zou wel willen zwemmen in bearnaise. Verder gebruik ik dragon heel veel voor frisse gerechten, yoghurtdipjes en salades.

7 likes

Ik verbruik in de winter maar voor ongeveer 3 euro per maand, dus als dat nu 9 wordt is dat prima. Voordeel aan klein wonen in een goed geĂŻsoleerd huis.

3 euro aan gas per maand? Hoeveel m3 is dat/wat betaal je per kuub dan?
Of bedoel je gecompenseerd met je rekening voor stroom?

1 like

Denk jij dat er op de wereld meer deuren of meer wielen zijn?

• Deuren
  • Wielen

0 stemmers

12 likes

Ik denk deuren, omdat - tenzij je het over een fiets hebt - zelfs een auto vaak net zoveel deuren als wielen heeft. En dan heb je nog kastdeuren, keukendeuren etc. Er zijn denk ik meer soorten deuren dan soorten wielen?

27 likes

Oh wat slim deze redenatie!

2 likes

Ook alle soorten wielen doen mee!! Er zitten ook wielen onder koffers, winkelwagens, bureaustoelen, grasmaaiers, wielen in de lade van je vaatwasser etc

15 likes

Dat is ook wel weer waar
 ik heb nu echt de behoefte om alle soorten wielen en deuren in mn huis te tellen. Maar ik denk dat ik toch maar gewoon ga slapen :joy:

18 likes

Hahaha jammer want ik hoor het graag!! Ik zag deze vraag op internet voorbij komen en had het toen met een collega erover, hij vroeg of ik morgen een PowerPoint presentatie wil doen over waarom ik wielen denk :rofl:

2 likes

Ik betaal 25 euro maar verbruik veel minder dus krijg heel veel terug. Ik heb net nog even ingelogd op MijnDomein maar snap er allemaal geen hout van want het bedrag van januari was bijvoorbeeld negatief?? Ik heb ook geen zonnepanelen ofzo. Ik kook elektrisch, heb alleen een verwarming die niet zo hard kan.

1 like

Kan het door de energiecompensatie van de overheid komen?

Edit; ik probeer mijn verwarming nooit aan te doen. Nu wonen wij relatief laag in een flatgebouw en hebben wij er veel profijt van als de buren stoken, dus dat is fijn. Maar we hebben ook geen termostaat dus het is ook lastiger te regelen. Daarnaast hebben we blokverwarming en heb ik geen idee hoeveel we echt betalen voor gas verbruik, we betalen maandelijks een voorschot. Maar van flatgenoten hoor ik echt verhalen over honderen euro’s bijbetalen dus ik pak wel een extra trui of deken.

Hmm nee dat is eenmalig zie ik, dit is al sinds ik hier woon (een paar jaar) zo

1 like

Negatief op stroom bedoel je dan? Want dat zal komen door de vermindering op je energiebelasting, die is dit jaar heel hoog maar kreeg je hiervoor ook al (530 oid en en nu 820 ofzo?)
Ben wel oprecht benieuwd hoeveel m3 het dan is :joy: voor warm water heb je ook al wat nodig en je hebt ook je vaste leveringskosten etc maar jij kijkt alleen naar verbruik denk ik?

1 like

Ik stuur je wel screenshots in dm hahaha ik heb er niet zoveel verstand van

2 likes

Haha ja sorry ik vind het interessant en werk zelf ook bij een energieleverancier dus ben nu volgens mij echt zo’n gek geworden die privĂ© graag over werk praat :sob::sob:

2 likes

Skeelers, scooters, kinderwagens, fietsen (in NL heeft iedereen sowieso 2+ fietsen) , zijwieltjes, van die bureaukastjes op wielen, landbouwvoertuigen en vrachtwagens met dus veel meer wielen dan deuren, alle lades. Allerlei stoelen met wielen (bureau, tuinstoel, autostoel?)
Ohh en speelgoed autos en andere speelgoedtroep met wielen!!
Tandwielen mochten niet worden meegeteld toch? :joy:

Maar aan de andere kant kijk ik nu 1x om me heen en ik zie al 4 normale deuren en 12 kastdeuren.

7 likes

Ik had een vriendin die de ene keer wou splitten (50/50) en de andere keer echt ging checken wie nou wat had besteld. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ze alleen wou splitten als zijzelf overduidelijk veel meer/duurdere drankjes oid had besteld. De typische ‘ik doe gierig maar heb wel +20k op de spaarrekening staan’-vriendin. Ze wou met vakanties etc ook alleen maar bij de Mac of KFC gaan eten want dat was goedkoper dan in een restaurant eten. Ik hou sowieso niet van die knieperige lui maar al helemaal niet mensen die willen besparen op eten en dan vooral tijdens een vakantie. Geld moet rollen vriendin!!!

16 likes

Ja vergeet alle mega flatgebouwen en hotels e.d. niet
 autodeuren, liftdeuren, schuifdeuren en adventkalender deurtjes tellen ook mee.

5 likes

:joy::joy:
Tellen dan ook getekende wielen mee?

4 likes

Hahaha ik verzin de regels niet :joy::sob: ze houden de definitie van wielen en deuren in het woordenboek aan en adventkalenders horen daar blijkbaar bij

5 likes