ik dacht trouwens dat iedereen een stilzwijgende overeenkomst had dat het gewoon ok is om Paul als Pal uit te spreken?
ik span me 0% in om daar iets anders van te maken
ik dacht trouwens dat iedereen een stilzwijgende overeenkomst had dat het gewoon ok is om Paul als Pal uit te spreken?
ik span me 0% in om daar iets anders van te maken
Haha mijn vader heet zo en meerdere familieleden en ik kan het ook nog steeds niet goed uitspreken. Heb als kind ook heel lang logopedie gehad oa omdat ik de L op het eind van een woord niet goed kon uitspreken
Ik had vroeger een collega die haar taille talje noemde
Maar… wat is dan de juiste uitspraak? Dit is toch de enige logische manier om het uit te spreken
Vergeet “Loowret” de Mar niet. En “Sevielja”
ja dacht ik ook maar:
Maar als je als Nederlander midden in je plat Nederlandse zin ‘Sebiejja’ gaat zeggen klinkt dat ook nogal pretentieus vind ik. Ik zeg dan toch echt ‘Sevieja’ (net als gewoon ‘Barseloona’ en niet ‘Barthelonna’ en ‘Iebietsa’ en niet ‘Iebietha’ voor Ibiza)
Ja maar er zit wel een verschil tussen Sebiejja en Sufielja toch
De vriendin die mij (voornaam met een v) aan Spaanse vrienden voor ging stellen met een b. Iets als ‘dit is Bera’ ipv Vera
Ja okay het is dan echt:
pAU….l
Zoiets
Alsof een Spanjaard vloeiend Groningen of Maastricht uit kan spreken😅
Ik vind het ook zo typisch dat Nederlanders zeiken dat ze niet accentloos een andere taal praten. Als iemand jouw kolenengels verstaat is dat toch prima.
Wat doe jij weleens uit dit slaaplijstje van Arie Boomsma?
0 stemmers
0 stemmers
Maar mijn redenen voor sommige dingen zullen wel anders zijn dan die van Arie. Geen koffie na 13:00? Te lui om te maken. Elke dag op dezelfde tijd naar bed en rond dezelfde tijd op? Ik heb een kind. Slaapkamertemperatuur op 17 graden? Of minder. Geen geld voor dubbel glas.
Ja doe dus wel een paar dingen alleen niet bewust om goed te kunnen slapen, weet niet zeker of het dan ook telt.
Edit: wat banksy zegt
Dit inderdaad, ik drink sowieso geen alcohol
Ja precies. Ik drink echt niet elke avond alcohol maar dat heeft niks met mijn slaap te maken. Slapen doe ik juist extra goed na twee wijntjes🍷
Ik doe vijf dingen die Arie ook doet. Moet ik mij zorgen maken?
Precies het tegenovergestelde, ik heb mijn luxaflex altijd omhoog zodat ik wakker wordt van het daglicht (als m’n wekker niet al eerder gaat).
Verder doe ik de dingen uit dit lijstje die ik doe inderdaad ook niet perse om beter te slapen
Behalve Thierry Baudet interviewen voor je podcast. Dat geeft je mentale gezondheid een stevige klap.