Stel je persoonlijke vraag #41

Florida Man Arrested After Praising the Lord While Highway-Surfing His Cadillac

2 likes

Zit jij bij een tandarts bij je in de buurt?

  • Ja, zelfde stad/dorp
  • Nee, maar bereikbaar binnen een kwartier
  • Nee, op 15+ minuten afstand
  • Nee, op 30+ minuten afstand

0 stemmers

Ik zit zelf na jaren nog steeds bij de tandarts in m’n vorige woonplaats, op 25 minuten afstand. Ik wil mijn dochter hier eigenlijk ook inschrijven omdat ik met haar in onze eigen woonplaats een slechte ervaring heb met de tandarts. Mijn eigen tandarts is fantastisch. Ik vind het geen probleem om 2x per jaar dat stuk te rijden maar denk dat het niet helemaal verstandig is ivm calamiteiten. Balen!

2 likes

hoevaak heb je in al die tijd een calamiteit gehad?
als je je daar fijn voelt, zou ik gewoon bij hun blijven!

4 likes

Ik ben echt al zo lang niet geweest bedenk ik me door deze poll

5 likes

Ikzelf nooit! Bij kinderen denk ik eerder aan ernstige valpartijen oid maar misschien moet ik idd gewoon doen wat goed voelt. Ik twijfel echt nog.

Wij hadden inderdaad wel ijs om op te schaatsen en 1 weiland tussen m’n huis en de duinen/het strand, maar denk dat kinderlokkers overal wel een angstig verhaal blijft. Wij waren daar ook heel veel mee bezig, of dat terecht was weet ik niet.
Maar als ik kijk naar hoe ik nu woon en kinderen zie schaatsen op de gracht achter m’n huis, denk ik niet dat ze hier iets hoeven te missen daarvan. Maar ik woon ook niet in een hele grote stad ofzo.

3 likes

Ik zit nog steeds bij de tandarts in mijn thuisstad op een uur reizen. Ik dacht steeds ‘dat regel ik nog wel’, maar nu 7/8? jaar later hoop ik binnen een jaar wel weer terug te verhuizen dus nu blijf ik maar :’)

1 like

Ja zelfde stad maar moet alsnog 30 minuten fietsen. Of 40 minuten met het ov.

2 likes

Ik had een hele fijne tandarts op 5 minuten afstand, maar die ging met pensioen en zijn opvolger bleek een oplichter te zijn (ik had ineens 4 gaatjes en bij mijn man moesten 2 kiezen worden getrokken, niet mee akkoord gegaan uiteraard).
Dus nu hebben we een nieuwe fijne tandarts in dezelfde stad maar wel op 15 minuten afstand ongeveer. (en surprise! Ik had plotseling géén gaatjes meer en er hoefden absoluut geen kiezen getrokken te worden! :slightly_smiling_face: )

3 likes

Ik zit nog bij de kindertandarts :slightly_smiling_face:

1 like

25 minuten is toch helemaal niet zo ver? Ik zit in dezelfde stad, maar ben alsnog 30-40 minuten onderweg

4 likes

Geloof jij in het boze oog?
Het ‘boze oog’ is een soort blik van het oog waarmee schade kan worden veroorzaakt voor degene die het treft. Het concept van het boze oog veronderstelt dat dingen of mensen die dierbaar zijn, die hoog aanzien hebben of waar veel waarde aan wordt gehecht, voortdurend kwetsbaar zijn voor schade, letsel, benadeling of vernietiging.
Het boze oog wordt veroorzaakt door de jaloezie of afgunst (dat iets niet echt wordt gegund) van andere mensen geprojecteerd door hun ogen. Het boze oog is dus een vorm van jaloezie of afgunst.

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik geloof best dat mensen in bepaalde posities kwetsbaarder zijn voor afgunst e.d./daar meer te maken mee hebben. Maar dat lijkt me gewoon iets menselijks en niks te doen hebben met een bovennatuurlijk verschijnsel

7 likes

Ik geloof er deels in. Ik heb bij geboorte van mijn oma een ogri ai kraal gekregen, dat is in het surinaams het gene wat je tegen het boze oog beschermt. Die draag ik wel vaak in belangrijke momenten/ situaties ter bescherming. Of het echt wat doet of meer een gevoel is dat mij kracht geeft dat weet ik niet :relaxed:

6 likes

Ik geloof dat al die religieuze/spirituele dingen (waaronder boze oog, ogri ai) simpelweg verwoordingen/verklaringen zijn voor doodnormale gebeurtenissen. Dus ergens geloof ik er wel in, maar geloof niet dat het iets bijzonders is.

Dus wel dat afgunst serieuze schade kan veroorzaken, maar niet dat dat met een oog/een blik gebeurt

9 likes

Zelfde stad maar alsnog 30+ minuten :joy:
Maar vind deze praktijk fijn want ze hebben altijd spoed plekken welke ik nu 2x nodig heb gehad dus reis er graag voor. Bij andere tandartsen moet je soms echt een week wachten terwijl je super veel zenuwpijn hebt oid

Haha in mijn jeugd heb ik altijd een tandarts gehad in een dorp verderop (ook maar kwartiertje rijden maar er zat ook gewoon een tandarts in mijn dorp), omdat een van mn ouders een calamiteit had toen ze er net kwamen wonen. Toen hebben ze gewoon de eerste de beste tandarts in het telefoonboek gebeld (aka degene met de letter A als achternaam), altijd bij gebleven haha.

1 like

Ik weet het niet eens meer inmiddels. 2017 geloof ik :grimacing: ik ging 1 keer per jaar op controle en dan zat ik 60 seconden in die stoel.

Deze poll is al wel vaker voorbij gekomen maar:

Hoevaak ga jij op controle bij de tandarts?

  • 1 keer per jaar
  • 2 keer per jaar
  • Minder dan dit
  • Meer dan dit

0 stemmers

Oja ik had in 2018 wel een controle gepland staan maar ik kon die dag niet. En toen gewoon nooit meer die controle verzet. Vanaf mn 15e ging ik 1 keer per jaar want de tandarts vond het zelf onnodig om 2 keer te gaan.

Ik ben een kind en ik doe nog geen aangifte :joy:

Wij krijgen toch amper wat terug