Het woord korstschelp
0 stemmers
Iets van 2 of 3x in 11 jaar. Hij heeft mij bijna elke week wel zien huilen
Gister nog een dutje gedaan!! Doe het liefst zo vaak mogelijk, heb veel slaap nodig en laad niet op van activiteiten met mensen.
Jammer dat ik fulltime werk wel😢 dus niet veel tijd voor dutjes
Oh no not again
Minder nieuws kijken, je terugtrekken in je eigen bubbel. We zitten hier goed, je kunt morgen ook onder een auto komen en je daar druk over maken. Maar daar heb je alleen jezelf mee. Pluk de dag.
Minder het nieuws volgen, ik weet niet hoe vaak je dat nu checkt maar meer dan 1x per dag is sowieso niet nodig om een beetje up-to-date te blijven en met 2/3x per week blijf je ook goed genoeg op de hoogte. En als er echt iets dringends gebeurt dan krijg je sowieso wel een pushmelding. Verder focussen op je eigen leven en je eigen sfeer van invloed. Veel meer dan geld doneren kan je op dit moment helaas niet doen (of je moet via een organisatie vrijwilligerswerk willen doen oid) dus heeft het ook niet zoveel zin om je hier de gehele dag mee bezig te houden. Een beetje struisvogelpolitiek is oké.
Twee weken geleden was je nog kernwapen expert.
Je bent er al talloze keren op aangesproken dat er topics voor angst zijn en dat elke keer opnieuw dit soort dingen in nieuws/persoonlijke vragen/wjekw posten leidt tot paniek onder andere forummers.
Als het je dagelijks leven (heel) erg beinvloedt zou ik zeker wat afstand nemen van het nieuws en het niet als gespreksonderwerp nemen in je vrije tijd met familie/vrienden. Je kunt als individu de slachtoffers helpen door geld te doneren en verder is er niets dat jij kunt doen. Het is erg zonde van je energie om er angstig door te zijn maar helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan als je bijv. een angststoornis hebt. Is er op dit moment iemand in je leven met wie je hierover kunt praten en die jou serieus neemt en naar je luistert? Als er zo iemand niet is zou je ook kunnen overwegen om eens een keer te praten met de praktijkondersteuner van je huisarts!
@tijgerlelie inderdaad minder nieuws volgen. En als je het nieuws wil volgen: Jeugdjournaal! Dan mis je en niks en het wordt afgewisseld met vrolijkere onderwerpen dan het reguliere nieuws.
Je maakt je teveel zorgen.
Ik kan alleen zeggen dat ik het surrealistisch vind. Hier kunnen we nog klagen over klein leed zoals door je rug gaan, hooikoorts, slecht slapen etc. Maar als je een dag flink plankgas geeft met je auto ben je in een compleet andere wereld waar je je leven niet zeker bent. Dat maakt het gek.
En het is helemaal verschrikkelijk voor de mensen wiens geliefde daar nog zitten, terwijl je hier veilig naar het journaal kijkt.
Dit is toch al gezegd?
Waarom moeten mensen op dit forum altijd 3 keer dezelfde boodschap verkondigen op een net iets andere manier. Na de eerste en tweede keer weet ze ook wel dat het niet de eerste keer is en er al vaker wat over is gezegd.
Nou jeetje. Denk je niet dat ze dat zelf al wel doorheeft?
Als alles daarmee gedaan zou zijn zouden heel wat mensen gelukkiger zijn
De makkelijkste manier om je angsten te laten escaleren is om het internet op te duiken en bevestiging/ontkenning van je angsten te zoeken bij een groep randos.
Bijna elke dag, maar hij is ook erg ziek en heeft veel pijn en verdriet. Maar hij huilt ook altijd met mij mee als ik verdrietig ben. Huilen heeft ie overigens wel echt moeten leren. Komt echt uit zo’n ‘stoere jongens huilen niet’ familie.
Het is gewoon een normaal antwoord op haar vraag hoor.
Dat vraagt ze toch? Als reden waarom ze dit blijft posten.
Ik snap dat het lastig is, maar ik zou toch op zoek gaan naar iemand irl waarmee je hierover kan praten en die jou tot rust kan brengen. Wij zijn hier niet voor opgeleid
Ken jij mensen die ‘de Oekraïne’ zeggen Ipv gewoon Oekraïne?
0 stemmers