Stel je persoonlijke vraag #34

Ik kón dit, tot ik vorig jaar engels gaf in gr 8 en dit woord zo verpest uitsprak :joy: wulrlrld ofzo werd het. De hele klas lachte me uit hahaha

2 likes

Waarom vinden zoveel mensen Paul moeilijk uit te spreken?

3 likes

Met mijn R als spraakgebrek vind ik ‘herder’ heel moeilijk. Haha

De L achter de au zorgt echt voor een error in mijn mond. Hoe spreek jij het uit dat je er geen moeite mee hebt?:sweat_smile:
(Ik zeg eigenlijk altijd “Pal” zoals “mal”, omdat ik het niet uit kan spreken)

5 likes

Ik vind het echt 1 van de meest simpele namen ooit haha, ken ook niemand die er moeite mee heeft, is dat misschien een België-Nederland dingetje? :sweat_smile:

4 likes

Ja jullie zeggen gewoon Pol toch?

1 like

Wat is er moeilijk aan vanille? Die andere 2 kan ik me allebei wel voorstellen

1 like

Vanije?
Vanielje?

4 likes

Dat denk ik wel, volgens mij spreken vlamingen het heel anders uit. Wij ontmoetten toen een jongen uit roosendaal, en die spraken het al anders uit dan hoe wij het op de Nederlandse tv horen. Het klonk als pal/paal.

Van nille

2 likes

Haha ja ik vind Paul echt de meest kutte naam om uit te spreken. Gewoon precies dit:

Hoe hard ik ook probeer, het wordt nooit Paul. Eerder pawl

10 likes

Is het dan niet meer de spelling die moeilijk is dan de uitspraak? Als je 1 keer opzoekt wat de juiste uitspraak is dan weet je het. In die andere 2 woorden zitten bepaalde klanken die gewoon moeilijk te vormen zijn, bij vanille volgens mij niet?

1 like

Volgrns mij vinden sommigen “lje” lastig om uit te spreken

Of de maand february, kan ik ook niks mee
Februery, febuary februrururury

26 likes

Ik zit hier nu al 10 minuten doorheen te scrollen en elk woord hardop voor te lezen :face_with_hand_over_mouth:

10 likes

Haha nee Pol is nog anders, voor mijn gevoel zeggen we gewoon letterlijk Paul, zoals pauw maar dan met L

8 likes

Lje is juist hoe het niet moet.
Het is vanieje, vanielje is nogal Rotterdams.

15 likes

spraakmemo!

5 likes

Als ik dit probeer dan komt er Paal uit

5 likes

Ik klink echt als een of andere Constantijn uit het corps als ik dit probeer uit te spreken

wrwrwrwrwrwrw

4 likes