Stel je persoonlijke vraag #34

Ik had een vriendin die de ene keer wou splitten (50/50) en de andere keer echt ging checken wie nou wat had besteld. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ze alleen wou splitten als zijzelf overduidelijk veel meer/duurdere drankjes oid had besteld. De typische ‘ik doe gierig maar heb wel +20k op de spaarrekening staan’-vriendin. Ze wou met vakanties etc ook alleen maar bij de Mac of KFC gaan eten want dat was goedkoper dan in een restaurant eten. Ik hou sowieso niet van die knieperige lui maar al helemaal niet mensen die willen besparen op eten en dan vooral tijdens een vakantie. Geld moet rollen vriendin!!!

16 likes

Ja vergeet alle mega flatgebouwen en hotels e.d. niet… autodeuren, liftdeuren, schuifdeuren en adventkalender deurtjes tellen ook mee.

5 likes

:joy::joy:
Tellen dan ook getekende wielen mee?

4 likes

Hahaha ik verzin de regels niet :joy::sob: ze houden de definitie van wielen en deuren in het woordenboek aan en adventkalenders horen daar blijkbaar bij

5 likes

Omg ik bedenk net wielen van winkelwagens en die mandjes met wielen

4 likes

Thuis heb ik aan deuren: 21 (voordeur, achterdeur, tussendeuren, kastjes, koelkast, tv meubel)

En wielen: 56 (auto’s, fietsen, rolschaatsen, skateboard, longboard etc)

Dus ik denk meer wielen!

17 likes

Heb je geen oven, magnetron, brievenbus, wasmachine, droger? Of schuurdeur, tuinhuisje, auto, garage?
Tellen ramen ook mee als kleine deuren?:joy:
Ik zit er helemaal in nu haha

1 like

Oja kut de auto deuren ben ik vergeten!

Maar een brievenbus is echt geen deur! Ik heb dingen alleen als deur gerekend als er een scharnier aan de zijkant zit. Magnetron en oven vind ik een twijfel geval. De rest heb ik niet. (In deze economie kan ik geen tuin betalen hoor :sob:)

Maar dan nog:
Deuren: 33 (met oven en magnetron en 2x 5 autodeuren)
Wielen: 56

Edit: ik zat te denken dat ik dus naar de wasserette moet want ik heb geen wasmachine en daar heb je heel veel deuren bij elkaar. Alleen elke wasmachine en droger hebben maar 1 deur en ze hebben daar ook allemaal karretjes voor je was en die hebben per stuk 4 wielen.

Waskarretje

Ik denk dat er meer wielen zijn omdat het er vaak dan gelijk 2 of 4 zijn en dat tikt lekker aan.

5 likes

Mijn koelkast heeft zelfs wielen :joy:

Deuren: 43 (deuren in huis, kasten, koelkast, keuken, auto’s, schuur, poort)
Wielen: 46 (auto’s, fietsen, motoren, meubels, stofzuiger, koelkast, bakken in de tuin, winterbanden, reservewielen)

Edit: @Konijntje die heb ik ook niet eens meegeteld haha!

3 likes

Een vriend van mij heeft het nu voor de 3e keer. Deze keer weinig symptomen. Ik denk ook soms, ik heb het misschien wel gehad maar dan zonder enkel symptoom.

Heb jij meerdere keren corona gehad?

• Nee
  • Ja
  • Ik heb geen corona gehad

0 stemmers

1 like

Dit zijn 5 wielen vind ik…

8 likes

Apple Face ID herkent me…

• Vaker wel dan niet
  • Vaker niet dan wel
  • Nooit, want heb geen Apple

0 stemmers

2 likes

Naar aanleiding van wat @Karl_Lagerfeld postte over haar moeder die hamstert voor als de Russen komen.

Hamsteren jouw ouders met als reden “voor als de Russen komen”?

• Ja, beide ouders
  • Ja, alleen m’n moeder
  • Ja, alleen m’n vader
  • Nee, beide ouders niet
  • Nvt
  • Ik hamster zelf voor als de Russen komen

0 stemmers

Mijn moeder heeft al 10 pakken meel gekocht en is nu ook olie aan het inslaan.

1 like

Alsof je lekker uitgebreid pannenkoeken kan bakken als de russen komen

22 likes

M’n moeder had wel opgezocht hoeveel mensen er in de bunker in het dorp mogen (weinig want is blijkbaar alleen voor rijkswaterstaat) en ze heeft alles bij elkaar gelegd in de keuken voor een ‘noodsituatie’ (jodiumpillen, ehbo set etc.). Maar aan eten hamsteren is ze nog niet begonnen gelukkig.

4 likes

Eerder blini’s

6 likes

Ja, iedereen krijgt vermindering energiebelasting en dit jaar vanwege de hoge energieprijzen is die korting verhoogd. En mensen met een laag inkomen krijgen nog een klein beetje extra tegemoetkoming. Loopt automatisch via je energieleverancier, dus waarschijnlijk zie je het op je jaarnota terug

3 likes

Ja, en het bedrag ging al elk jaar omhoog en nu met stijgende prijzen dus in 1 keer vrij rap
Je betaalt energiebelasting op stroom en gas, alleen bij stroom krijg je dus een compensatie ervoor, omdat het als basisbehoefte wordt gezien. Omdat stroom relatief goedkoop is (/was :sob:) kun je geld toe krijgen op je stroomverbruik zonder terug te leveren

Je zou het moeten kunnen zien op je jaarafrekening en in een app oid van je leverancier kun je ook details zien van je contact etc, ziet er bij mij bijvoorbeeld zo uit en die 824 die er staat geldt dus voor 2022, waar het vorig jaar iets van 550 was

1 like

Ik heb dus geen slimme gasmeter, alleen een slimme meter voor elektriciteit. Ik woon hier sinds september dus heb echt geen flauw idee wat ik verbruik. Heb m’n termijnbedrag wel omhoog gezet… zo irritant :sweat_smile:

1 like

Ik hamster altijd. Dus klopt niet helemaal maar t stond zo leuk dus heb m laten staan.

Heb wel paar pakken extra pasta gekocht want aanbieding en Italië was bang voor graantekort. En wat is t leven zonder pasta.

Ben nog niet bij ah geweest dus t echte hamsteren moet nog komen.

7 likes