Stel je persoonlijke vraag #34

Dat weet ik eigenlijk niet goed meer. Ik geloof dat je de stukken dan in kan zien op de studiezaal, daar zul je dan wel een afspraak voor maken. Je mag denk ik niet fotograferen en geen scans aanvragen. Maar je ziet wel de originele stukken waar je aantekeningen van mag maken met potlood (pennen mogen niet in de buurt van archief komen!).
Spannend wel hoor! Er zit echt mooi materiaal in dat archief, al kan het ook wel heel heftig of confronterend zijn. Kan vanalles zijn, brieven, fotoalbums, stukken van de politie e.d.

2 likes

Deelsteps. Echt fuck die dingen wegens meerdere redenen:

• ze vervuilen het openbaar domein. Die dingen worden letterlijk o-ve-ral achtergelaten op de meest random plekken. Mensen zetten ze niet eens mooi aan de kant maar laten ze midden op het voetpad achter. Heel fijn voor mensen in een rolstoel of met een buggy :+1:
  • vaak staan er nog eens verschillende merken/aanbieders naast elkaar waardoor je een hele verrommeling van mooie openbare pleinen en straten krijgt
  • die dingen zijn verrekt gevaarlijk en er gebeuren veel (zware) ongevallen mee. Je zou eigenlijk ook een helm moeten dragen ermee maar niemand doet dat
  • onze wegen zijn er niet op voorzien. Ze rijden te snel (en gevaarlijk) voor op een voetpad, maar te traag voor op het fietspad of op de straat.
  • Mensen gebruiken het vooral als alternatief om te voet te gaan (niet als alternatief voor bv. scooter of auto of andere) waardoor het ook geen winst is op het vlak van duurzame mobiliteit, alleen maar een extra vervoersmiddel dat perfect vermeden kan worden
  • Qua milieuvervuiling doen ze het ook slecht (vnl. door de productie in China), maar ook omdat ze steeds moeten opgehaald worden door auto’s die ook uitstoten. Omdat deelstepgebruikers te lui zijn om dat ding zelf mooi op z’n plaats terug te zetten.
10 likes

vind jij vers gemalen peper ook citroenachtig ruiken

• ja
  • nee
  • ligt aan de soort
  • ik kan niet (goed) ruiken

0 stemmers

4 likes

Oh nice. En ja heel spannend. Ik weet al een beetje wat ik kan verwachten en hoop op meer eigenlijk. Of in ieder geval officieel materiaal :slight_smile:

1 like

Groningen?

3 likes

echt heerlijk, in kopenhagen hebben ze zulke strenge regels (verplicht helm die je zelf mee moet nemen, kunnen niet snel, je mag nergens in het centrum parkeren, etc.) dat je er #1 als een clown ziet als je zo’n step huurt, #2 het veel te onaantrekkelijk is om te gebruiken

en nu staan er duizenden van die steps aan de randen van het centrum te sterven hahaha

7 likes

Zeker! Al scheelt het wel dat die stomme go scooters weg zijn.

1 like

Ik zoek ze morgen even op!

1 like

Die deelsteps in Parijs zijn ook zo lelijk. Ze liggen overal in de goot of in de berm. Dat verpest de stad en de natuur zo veel. Iedereen zou eigenlijk weer op een Segway moeten rijden. Dat is pas spannend haha.

Heb jij een fixed of een growth mindset? Zie voor uitleg: https://www.yourbrainbalance.com/heb-jij-een-growth-mindset-test-het-met-deze-checklist/#:~:text=Mensen%20met%20een%20growth%20mindset%20zijn%20hiervan%20sterk%20overtuigd%20en,van%20de%20eigen%20vaststaande%20intelligentie.

• Growth mindset
  • Fixed mindset
  • Anders

0 stemmers

Verschilt deze mindset t.o.v. jezelf van hoe je naar (prestaties van) anderen kijkt?

• Nee, voor zowel mijzelf als andere een growth mindset
  • Nee, voor zowel mijzelf als anderen een fixed mindset
  • Ja, voor mijzelf een growth mindset en voor anderen een fixed mindset
  • Ja, voor mijzelf een fixed mindset, voor anderen een growth mindset

0 stemmers

3 likes

ik doe niet aan mindsets

43 likes

19 likes

Eigenlijk alleen szechuanpeper

8 likes

Idd! Ik rij altijd via Zernike de stad uit en echt hoor, wat maken ze er een bende van met die scooters!

3 likes

instant heimwee naar vroegah

7 likes

100% growth mindset. Ik herken me helemaal in die stellingen.
Ik vind het ook vervelend om samen te werken met collega’s met een fixed mindset. Mensen die eerst 10 redenen vinden om iets niet te doen, alvorens naar een oplossing te zoeken. In plaats van te starten met een positief idee van ‘het lukt ons wel, en als er een probleem komt onderweg dan lossen we het wel op wanneer het zich stelt’.

4 likes

Ik weet niet eens hoe m’n eigen brein werkt, laat staan dat van anderen.

3 likes

Het is meer bedoeld hoe je naar de potentie etc. van jezelf versus van anderen kijkt. Ikzelf geloof bijvoorbeeld heel erg dat mensen veel kunnen leren, kunnen groeien etc., maar naar mijzelf toe heb ik (helaas) toch wel vaak een fixed mindset en moet ik echt moeite doen om dat te doorbreken (gevoelsmatig in elk geval).

1 like

Dit zal vast heel “fixed mindset” van mij zijn, maar ik vind het maar een rare priviliged vragenlijst. Je kan bijvoorbeeld wel zeggen dat je alles kan leren door maar hard te werken, maar zo werkt de wereld gewoon niet. Voor een rijke witte cishetero man misschien, maar voor de rest gaat dat niet op.

35 likes

heb hier zojuist een sticker van gemaakt voor op WhatsApp

kan ik toch nog af en toe een Buzz sturen
Schermafbeelding 2022-03-29 om 22.13.09

15 likes