Ja, maar deed hem al vrij snel weer uit.
De hitte zit nog steeds in mij.
Haha dit zou wel een goede zijn geweest! In plaats daarvan zei ze: âNee ik koop ook geen nivea!â
Oh ja dat zeker. Als ze achterdochtig zijn zijn ze overal achterdochtig over of nouja hebben zelf onderzoek gedaan
Grappig dat er ook een enorme disclaimer in de laatste zin staat. Als het niet werkt dan ben JIJ daarvoor verantwoordelijk en niet deze kwakzalverij.
Ik zag laatst een post over iemand die kritisch was op Doutzen haar anti-zonnebrand houding en ik schrok hoeveel steun er vanuit allerlei gekkies kwam.
Ben jij een persoon?
- Nee ik ben een levend mens!!!
- Ja i guess?
0 stemmers
- Ie-tal-jaans
- Ie-ta-lie-jaans
- Anders?
0 stemmers
- Duu-woo
- Duu-joo
- Anders?
0 stemmers
Gewoon Duu-oo? Zit niet nog een medeklinker tussen.
Ik smeer sowieso elke dag met een factor 50 die in mijn dagcrème zit, dus dat vergeet ik dan niet omdat ik natuurlijk altijd dagcrème op mijn gezicht smeer.
En nu inderdaad wel extra mijn lichaam maar die staat ook gewoon in de badkamer ter reminder.
Ik smeer ook elke dag en probeer op zn minst 1 keer te reapplyen, maar het liefst doe ik dat zelfs ook nog 2 keer, maar ja ik ben dan ook best wel obsessief bezig soms
Er was minder over bekend, maar er was ook gewoon minder beschikbaar. Midden jaren tachtig was factor 6 of 8 wel zoân beetje het hoogste wat je kon kopen. Dat was voor mij als heel wit kind niet voldoende en ik ben dan ook heel vaak enorm verbrand
@Branko en @Roguee de enige die ik ken die echt anti-zonnebrand is, is mijn schoonzus. Maar zij was al zo voor corona, ik denk dat ze me in 2015 al het advies gaf om olijfolie te smeren ipv âdie kankerverwekkende nivea zonnebrandâ. Ze is overigens ook zwaar anti-vax etc, dus ik denk dat het vaak wel samengaat, zoân afkeer van alles dat geadviseerd wordt door de overheid en de medische wereld.
Maar buiten dat het idee olijfolie op je te smeren zo glibberig zo ranzig! Ik vermijd de zon het liefste, draag een petje, zonnenbril en gebruik Bondi. Ik heb ook een huid die niet snel kleurt. Zelf moeder, ben erg voorzichtig met de zon en smeer heel veel +uv pakjes. Vraag mij dan ook af smeren die anti mensen hun eigen kinderen ook niet in?
Nou ik ben zelf wel een beetje wappie want ik geloof er niet per se in dat de zon slecht voor je is als je een kwartiertje per dag naar werk wandelt en verder op kantoor of op de bank zit. Dus ik smeer niet elke dag spf op mijn gezicht. Maar ik denk dat gewoon zelf, ik ga dat niet op instagram tegen mijn volgers vertellen ofzo.
Nou ik durf het bijna niet te zeggen maar mn vriend heeft dus nog nooit zonnebrandcreme gebruikt. Hij wil het ook niet want hij vind het maar goor spul. Toen ik hem een paar weken geleden wilde insmeren wilde hij dat niet. Overigens is hij nog nooit verbrand door de zon dus dan kan ik wel begrijpen dat je de ernst en de schade wat de zon op je huid kan aanrichten niet inziet.
Ik zag laatst haarlemmerbruinolie in de Etos staan. Dat is toch echt niet meer van deze tijd dat mensen dat zelfs nu nog gebruiken?
Heb het idee dat dit ook een beetje een mannending is nog. Heel veel mannen in mijn directe omgeving dragen geen zonnebrand terwijl zon beetje al de vrouwen het wel (dagelijks) smeren. Vraag me af of dat dan als niet mannelijk word gezien, heb hetzelfde idee met alle skincare.
Maar smeren jullie jezelf dan meerdere keren per dag met een flinke hoeveelheid in? Want dat beetje spf in je dagcrème gaat je ook niet de hele dag beschermen.
En dan heb ik het over een gewone dag. Geen vakantie oid.
- Ik gebruik meerdere keren per dag een flinke hoeveelheid
- Ik gebruik meerdere keren per dag een beetje
- Ik gebruik zonnebrand of spf âs ochtends voordat ik van huis ga, verder niet meer
- Ik gebruik sowieso geen zonnebrand
0 stemmers
Op een gewone werk dag alleen sochtends en mocht ik savonds nog de deur uitgaan als de zon erg fel is dan 2x pd.
En nu het zulk grauw weer is dan helemaal niet.
Ook als je de hele dag binnen zit?
De betere versie van mezelf zou zich wel voor het fietsen van/naar mijn werk insmeren. Gaat een beetje mis in de uitvoering
Ik doe het meestal voordat ik naar buiten ga, probeer dus altijd een klein flesje voor mn gezicht mee te nemen. Maar ben er niet heel gedisciplineerd in.
iedere 2 uur vergeet ik maar ik doe het wel meerdere keren per dag opnieuw op mijn gezicht (als de rest bedekt is). en sowieso losse spf in plaats van dagcreme met spf 1 ofzo