Stel je persoonlijke vraag #41

De discussie wordt voortgezet vanaf Stel je persoonlijke vraag #40 - #5127 door Foefjeisthuis.

Eerdere discussies:

2 likes
Ga jij op wintersport?
  • Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Ga je dan:
  • SkiĆ«n
  • Snowboarden
  • Langlaufen

0 stemmers

Naar welk land ga je?
  • ItaliĆ«
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Oostenrijk
  • Zwitserland
  • Overig

0 stemmers

3 likes

ZIN IN

5 likes

Ik zou echt met de eerste de beste gipsvlucht weer naar huis moeten :joy::joy:

11 likes

Ik denk dat ik niet verder kom dan de apres ski.

2 likes

Dit geeft voor mij de doorslag. Ja en de 5000 euro maar even ervan uit gaande dat je je dat kunt veroorloven.

12 likes

Ik zou nu gaan, maar geen sneeuw.

2 likes

Dit doet mij denken aan mensen die een zeer oude hond hadden met ontzettend veel overgewicht en een ziekte waardoor hij hoogstens nog een paar maanden te leven had. De hond in kwestie had ook iets waardoor een van zijn poten geamputeerd moesten worden.

Ik zou in die situatie de hond gewoon laten euthanaseren maar die rijke mensen kozen toch voor amputatie en 2 maanden daarna moest de hond alsnog worden ingeslapen. En dat kon ik dus echt niet begrijpen.

1 like

Een deels verlamde kat in leven houden doe je niet voor de kat.

28 likes

Hoeveel water/vocht drink jij ongeveer op een dag? Koffie en alcohol niet meegeteld.

  • <500ml
  • 500-1000ml
  • 1000-1500ml
  • 1500-2000ml
  • 2000-2500ml
  • 2500-3000ml
  • 3000ml

0 stemmers

Hoeveel % daarvan is puur water zonder toevoegingen? Thee telt wat mij betreft ook als water, tenzij je er suiker en/of melk in doet.

  • 100%
  • 85%
  • 75%
  • 50%
  • 35%
  • 25%
  • 10%
  • 0%

0 stemmers

https://www.instagram.com/p/CnHy0pvgNJ0/?hl=nl

Wel interessant om te zien wat bestraling met de vacht doet van een zwarte kat.

4 likes

Ik drink echt veel te weinig, vergeet het vaak gewoon totdat ik aan het eind van de dag koppijn krijg. En dan neem ik me de volgende dag voor om meer te drinken, maar vergeet ik het vervolgens weer.

3 likes

Warme choocooooo mit viel Sahne

2 likes

Ik weet dit echt niet hoor

4 likes

Een gezonde 7 jarige hond die, na anderhalf jaar geleden zā€™n eerste oog te hebben verloren, ook zijn andere oog verliest (beide door een glaucoom). Kosten om oog te laten verwijderen zijn ā‚¬ 500. Levensverwachting van de hond is 12-14 jaar.

  • Euthenasie
  • Opereren

0 stemmers

Samenvatting

Wij hebben onze hond dus destijds (2016 denk ik) laten opereren en ondertussen loopt hij nog steeds vrolijk rond. Ja, hij loopt af en toe ergens tegen aan, maar kan zich prima redden. Maar destijds hebben echt zooo veel mensen gevraagd waarom we niet ā€œgewoonā€ een spuitje gaven?! Ben daarom ff benieuwd hoe daar hier over 2 dacht wordt.

26 likes

Vinden jullie dat we in Nederlands soms te ver doorschieten qua behandeling => operaties (bijv. kwetsbare ouderen met gebroken heup)?

  • ja
  • nee
  • geen idee

0 stemmers

"Vaak overlijden deze patiƫnten binnen een jaar na de val en de operatie: een op de acht binnen maand en ongeveer een op de drie binnen een jaar. Deze patiƫnten krijgen vaak te maken met complicaties en tegenslagen in het revalidatietraject waardoor zij niet meer volledig zullen terugkeren op het niveau van voor operatie. Uit eerder onderzoek blijkt dat de kwaliteit van leven na een operatie ook niet significant beter is dan zonder operatie.

4 likes

Wat drink je gemiddeld elke dag?

  • Frisdrank
  • Sap (of smoothie, taksi, alles wat sapachtig is)
  • Alcohol
  • Thee
  • Koffie
  • Melk (alle varianten, ook plantaardig en optimel achtige dingen)
  • Limonade
  • Chocomel
  • Water
  • Nog andere dingen

0 stemmers

2 likes

Het alternatief is ook niet echt heel geweldig. Kiezen tussen 2 kwaden wat mij betreft.

3 likes

Ik krijg eigenlijk juist de indruk dat Nederland eerder te weinig doet met ouderen want ā€˜niet meer waardā€™.

Mijn oma in Maleisiƫ, ver in de 90 kreeg borstkanker en is daarvoor ook geopereerd. Heb van meerdere mensen hier gehoord dat ze in Nederland wss niet meer geopereerd zou zijn.

11 likes

In Belgiƫ was mijn ervaring ook dat er veel sneller behandeld en doorverwezen werd. Heb daar bijv op mijn 31e na bijna 20 jaar creperen van de menstruatiepijn een kijkoperatie gehad voor endo. Er zat ook gewoon tussen het consult dat ze arts dat opperde en de operatie maar een maand tijd ofzo??

Maar goed in Nederland ken ik ook niemand die ā€˜overbehandeldā€™ is. Ik heb ook het idee dat dat erg meevalt in verhouding.

8 likes