Stel je persoonlijke vraag #37

Echt iets wat ik mis van Nederland: voorgesneden groenten. Hier is niks voorgesneden, zelfs de sla moet je vaak nog wassen. Niet dat ik alles voorgesneden kocht, maar zo handig als je snel wil koken. Koester die voorgeschilde aardappelen! :smile:

5 likes

Oh brrrr aardappelen schillen. Dat deed mijn oma vroeger altijd terwijl ze As the world turns keek.

Ik heb ook echt een haat-liefdeverhouding met appeltaart maken. Ik HAAT het om 2 kg appels te moeten schillen. Maar love for (mijn eigen) appeltaart.

8 likes

Ja ik dacht altijd dat Transwijk dat stuk Park Transwijk en het noorden/noordwesten daarvan was maar het is ook nog al het industriegebied.

Helemaal niet logisch trouwens want Kanaleneiland zou toch logischer zijn als het tussen Amsterdam-Rijnkanaal, Merwedekanaal en Leidsche Rijn lag, als een echt eiland tussen de kanalen.

2 likes

Stoppen jullie weleens boodschappen in een weggeefkast?

• Ja
  • Nee
  • Nee, ik overweeg het door de crisis te doen

0 stemmers

2 likes

Mijn oma ook :smiling_face_with_three_hearts: mis die momenten soms echt naast oma op de bank terwijl ze daar aardappelen zat te schillen met een bak aardappels met een krant onderin en een pan

4 likes

Hier in de buurt staat zo’n kast en daarop staat dat ze naast voedselproducten maandverband goed kunnen gebruiken, dus dat is een tip voor iedereen die nog van plan is boodschappen te doneren

5 likes

Ik heb zo’n kast nog niet gespot bij mij in de buurt, maar anders zou ik er zeker af en toe iets in leggen.

20 likes

We hadden een aantal jaar geleden zo’n kast hier, maar dat werd echt een zooitje met allemaal gebroken glas er omheen en smerigheid en rommel. Erg jammer want vond het wel een mooi concept.

2 likes

Ik hoop eigenlijk dat ze net zo lang blijven staken tot ze betere arbeidsvoorwaarden krijgen

12 likes

Wat bedoel je dan met wat je normaal weggooit?

Maar klopt idd, dat er vaak wat ingrediƫnten in moeten die de mix een stuk goedkoper maken zoals kool, peen en ui, maar er wordt wel altijd gekeken of de gaar tijd van alle groentes gelijk is!

Ik denk dan wel dat ik het pertinent oneens ben met de beoordeling van hoeveel gaartijd bepaalde groentes nodig hebben.

En idd teveel ui etc als opvulling. De enige zak die ik wel echt de moeite vind soms is die met cavolo nero van Appie, omdat ik dat los lastiger kan krijgen.

Snijboontjes of sperziebonen vind ik wel echt heel fijn om voorgesneden te kopen. Lekker nul moeite.

3 likes

ja vaak

1 like

Nou t kontje van een krob sla ofzo dat vreet ik niet op

3 likes

Nee

4 likes

In principe is het: ten oosten van de Beneluxlaan is Transwijk, ten westen van de Beneluxlaan Kanaleneiland. Alleen hoort dat zuidelijke puntje van de meubelboulevard (wat volgens deze redenering Kanaleneiland zou zijn) blijkbaar dan weer bij Transwijk.

2 likes

ik heb fucking 2,5 uur gedaan over iets wat 20 minuten hoeft te duren

2 likes

Nu ben ik wel benieuwd of je in Kanaleneiland hebt gewoond of toch in Transwijk?

2 likes

haha ik zie die cheeta scooter van hem veel te vaak, maar heb hem zelf nog nooit gezien? Fascinerend

1 like

Sta jij in je kracht?

• Helemaal
  • Ja, maar een beetje in de buitenste regionen
  • Ik sta er nĆ©t buiten
  • Ik weet niet eens waar hij ligt

0 stemmers

1 like

Vind jij body positivity iets te maken hebben met je sexy voelen?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Vind jij body positivity iets te maken hebben met vrouwelijk voelen?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Als jij je vrouwelijk voelt voel je je dan ook sexy?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Voel jij je überhaupt wel eens sexy?

• Ja
  • Nee
  • Nee en ik vind het (net als jij) een vervelende term

0 stemmers

Dit nav body positivity podcasts waarbij ik heel erg de indruk heb dat het gaat om sexy mogen zijn/mogen voelen, terwijl voor mij body positivity daar helemaal los van staat

2 likes