Stel je persoonlijke vraag #34

Ook nog de podcast van Maarten van Rossem en de Nirvana podcast (hoewel ik die laatste al uit heb want kwam er pas heel laat achter dat ie bestond)

2 likes

Alle geschiedenis ooit vind ik ook leuk!

1 like

Elite pauper podcast :beer:

3 likes

Jaa, deze wilde ik ook noemen!

En ik ben een basic white bitch die true crime podcasts luistert :sweat_smile:

2 likes

Goeie vraag. Ik weet niet in hoeverre bijvoorbeeld comments en dergelijken ook online bewaard blijven. Vinden de mensen die “nee” stemmen het ook vervelend als je moeder een fotoboek uit de kast pakt en aan random visite laat zien?

Dan moet je een poll aanmaken

3 likes

Als je moeder aan random visite jouw kinderfoto’s uit een plakboek wil laten zien, vind je dat dan erg?

• Ja, ik ren dan echt meteen weg
  • Nee, boeit me niks
  • Anders:

0 stemmers

Dat fotoboek is niet tot het einde der dagen terug te vinden door elke halve zool in de hele wereld, vind dat nogal een verschil

32 likes

Eens, het is ook niet helemaal te vergelijken

4 likes

Vind ik dat ook leuk? (Ik denk het wel)

1 like

Vind het erger als ik op visite ben en gedwongen kinderfoto’s van een ander moet zien, lekker boeiend

18 likes

Ik denk dat het merendeel van de mensen zo denkt als je (digitaal) foto’s van een ander kind onder je neus geduwd krijgt

Nee de fotos van mij als baby en kind die zijn ook wel overseas gestuurd. Dat boeit me niet. Ik neem aan dat mn familie wel zo respectvol is. Maar zoals mijn vader een video van dezelfde ochtend afspeelde, op de dag dat ik jarig was. Ik dacht toen, nee ik wordt hier te oud voor en ik wil niet meer dat een buurvrouw, oom of tante, vriendinnetjes, me zo 's ochtends in pyama zien met hi ha ho je bent jarig! Ik denk dat dat het begin vd puberteit was waarin ik al schaamte ontwikkelde voor het gedrag van mn ouders en daar de grens trok. In groep 8, bij mn volgende verjaardag hebben ze ook netjes niet meer gefilmd want ik was er enorm stellig in.

1 like

Voor de moeders, heb jij een speciale groepsapp waarin je de foto’s deelt van je kind/kinderen?

• Nee
  • Ja 1
  • Ja meerdere

0 stemmers

Ik heb er dus 1 waar ik in zit en dat wordt maar met 4 mensen gedeeld. Zo kan ik nog wel alles van nichtje zien maar wordt het niet met de wereld gedeeld.

1 like

Haha ik ben in de war. Ik zit wel in een app waar kinderfoto’s gedeeld worden van mijn nichtjes maar ik plaats er zelf niets in

2 likes

Voor de moeders, heb jij wel eens spijt van je kind(eren)?

• Nee, nooit
  • Soms, als ik mijn dag niet heb
  • Ja, had er nooit aan moeten beginnen

0 stemmers

6 likes

Aanvullend;

Heb je wel eens spijt van je partnerkeuze/echtgenoot(e)

• Ja af en toe
  • Nee
  • Ja langer bestaande twijfel

0 stemmers

2 likes

Ik denk dat ze het anoniem eerlijker zullen beantwoorden (al is dit interessanter :wink: )

5 likes

Spijt is een groot woord.

Een keer of 4 per jaar, als ze een terrordag heeft of zo. Niet de hele dag, maar wel dat de gedachte opkomt ‘het was zonder kind toch wel wat rustiger’. Dan probeer ik me het kinderloze bestaan weer voor te stellen zoals ik dat had voor ik moeder was, en dat was een stuk meer ontspannen. Als je een kind hebt is er altijd wel iets om bezorgd over te zijn (althans, zo ervaar ik het).

En ook om minder egoïstische redenen; in wat voor wereld groeit ze op? Met de huizen- en gasprijzen vraag ik me af hoe het over 20 jaar is.

Maar ook op terrordagen kom ik tot de conclusie dat het het toch waard is, voor mij.
Ik heb geen spijt van mijn keuze om moeder te worden en ook als ik in de toekomst had kunnen kijken was ik er net zo overtuigd aan begonnen.

17 likes

Hoogbegaafd de Podcast luister ik

1 like