Stel je persoonlijke vraag #34

Ik stem nu nee omdat ik nog niet weet wat ik nou eigenlijk ga verdienen :joy:

4 likes

Ik deel je mening, ik ga niet op radio vertellen dat ik een uitkering krijg.

2 likes

Er is maar 1 partij die er baat bij heeft om er geheimzinnig over te doen en dat is je baas. Ik vind het juist chill om met collega’s onderhandelingstactieken te bespreken, go get 'em

19 likes

Zou jij andermans salaris gebruiken als argument tijdens jouw eigen salarisonderhandeling? En die andere is in dit geval wel een collega van je.

Dus stel dat jij weet dat iemand met een zelfde functie meer verdiend, of als iemand een ander salaris heeft in een andere functie, maar dat staat totaal niet in verhouding tot jouw functie + salaris.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Been there, got the salarisverhoging.

22 likes

Lekker!
Maar doe je dat dan heel subtiel, of echt: Ik weet toevallig dat Truus X verdiend, daarom moet mijn salaris minimaal Y zijn.

Ik heb op nee gestemd omdat ik het een gare reden vindt en je het beste bij jezelf kan houden. Maar beetje subtiel moet kunnen wel.

Ik niet gekregen trouwens. Echt een kutbaas. Maar daarom werk ik daar ook niet meer.

6 likes

Haha nee, niet subtiel. Ik wist dat ik vier tredes lager was ingeschaald dan een paar collega’s die later begonnen (vermoedelijk omdat mijn aanstelling een haastklus was) en had die informatie mee naar het gesprek, evenals statistieken uit de Loonwijzer. Toen ben ik naar dezelfde trede als de collega’s gegaan :muscle:

Ik zit inmiddels zelf soms aan de andere kant van de tafel en krijg deze vraag ook wel eens gebaseerd op het salaris van collega’s in dezelfde functie. Vind ik niet raar.

5 likes

In eerste instantie niet, maar het is wel altijd mijn plan B. Vorig jaar daarom het argument er toch maar in gegooid nadat plan A mislukte. Plan B overigens ook, maar dat maakt niet uit :joy:

1 like

Ik mezelf ook heel erg

4 likes

Ik wil niet met mijn limburgs accent op de radio

5 likes

Ik heb met iedereen die nog salarisonderhandelingen moet doen op m’n werk overlegd hoe ik aan m’n salaris ben gekomen en hoeveel het is. Go besties :muscle:t2:

En dan hoor ik dus ook weer dat mijn baas tegen een heeft gezegd: ja maar banaan heeft een hogere vooropleiding dus vandaar, dat heb jij niet. En tegen mij zei hij: nee dat is geen reden voor verhoging.

5 likes

Zo’n onzin. Ook dat ā€œja maar collega b heeft meer werkervaringā€. OkĆ© maar ze doet haar werk super slecht?

2 likes

Die mensen hebben het hooguit 1 minuut over je, zien je verder niet, kennen je niet en hebben het niet over jou als persoon.
Ik zou het verdubbelen (om vervolgens alles bij de gemeente in te leveren 🄲)

word altijd misselijk van ā€œeen marktconform salarisā€ :nauseated_face:

32 likes

Daar wil ik dan al niet meer werken en in deze tijd hebben denk ik veel mensen de luxe om dat bedrijf links te laten liggen.

3 likes

Ik ga er dan altijd van uit dat t gewoon t laagste is wat ze mogen bieden vanuit de cao ofzo.

9 likes

Ik heb ook mijn het salaris van mijn collega’s erbij gehaald omdat het destijds het argument was in de onderhandelingen waarom ik niet meer kreeg.

We bieden je X.
Ik wil graag Y.
Kan niet, want het moet wel in verhouding zijn met de rest van het team. Aanbod blijft X.

Mijn ww liep af, ik wilde de baan graag dus ben akkoord gegaan.

Toen ik er een jaar rondliep wist ik wat collega’s in dezelfde functie verdienden en dat dat juist niet in verhouding was met mijn salaris. Dus gesprek aangegaan, ik heb nu laten zien wat ik waard ben Ć©n weet inmiddels wat de rest verdient: kunnen we dit rechttrekken? 5% erbij gekregen.

Het is daarmee niet volledig rechtgetrokken, want er zat ook nog een aantal jaar verschil in leeftijd en werkervaring tussen (discutabel argument, maar ok), maar sindsdien voelt het wel beter.

6 likes

ā€œeigenlijk minimumloon maar dat schrikt af, wat zullen we neerzetten?ā€

7 likes

Haha nou als ik zelf verkiesbaar zou zijn, zou ik dat 100% doen

10 likes