Stel je persoonlijke vraag #34

Ohjee, de enige die zegt; had er nooit aan moeten beginnen. Sorry, we hebben op dit moment tropenjaren en vraag mezelf 9/10 keer af waarom ik perse kinderen moest

Edit; Ik ga hier toch een soort disclaimer bijzetten;
Ik hou heel veel van ze en het gaat goed met alle drie. Maarja, kinderen hebben is soms echt niet leuk! Al die vage fases van een kind waar je dagelijks mee moet dealen. (Mentale/Fysieke) Problemen die je kind kan hebben, waar je wat mee moet. Ik had nooit gedacht dat het hebben/krijgen van kinderen zo zou zijn, en ik heb 1 heel intens kind. Wat je van te voren allemaal niet weet zodra je kind op je borst ligt.

35 likes

Nou, is toch gewoon eerlijk. Vind daar niks mis mee als je je op dit moment zo voelt. Wil ook helemaal niet zeggen dat dit niet ook weer verandert toch.
Behalve @anon50301661 die uiteraard weer zogenaamd moet trollen.

24 likes

Vind dat juist lekker eerlijk en verfrissend. Het hebben van kinderen wordt zoveel geromantiseerd, kan me echt niet voorstellen dat bijna niemand spijt ervan heeft

17 likes

Wat voor een shampoo / conditioner gebruik jij.

• Normale
  • Luxe
  • Anders

0 stemmers

Hoelang doe je ongeveer met je shampoo / conditioner

• Tot een week
  • Tot een maand
  • Tot een half jaar
  • Tot een jaar
  • Langer dan bovenstaand

0 stemmers

1 like

Ik heb absoluut geen spijt, maar zeker wel eens momenten die @FrauHelga beschrijft: zonder kind was het makkelijker. Maar dat vind ik bijna vanzelfsprekend, want het Ć­s ook gewoon makkelijker als je geen kind / ouder / huisdier hebt om voor te zorgen . Dat is voor mij iets anders dan spijt.

14 likes

Een collega zei toen ik nog vrij jong was dat ze had gewild dat ze het bij 2 kinderen had gehouden. Ik wist niet wat me overkwam. Wij hadden het altijd over van alles. Ze had echt humor. Maar het overviel me enorm. Ik dacht dat MAG je niet zeggen toch. Ze heeft het toch meerdere keren aan mij gezegd en ze was zo’n 15 jaar ouder. Dus ik dacht oke ja het zal wel. Maar heel overduidelijk spijt, maar niet van haar kinderen, wel dat het er 3 waren blijkbaar.

2 likes

Wanneer je je shampoo luxe en wanneer normaal?

9 likes

Shampoo en conditioner in 1 antwoord verwerken gaat me niet lukken :sweat_smile: Heb krullen dus de conditioner vliegt er doorheen, met de shampoo doe ik dan weer erg lang.

2 likes

Normale shampoo, semi-luxe conditioner (lush american cream 18 eu voor 250 ml so pretty expensive) en met shampoo doe ik wel een paar maanden maar met mijn conditioner denk 1 maand.

1 like

@Dombo Ja goede vraag. Ik ken natuurlijk niet alle merken maar zelf koop ik meestal ā€˜kappersmerken’ bij johnbeerens, zoals kerastase en op het moment heb ik chi in gebruik. Maar ik denk de merken die wat duurder zijn en niet bij elke drogist te koop zijn?

@Boommm Haha, ja ik wilde eigenlijk al een opmerking plaatsen dat conditioner bij shampoo voegen misschien geen goed idee was want dat is bij mij meestal na een half jaar op terwijl een shampoo langer dan een jaar mee gaat :sweat_smile:

1 like

Niet luxe maar shampoo en conditioner zonder sls, parabenen en siliconen. Dus meer natuurlijk.

En dan heb ik een normale shampoo (zeg maar andrelon of garnier ofzo) voor 1x in de 2 weken als clarifying shampoo.

4 likes

Ja ik ook maar dan gewoon van Kruidvat eigen merk werkt echt top
Maar wel eens in de zoveel tijd olaplex zilvershampoo of haarmasker dus dat zal wel luxe gevonden worden

1 like

Zou willen dat ik ook zo lang met conditioner kon doen, zou me zoveel geld besparen :sweat_smile:

1 like

Sinds ik droogshampoo gebruik, hoef ik maar 1x per week het hele haar was ritueel te doen. Dus ik doe nu makkelijk een half jaar met shampoo en conditioner

1 like

ligt ook aan de hoeveelheid haar die je hebt en hoe snel het vet wordt denk ik?

5 likes

Ja dat komt ook mede doordat ik conditioner afwisselde met een mega pot haar masker van loreal elvive. anders denk ik 3 maand. hooguit.

Maar het is bij mij wel eens anders geweest hoor, ik probeer tegenwoordig ook echt te letten op m’n verbruik / wanneer ik m’n haar was. Voorheen kwakte ik er grote hoeveelheden in terwijl dat eigenlijk vaak echt niet nodig is en waste ik m’n haar ook iedere dag / om de dag. Nu houd ik me met shampoo aan het ā€˜ter grote van een euro dotje’ zoals de kapper altijd zei en was ik m’n haar 1x soms 2x in de week.

1 like

Ja bij mij vliegen de haarmaskerpotten er daarbovenop ook doorheen :sweat_smile: Afhankelijk van iemands haar ook natuurlijk, maar wel jaloersmakend als ik jouw en andermans antwoord erop zie haha

2 likes

Ja hier ook Kruidvat al mijn hele leven. Vraag me af of shampoo/conditioner echt zoveel voor je haar kan doen dat je van stro naar weelderige bos gaat als je van nature stro hebt (dus niet door verven oid). Volgens mij is het ook geluk hebben. Want ik krijg altijd complimenten bij de kapper en doe geen zak behalve 1x in de week wassen met een shampoo van 1,50.

4 likes

Jaaaa denk het wel! Die van Drokz en RR zijn echt aanraders.

1 like

Ik vind eerlijkheid juist ook super fijn. Aan alleen romantische verhalen heb je als kinderloos persoon die zich oriƫnteert gewoonweg helemaal niks. Hoe moet je dan in vredesnaam bepalen of het leven met kinderen iets is dat je zal gaan willen en aan gaat kunnen?

3 likes