Stel je persoonlijke vraag #34

Groningen?

3 likes

echt heerlijk, in kopenhagen hebben ze zulke strenge regels (verplicht helm die je zelf mee moet nemen, kunnen niet snel, je mag nergens in het centrum parkeren, etc.) dat je er #1 als een clown ziet als je zo’n step huurt, #2 het veel te onaantrekkelijk is om te gebruiken

en nu staan er duizenden van die steps aan de randen van het centrum te sterven hahaha

7 likes

Zeker! Al scheelt het wel dat die stomme go scooters weg zijn.

1 like

Ik zoek ze morgen even op!

1 like

Die deelsteps in Parijs zijn ook zo lelijk. Ze liggen overal in de goot of in de berm. Dat verpest de stad en de natuur zo veel. Iedereen zou eigenlijk weer op een Segway moeten rijden. Dat is pas spannend haha.

Heb jij een fixed of een growth mindset? Zie voor uitleg: https://www.yourbrainbalance.com/heb-jij-een-growth-mindset-test-het-met-deze-checklist/#:~:text=Mensen%20met%20een%20growth%20mindset%20zijn%20hiervan%20sterk%20overtuigd%20en,van%20de%20eigen%20vaststaande%20intelligentie.

• Growth mindset
  • Fixed mindset
  • Anders

0 stemmers

Verschilt deze mindset t.o.v. jezelf van hoe je naar (prestaties van) anderen kijkt?

• Nee, voor zowel mijzelf als andere een growth mindset
  • Nee, voor zowel mijzelf als anderen een fixed mindset
  • Ja, voor mijzelf een growth mindset en voor anderen een fixed mindset
  • Ja, voor mijzelf een fixed mindset, voor anderen een growth mindset

0 stemmers

3 likes

ik doe niet aan mindsets

43 likes

19 likes

Eigenlijk alleen szechuanpeper

8 likes

Idd! Ik rij altijd via Zernike de stad uit en echt hoor, wat maken ze er een bende van met die scooters!

3 likes

instant heimwee naar vroegah

7 likes

100% growth mindset. Ik herken me helemaal in die stellingen.
Ik vind het ook vervelend om samen te werken met collega’s met een fixed mindset. Mensen die eerst 10 redenen vinden om iets niet te doen, alvorens naar een oplossing te zoeken. In plaats van te starten met een positief idee van ‘het lukt ons wel, en als er een probleem komt onderweg dan lossen we het wel op wanneer het zich stelt’.

4 likes

Ik weet niet eens hoe m’n eigen brein werkt, laat staan dat van anderen.

3 likes

Het is meer bedoeld hoe je naar de potentie etc. van jezelf versus van anderen kijkt. Ikzelf geloof bijvoorbeeld heel erg dat mensen veel kunnen leren, kunnen groeien etc., maar naar mijzelf toe heb ik (helaas) toch wel vaak een fixed mindset en moet ik echt moeite doen om dat te doorbreken (gevoelsmatig in elk geval).

1 like

Dit zal vast heel “fixed mindset” van mij zijn, maar ik vind het maar een rare priviliged vragenlijst. Je kan bijvoorbeeld wel zeggen dat je alles kan leren door maar hard te werken, maar zo werkt de wereld gewoon niet. Voor een rijke witte cishetero man misschien, maar voor de rest gaat dat niet op.

35 likes

heb hier zojuist een sticker van gemaakt voor op WhatsApp

kan ik toch nog af en toe een Buzz sturen
Schermafbeelding 2022-03-29 om 22.13.09

15 likes

Ik snap je punt, maar dat is denk ik niet de kern van een growth mindset. Het gaat er meer om of je in de basis vooral uitgaat van groei en mogelijkheden en het leven als een leerproces ziet waarbij je fouten maakt om te groeien.

4 likes

Maar dat vind ik dus al een vrij geprivilegieerde gedachtengang. Veel mensen hebben de kans niet om het leven als een leerweg te zien omdat een fout hele grote gevolgen kan hebben. Bijvoorbeeld al je in armoede leeft, structureel met discriminatie te maken krijgt, chronisch ziek bent, enz. Dan kan de coach die dit bedacht heeft wel leuk stellen dat iedereen een growth mindset zou moeten hebben, maar ik vind dat erg simplistisch.

12 likes

Doel je op de piramide van maslow?

3 likes

Ik snap het wel, maar ik check echt uit bij dit soort stevige stellingen.
De ene dag ben ik “fixed” omdat ik een kater heb en alleen maar de dag door wil komen, en de dag daarna kan ik de hele wereld aan en wil ik growen
Ik bemoei me verder heel weinig met de mindset van een ander.

Ik word heel kriebelig van jezelf een soort diagnose geven.
Als in: dit is hoe ik denk en nooit anders dus ik ben A of B en ik denk over een ander als A of B.

Ik blijf liever in het midden hangen.

14 likes