Stel je persoonlijke vraag #38

Ja nee gatverredammme :nauseated_face: pretentieuze loser

1 like

Niet echt een nuttige opmerking maar het is Damocles :joy: Ik zei ook altijd Zwaard van Damascus, maar dat is het dus niet.

14 likes

Ja als je het daarvan moet hebben voorspelt dat weinig goeds voor de rest van je persoonlijkheid

3 likes

maar zeggen jullie vaak mijnes dan?

  • kan me niet herinneren
  • ja regelmatig

0 stemmers

Mijn vriend is een van de slimste mensen die ik ken en praat met een accent en zegt de hele dag dingen als ā€˜mijnesā€™, ā€˜jounesā€™, ā€˜pleurt het hier ff neerā€™, etc. Wel intelligent, niet elitair :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Ik neem heel snel accenten over en ik heb het pas heel laat door. Als kind was ik op vakantie naar familie en had daar een vriendje waar ik veel mee optrok, dus na de zomervakantie startte ik groep 7 met een Surinaams accent haha. Was ook zo weer weg trouwens.

Ik baal er wel van dat ik voor mijn gevoel veel onduidelijker ben gaan praten sinds ik in Rotterdam woon :confused:

2 likes

In dat interview noemde hij volgens mij ā€˜jounesā€™ als voorbeeld en daar heb ik dus nog nooit van gehoord ondanks dat ik ook best plat ken prate. Ik zou dan zeggen ā€˜jouwesā€™. Is ā€˜jounesā€™ misschien meer noordelijk of zo?

1 like

Ik ken het uit het Westland!

2 likes

Jounes is volgens mij iets uit het oosten? Dat klinkt ook echt niet
In spreektaal gebruik ik wel eens het woord mijnes
Als ik typ/schrijf niet, want ik weet wel dat het geen woord is. Maar ja ik kan gewoon niet goed praten :woman_shrugging:

2 likes

Ik vind mijnes gewoon grappig klinken :woman_shrugging: Geen idee waar het verder vandaan komt ofzo

3 likes

halloweenverbod in Nederland

  • ja
  • nee

0 stemmers

1 like

Why?

5 likes

stop veramerikanisering :exclamation::exclamation::exclamation:vind het echt stom dat amerikaanse tradities zo klakkeloos worden overgenomen

25 likes

In mijn vorige woonplaats (biblebelt) verspreidde altijd een van de kerken rond half oktober een pamflet met hoe verdorven je bent als je halloween viert. :grimacing:

20 likes

Het idee van een feestdag dat je gezellig samen bent met familie en surprises maakt is helemaal leuk. Maar dat daarbij een heel verhaal zit over een oude witte man met slaven, die kinderen de roe komen geven als ze niet braaf zijn, dat vind ik niet echt meer heel veel toegevoegde waarde hebben. De maatschappij verandert, misschien moet het Sinterklaasverhaal dat ook. Wat er nu ook langzaamaan al wel gebeurt natuurlijk. Ook vind ik het idee dat je kinderen dus jarenlang voorliegt ook niet helemaal top, maar dat is met de kerstman, tandenfee en weet ik veel wat natuurlijk een beetje hetzelfde, dus misschien kan ik het daar niet op afwijzen.

Ik weet nog dat ik het als kind allemaal heel magisch vond, maar dat was vooral omdat ik cadeautjes kreeg. Ik heb ook heel erg lang nog in Sinterklaas geloofd, puur en alleen met de reden dat ik ervan overtuigd was dat mijn ouders geen geld hadden voor zoveel cadeautjes, dus dan moest het wel van Sinterklaas komen :joy: en toen wist ik het uiteindelijk, toen was het opeens klaar met de cadeautjes, mijn familie deed niet aan surprises, dus toen was de lol er ook wel vanaf :sob:

2 likes

Holy hatseshazzle ik heb niet elke week een bruiloft, maar als ik er een heb, dan wordt dit nummer gedraaid (tijdens de eerste dans of zoiets). Walgelijk. En maar speciaal voelen.

Nee.

2 likes

Klinkt alsof de bruiloft niet doorgaat. Ik zou geen nieuwe outfit kopen. Hajjj.

8 likes

Daā€™s America.

5 likes

Hahaha, die heb ik hier vorig jaar ook gehad. Dit jaar nog niet, dus ben benieuwd of is nog komt.
Ik heb een aantal pompoenen voor de deur en 1 uitgehold met een kaarsje erin en dat werd al niet gewaardeerd door de buren :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Hahaha love deze uitspraak

2 likes