Stel je persoonlijke vraag #34

hij is of een teacher, of een postman of een plumber volgens hint 2. Hint 1 en 5 sluiten teacher en plumber uit

3 likes

Hij is geen plumber, teacher (dat is Hawk) en geen accountant (dat is benoit) dus dan ben je er al toch?

4 likes

Oh duh thanks

3 likes

ik vind dit zo lelijk privileged van mezelf maar ik heb hier nog noooit bij stil gestaan
kan gewoon inloggen op digid toch denk ik dan :smiling_face_with_tear:
echt stom, misschien moet ik dat toch maar gaan aanvragen allemaal

1 like

Ik vind dat niet gek hoor, in Nederland zijn die dingen gewoon heel goed geregeld. Maar door alle oorlogberichtgeving ging ik me wel realiseren dat het handig is dat soort documenten gewoon in huis te hebben. Je zal het maar nodig hebben net op een moment dat bijvoorbeeld digid eruit ligt. Zijn toch wel essentiële documenten als je ooit om wat voor reden dan ook zou moeten vluchten.

2 likes

zou een paspoort/id dan niet genoeg zijn eigenlijk?

1 like

Mijn vriend heeft die van hem laatst moeten aanvragen voor zijn visum naar de VS, daar is dat heel gebruikelijk.

2 likes

Als je moet vluchten voor een oorlog bijvoorbeeld

12 likes

Ik heb het omdat ik het onlangs nodig had voor gedeeltelijke terugbetaling van studentenhuisvesting hier in Frankrijk. Vond het wel speciaal dat het document de verwachte geboortedatum stond (die niet klopte) en dat er dan met stylo is bijgeschreven wanneer ik uiteindelijk wel ben geboren :sweat_smile: voelde niet erg officieel aan iig haha

4 likes

Heel vaak hebben vluchtelingen ook geen paspoort. Het enige vorm van identiteitsbewijs is dan hun geboortecertificaat. Mijn oom heeft jarenlang in Nederland gewekt als advocaat voor vluchtelingen uit Afghanistan, pakistan etc en daar komt het zo vaak voor dat men nog geen eens een geboortecertificaat hadden omdat het niet digitaal was en het gebouw plat gebombardeerd was. Mogelijk dat het in andere landen anders is.

4 likes

Dan lijkt een paspoort wel voldoende denk ik. En bij ons is alles digitaal in te zien.

3 likes

Een paspoort is voldoende! Een paspoort krijg je pas als je geregistreerd bent in de BRP. Voor die registratie baseren ze zich op je geboorteakte (automatisch als je in NL geboren bent of kopie als je uit het buitenland komt) of een beedigde verklaring (bv in geval je geboorteakte vernietigd is in land van herkomst). ID is binnen de EU ook voldoende. Voor het uittreksel moet je overigens betalen.

2 likes

Wat heb jij?

• Enkel een paspoort
  • Enkel een id-kaart
  • Allebei
  • Allebei niet
  • Anders

0 stemmers

Als ik geen rijbewijs zou hebben zou ik denk ik wel allebei nemen, want lijkt me bloedirritant om altijd maar mn paspoort overal mee naartoe te moeten slepen

8 likes

Als je wil trouwen of als je een (andere) nationaliteit aan wil nemen. Dus als je na je vlucht nooit meer terug komt is het wel handig.

5 likes
  • Ja, hoogsensitief
  • Niet hoogsensitief

0 stemmers

En ben je hier hiermee eens?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

(Ik heb het idee dat er bij bijna iedereen JA uitkomt, de meeste dingen zijn gewoon vaak voorkomend of ‘normaal’).

Rijbewijs en paspoort (maar rijbewijs is niet overal een officieel ID).

1 like

Bij mij kwam er misschien uit

2 likes

Hahaha echt hardop lachen om hoe slecht deze test is. Maar als ik iets niet ben is dat hoogsensitief. Net als @Evert geloof er ik er ook niet zo in.

5 likes

Ja kennelijk hoog sensitief maar niet mee eens en gewoon nee.

2 likes