Ja dan zou het dus een bestemming worden zoals antarctica, dat kost wel 22.000 per persoon sommige reizen. Of naar de Malediven en daar dan dineren in een Michelin onderwaterrestaurant ofzo. Gewoon echt uitbundige luxe als je zoveel spaargeld hebt.
Als ik voor dat doel heb gespaard wel.
En waar ben je toen geweest?
Ja vorig jaar nog gedaan! Drie weken met de auto door Amerika en naar allemaal natuurparken en steden geweest. Duurste vakantie ooit, maar wel zo veel bijzondere dingen gezien. Ik zou het zo weer doen!
Van een jaar of 15 geleden wel, niet recent. Maar heb een groepsfoto met vriendinnen op vakantie waar we allemaal in de lucht zijn en die vind ik nog steeds heel leuk
@Nysmn ik heb dat net gedaan en heb zowaar spaargeld over, maar dat is voor het eerst in mijn leven. Dat soort dingen is ook waar ik voor spaar, geld moet rollen
Heb je liever een goed gevulde spaarrekening zodat je in de toekomst wellicht iets groots kunt kopen (huis, auto, of om gewoon veel geld achter de hand te hebben) of moet geld rollen en doe je het liefst leuke dingen van je spaargeld op dit moment? Nee er is geen middenweg
- Goed gevulde spaarrekening voor “later”
- Geld moet rollen
0 stemmers
Lijkt me heerlijk, maar daar verdien ik veel te weinig voor
Hah het liefst heb ik een goed gevulde spaarrekening maar in praktijk verloopt dat toch anders.
Ik hoef geen koophuis of auto, en zou niet weten waarvoor ik veel geld achter de hand zou moeten hebben. Kan het niet meenemen als ik dood ben, en heb geen kinderen oid, dus ik geef het gewoon lekker uit aan dingen die ik leuk vind
Het is helemaal niet zeker dat er wel een later is
Ja precies! Ga je over tien jaar de pijp uit met 50k op je bankrekening en dan heb je ook nog een heel saai leven gehad
Nu ik een koophuis heb heb ik zoiets van ja dat was het grote waarvoor ik 10 jaar heb gespaard dus nu mag het rollen van mij
Rijke mensen zijn toch altijd heel zuinig haha
Nee was ff random voorbeeld, zou het ook zonde vinden van 20k
Ik vind er ook niks mis mee, zolang je buffer groot genoeg is. Vroeger regelmatig gedaan, nu hebben we een ander minimumbedrag waar we rekening mee houden. Dat bedrag willen we gewoon altijd achter de hand hebben en dan kunnen we alsnog een leuke vakantie doen.
Maw, betekent niet dat we aan het oppotten zijn voor ‘later’ en niks doen. Hangt gewoon van je situatie af.
Dit. Als je veel verdient en het makkelijk weer aanvult a la, dan zou ik het ook wel weten. Maar met mijn lage inkomen is het simpelweg niet verantwoord vind ik.
Waarvoor willen jullie dan veel geld achter de hand hebben @ de mensen die daarom spaargeld (willen) hebben?
Ik heb een buffertje voor als mijn wasmachine stukgaat of mijn kat onverwacht naar de dierenarts moet ofzo, maar dat zijn geen dingen die duizenden euros kosten (en mocht mijn kat een operatie nodig hebben die wel zoveel kost kan ik altijd een betalingsregeling met de da afsluiten, voel iig niet de behoefte om voor iets ontzettend onwaarschijnlijks geld op een rekening te houden waar ik ook leuke dingen mee kan doen)
Ik denk mensen met een koophuis? Ik heb er geen maar altijd als ik mensen hoor praten over iets wat aan dat huis moet gebeuren is het altijd duur
ja precies, het gaat niet alleen om geld om spullen mee te kopen, maar ook een soort veiligheid mee in te lassen voor ziekte, ontslag, of tijdelijk geen werk hebben etc.
Naast inderdaad dit soort kostenposten, hebben wij ook afgelopen 2 jaar een nieuwe badkamer en keuken gekocht. Wil ook nog wat nieuwe meubels en evt een zonnescherm, dus voor dat soort wooncomfort aankopen (of mochten we een x verhuizen of wat dan ook, het makkelijk kan).
Daarnaast wil ik vaker weg kunnen, dan wel vakantie, uit eten etc.
Plus de extra buffer is ook ivm ziekte/ ontslag etc we niet na 2 maanden al in de problemen komen.
Leuk is natuurlijk erg subjectief he. De een wordt gelukkig van verre dure reizen en luxe, de ander meer van een ijsje halen op de hoek en een gevoel van veiligheid wat spaargeld kan geven.