Stel je persoonlijke vraag #40

Cant buy me love vond ik ook geweldig

1 like

Het diner

Ik heb precies ditzelfde, haha. Ik kan gerust voor die tijd al andere volwassen boeken hebben gelezen, maar ik was absoluut nog te jong voor bloemen op zolder toen ik ze las. Daarna kon echt een hele tijd niks meer in de buurt komen daarvan.

2 likes

Ik denk bij mij ook Giphart.

3 likes

Het lelietheater van Lulu Wang toen ik 12 was :smiling_face_with_tear:

Ik denk Dodenwake van Stephen King. Wel als kind gelezen, toen ik alle enge kinderboeken al kende :sweat_smile:

2 likes

Ha ja idd trollen, omdat toch niemand op die optie gaat stemmen? Tuurlijk ga je niet lekker thuis samen aan de harddrugs als je kind op bed ligt.

Geloof jij dat dit echt gebeurd is?

  • Ja
  • Nee
  • Hmmm half, zal wel aangedikt zijn

0 stemmers

https://vm.tiktok.com/ZMY1jk8hf/

2 likes

Nou het zal je verbazen hoe vaak dat wel gebeurt.

6 likes

Misschien het dagboek van Anne Frank als dat eronder valt. Verder geen herinnering aan boeken behalve die.

4 likes

Mā€™n moeder had een goede vriendin en ik kon ook goed overweg met haar kind. Die vrouw had op een gegeven moment een nieuwe relatie en ik ben toen met dat gezin meegeweest naar een bungalowpark (mijn eigen ouders waren daar niet bij). Mijn ouders hadden voor dit tripje geen idee maar zij gebruikten dus. 's Avonds zagen wij hen vervolgens weinig, ze zetten ons voor de tv en vertrokken zelf naar de slaapkamer. Kwamen soms wel even bij ons kijken, maar waren er duidelijk niet meer helemaal bij. Ik had volwassenen niet eerder op die manier meegemaakt dus dat maakte sowieso veel indruk. Anyway wij hebben toen echt de allergrootste bagger zitten kijken op tv en het kind van die vrouw (was iets jonger dan ik en ook wat kwetsbaarder door de gezinssituatie denk ik) is serieus in therapie geweest om te verwerken wat wij toen op tv gezien hebben. En ik kan heel veel ergere dingen bedenken die hadden kunnen gebeuren in deze setting. Ik was toen 8 of zo maar dit was voor mij gewoon een formatieve ervaring. Niet traumatisch of zo, maar wel iets wat me altijd gaat bijblijven. Dus ja ik denk dat kinderen met ouders die geregeld beneveld zijn van de alcohol, wiet, coke of wat dan ook dat sowieso meekrijgen. En mocht ik ooit en kind krijgen dan denk ik wel 3x na voordat ik ze ergens laat logeren of mee laat gaan op vakantie met een ander gezin.

34 likes

Ja dat geloof ik meteen, maar ik vind dat dus niet prima, vond wel de poll suf.

1 like

Carrie van Stephan King toen ik 8 was.

2 likes

Ah ok. Misschien bij dit onderwerp niet handig om daar een ā€˜grapjeā€™ over te maken.

3 likes

Ik denk dat het filmpje offline is gehaald :thinking:

9 likes

Ik was een jaar of 11/12 toen ik het grootste deel van de jeugdboeken in de bieb uitgelezen had. Het leek me dus een goed idee om bij de boeken voor de volwassenen te gaan kijken en ik had geen idee waar of wat ik moest zoeken, dus ik besloot gewoon bij de z te beginnen. Ik pakte De buitenvrouw van Joost Zwagerman mee en die ben ik nooit vergeten :sweat_smile: kleine winnie moest naar ilse.nl om te ontdekken wat beffen nou eigenlijk was

12 likes

Ik krijg hem gewoon te zien, is van borrelpraatpodcast.

2 likes

Als ik borrelpraatpodast opzoek, zie ik het nog wel. Via die link niet meer

Same maar zo problematisch ook, ook die verdere delen
Zit al een tijdje te overwegen om ze weer eens te lezen maar denk dan elke keer een soort :face_with_raised_eyebrow: haha

Hahaha die stond bij ons op de leeslijst op de middelbare toen ik 14/15 was, vond iedereen een verschrikking toen. Allemaal nog zo groen als gras en dit was toch wel erg expliciet.

1 like