Stel je persoonlijke vraag #34

Fenegriek is zo lekker

3 likes

@anon50301661 @Bunnyslippers wat vonden jullie van de cured egg yolk?

5 likes

Mee eens, ik heb standaard gochujang in huis!

Ik wil wel iets maken met nopal nu :thinking:

2 likes

Met furikake heb ik nog nooit mee gekookt. Op mijn rijst gegooid wel.

2 likes

Jaaa echt super vet. In Mexico wordt dat blijkbaar heel veel gebruikt. Gewoon het hele blad. De zuid Amerikaanse keuken lijkt me wel chill om te leren.

2 likes

Ja ik ken het wel en heb het wel eens op in vega taco’s maar heb er nog nooit zelf iets mee gedaan, lijkt me leuk!

1 like

Toen ik het bij iemand had gegeten was het echt ei-ig, zoetig maar ook beetje zoutig. Zo lekker. Maar zij had hele eendeneieren (zo wordt het eigenlijk altijd gedaan) en dan met schil en al gedaan.

Ik heb de versie gedaan met normale eieren en het was wel echt een stuk minder intens. Wil nog wel een poging wagen, want de structuur was wel echt chill om te schaven over pasta etc. En wil eigenlijk ook wat smaakvollere eieren gebruiken volgende keer.

2 likes

Kook je wel eens met dragon kruiden?

• Ja
  • Nee
  • Een enkele keer

0 stemmers

1 like

Zullen vast wel dingen zijn, maar ik ben gewoon echt heel nieuwsgierig. Dus als ik iets zie wat ik niet ken wil ik weten hoe het smaakt. Ik kook ook bijna zelden een recept meer dan 1 x tot ergernis van mijn vriend. Wil gewoon wat nieuws proberen. Denk wel dat ik niet snel iets als een levende rups ofzo zou eten zoals je wel eens ziet in van die jungle docu’s.

Daarom is mijn kruiden- en condimentenkast ook een enorme teringzooi die ik echt wil opruimen, maar blijf uitstellen.

Waar kopen jullie trouwens dragon? Ik heb dus ooit een heel chille cocktail gemaakt met dragon en daarna nooit meer gevonden.

6 likes

Heerlijk vind ik dragon. Beetje anijs
Lekker op gebakken gnocchi

1 like

Ik eet geen verse dragon, wel gedroogde. Combineert heel goed met verse tomaat.

Ja het is ook best heftig, moet er ook echt zin in hebben. Ik had het met congee en in een mooncake.

5 likes

Wil je de cocktail delen? Ben wel benieuwd nu!

@Madam-Mikmak ik vind het echt precies als venkel smaken maar dat is ook anijs achtig natuurlijk. Ik eet heel vaak gnocchi maar ik heb het nog nooit met dragon gecombineerd, ik wil het proberen!

3 likes

In de supermarkt? Althans hier is dat makkelijk te vinden.

2 likes

Capri-Sun

• Ja lekker
  • Mij niet bellen

0 stemmers

ben jij wel eens gaan dineren met een groep waar er vervolgens iemand duidelijk misbruik maakte van “we delen de rekening door het aantal personen!”?

• ja
  • nee
  • ik ben zelf dat persoon

0 stemmers

De Jumbo heeft het, bij die verse kruiden in bakjes in het koelschap bij de sla enzo

2 likes

Guava/strawberry fan hier :raising_hand_woman:t3:

3 likes

Ik ging vaak eten/naar café met een groepje waar dan aan het einde van de avond altijd te weinig geld was ingelegd, terwijl iedereen ook nog eens fooi gaf. Ik verdacht een meisje ervan dat zij gewoon geen/veel te weinig geld inlegde. Toen verhuisde zij en was ze er nooit meer bij, en op magische wijze was er toen wel altijd genoeg geld ingelegd. Bijzonder he

Edit: oh dat is wat anders dan wat jij zegt trouwens.

11 likes

Hier helaas niet :sob: Of ik kijk scheel, kan ook natuurlijk. Ik kom eigenlijk vooral bij Appie.

@Echo zal kijken of ik kan terugvinden wat ik toen had gedaan (dit is dus de ergernis van mijn vriend, dat ik wat lekkers maak en niet onthoud hoe haha). Maar had verse pitloze groene druiven door een juicer gedaan, met citroensap. Toen dragon met zo een muddler en suiker beetje gestampt, cognac en dat sap toegevoegd en shaken maar. Met nog spriet dragon voor in het glas. Maar de juiste verhoudingen moet ik echt weer even uitproberen, had het gezien bij een restaurant in de buurt. Moet het hem eens vragen.

@Teigetje Serieus? Ga ik daar even gluren binnenkort.

6 likes