Stel je persoonlijke vraag #34

NEE ZEG STEL JE VOOR! Je wilt toch niet dat mensen jouw aandoening niet cool vinden?

4 likes

Ik heb hier echt heel weinig meningen over haha, ik kan mensen zowel met als zonder (veel) make-up heel mooi vinden. Bij sommige mensen kan een full face een beetje ā€˜out of place’ voelen maar bij anderen staat het juist heel logisch. Zeker ook als uiting van creativiteit kan ik make-up heel erg waarderen, maar dat betekent niet dat ik mensen zonder make-up minder mooi vind.

8 likes

Thanks ik wil ook zo’n lekkere dikke saus dus dacht al voor de zekerheid voorkoken. Gedver had ik nu maar die verse gekocht :confused:

wat vind je viezer

• plas in het zwembad
  • pleister in zwembad

0 stemmers

5 likes

Uhhhl allebei :sick:

6 likes

Not to brag, maar ik kreeg ā€œje bent hoogstwaarschijnlijk niet hoogsensitiefā€

5 likes

wie is enger

• thierry baudet
  • freek jansen
  • wibra van haga

0 stemmers

2 likes

Ik ook.

Ik was niet verrast

3 likes

Same

Ik kan gewoon goed tegen harde geluiden enzo, vind stilte veel kutter eigenlijk.

3 likes

Aangezien dit niet het je-moet-kiezen-topic is weiger ik te kiezen

5 likes

Controversiƫle mening:

Hoogsensitieve mensen zijn autisten die het zonder hulp redden.

15 likes

Is gewoon een feit

4 likes

Het is meer een special snowflake test, die antwoorden zijn ook helemaal niet neutraal of eenduidig

8 likes

Pas als je expressionistische muziek ontspannen luistert van het niveau muntjes dumpen in de piano, dan pas ga ik mij zorgen maken. Want dan ben je wel erg laag sensitief.

1 like

Wat is het probleem van autisten met hsp?
Ik vind dit soort testjes onzin en hsp is geen aandoening, maar ik snap dit soort reacties echt niet.

3 likes

Hoogsensitiviteit is ā€˜niks’ dat wordt volgens mij niet als medische aandoening geduid. daarom snap ik Schaakmat’s controversiĆ«le uitspraak wel: zijn het personen met een (licht) autistische aandoening die nooit gediagnosticeerd zijn omdat ze an sich goed genoeg functioneren om ā€˜mee te komen’?

5 likes

@Vaiana kun je even meehelpen. Jij bent wat beter met je woorden en kunt wat concreter uitleggen.

Het grootste probleem is dat hsp autisme bagatelliseert. Vaak als je zegt dat je last hebt van overprikkeling want autisme krijg je een havermelk moeder die zegt:

O, daar heb ik ook last van. Weet je zeker dat je niet hoogsensitief bent?

Daarnaast worden tekenen van autisme bij kinderen dan ook minder snel gezien, want gevoelig hoogsensitief kind.

Dat zijn de grootste ergernissen bij mij, maar er zijn er vast meer

15 likes

Laagsensitief ben je pas echt als je urenlang naast een draaiorgel kan staan.

Das echt next level aanslag op je zintuigen.

37 likes

Nee, dan ben je gewoon doof of tenminste een flinke gehoorbeschadiging

2 likes

Ik heb altijd gedacht dat ik ook hoogsensitief was, maar blijkbaar heb ik dus autisme? Heh?

1 like