Stel je persoonlijke vraag #37

Ik heb geen auto maar ik heb vroeger eens het oliepeil leren meten op Jantje Betondag dus dat kan ik sowieso en de rest kom ik dan ook wel uit.

1 like

Ik associeer dat een beetje met mannen die denken dat iedereen hen wil en vrouwen alleen als lustobject zien, zo van ‘nou zij ziet er wel goed genoeg uit voor de god die ik ben, anders was ze m’n tijd niet waard’

18 likes

Ja als mannen dit zeggen over vrouwen vind ik dit ook, vind het zo plat en niet respectvol klinken dan.

Maar ik vind wel weer dat ik het mag zeggen over een man :joy:
Maar ik zeg het nooit zo.

4 likes

Ik krijg er altijd een beetje de kriebels van als ik mannen dit hoor zeggen, vooral in het bijzijn van vrouwen. Ik associeer het aan mannen die stoer proberen te praten en vrouwen nog op een ouderwetse manier zien, idd vooral als lustobject beschouwen. Het klinkt lomp.

Als vrouwen het zeggen vind ik het geen probleem daarentegen. :upside_down_face:

2 wat? En wat bedoel je met je laatste zin?

2xtc pillen die ze niet gevonden had op de wc van haar werk

2 likes

Oh ik interpreteerde het als met zn tweeën @Nescio

4 likes

Ohja :joy: dat zou eigenlijk aannemelijker zijn

Same en toen 3.5 uur moeten wachten.
Ben er nog steeds pissig over.

Ligt aan de context vind ik. Ik zeg dit weleens tegen mijn vriend over andere mannen. :sweat_smile: Maar als ik een groep mannen dit over een vrouw zou horen zeggen dan vind ik het weer goor. Dus lekker hypocriet wel.

2 likes

Na aanleiding van deze column en de parlementaire enquĂȘte nu over de gaswinning. Vind jij dat de gaskraan in Groningen weer open moet?

  • Ja en ik woon in Groningen
  • Nee en ik woon in Groningen
  • Ja en ik woon niet in Groningen
  • Nee en ik woon niet in Groningen

0 stemmers

Ik heb zelf wel aardbevingen meegemaakt en ik ben wel bang voor de grotere aardbevingen. Terwijl het wel zou kunnen helpen tegen de inflatie, maar dan blijf je bezig ipv te verduurzamen. Ben heel benieuwd wat iedereen z’n afwegingen zijn.

1 like

Hoe willen ze op korte termijn de huizen aan gaan passen? Eer is overal tekort aan. Mooie praatjes, matige uitvoering.

2 likes

Ja dat is zo. Ze willen 13.000 huizen voor 2027 versterkt hebben. Ik heb met een architect gesproken die de beoordeling doet en hij zei dat het vaak aan de huizen zelf ligt. Boerderijen van 100 jaar oud zijn gewoon niet stevig meer. Als je in aardbevingsgebied woont moeten alle huizen na 60 jaar gesloopt en opnieuw gebouwd worden.

Ben het niet met hem eens, maar als de gaskraan open gaat dan moeten er zoveel huizen opnieuw gebouwd worden en waarschijnlijk gebeurt dat dat inderdaad niet.

2 likes

Wauw, u okay?

Er worden nog steeds grove fouten gemaakt in de schadeafhandeling, er is aantoonbare gezondheidsschade (slechte psychische gezondheid, chronische stress en angst, mensen die de laatste jaren van hun leven enkel gevochten hebben goor herstel) onder de Groningers en een monumentale boerderij vervang je niet zomaar met een geldbedrag waarmee je niet diezelfde boerderij kunt neerzetten.

27 likes

Denk je dat dat gaat gebeuren? Dat mensen komen te overlijden omdat ze de kachel niet aan durven te zetten? De Europese unie en de regering zijn al stappen aan het ondernemen om de gasvoorraden aan te vullen. De kolencentrales zijn harder aan het werken. Dat lijkt me het laatste wat ze willen.

Groningen krijgt dan wel weer de rekening, terwijl er geen oplossing is voor het probleem.
De kans bestaat ook dat bij de volgende aardbeving er ook mensen komen te overlijden.

Volgens jouw oplossing zou er 114 miljard of 57 miljard moeten komen om iedereen te compenseren. Slechts 300 miljoen is er tot nu toe uitgekeerd aan de getroffenen omdat iedereen tegen werkt. Ik vraag me af of de overheid en de nam niet alleen gaan kijken naar lusten niet de lasten.

3 likes

Even om te illustreren hoe absurd dat idee is. 114miljard is ruim 25% van de tot nu toe totale aardgasbaten.

Hey meid, huisje kopen midden in het aardbevingsgebied? Praten we over een paar jaar wel weer als ik als maatschappelijk werker aan je keukentafel zit omdat je dag in, dag uit leeft met de gevolgen van de gaswinning.

8 likes

Nou dit inderdaad. Mensen leven daar echt al jaren in onveiligheid, onzekerheid, geen perspectief. Er wordt al jaren beloofd dat het snel wordt afgehandeld en dat de mensen gecompenseerd moeten worden, dat de huizen verstevigd worden of opnieuw gebouwd, dit moet dan allemaal voor deze winter gerealiseerd worden? Hoe dan? Of nu maar gewoon de gaskraan open gooien met kans op aardbevingen en we zien wel waar het schip strandt? Jammer dan voor alle mensen wiens huis naar de tyfus gaat. Heeel lekker dat jij, ver weg van Groningen, weer goedkoop gas kan stoken dan, maar niet ten nadele van de Groningers die al jaren in de shit zitten.

10 likes

Ik denk zeker dat er mensen forse gezondheidsklachten gaan overhouden aan het niet stoken. Lekker in je vochtige, tochtige huurwoninkje met enkel glas en zwarte schimmel tegen de muren op. Komt vaker voor dan we ons realiseren
 En niet zelden zijn het al mensen met gezondheidsklachten (of ouderen) die in zulke woningen leven.

6 likes

Ik weet niet of mensen direct zullen overlijden doordat ze de verwarming niet aanzetten, maar de hoeveelheid stress waarmee heel veel mensen te maken gaan krijgen door oa de hogere energieprijzen is ook gigantisch. Bijna 1,3 miljoen Nederlanders komen te leven onder de armoedegrens, voorspelt het CPB.

6 likes