Stel je persoonlijke vraag #45

Ja hoe vaak zie je in het openbaar mensen hun handen niet wassen na toiletgang.

3 likes

Oh nee, zo bedoel ik het absoluut niet. Ik zeg ook vaak genoeg tegen haar dat iets voor volwassenen is oid. Ik bedoel hier alleen maar mee, dat ik hiervan niet begrijp waarom volwassenen dat wel zouden mogen en een kind niet.

EDIT: iedereen heeft hierin natuurlijk andere normen en waarden. Misschien is het een soort pick your battles. Ik vind zoiets het bijvoorbeeld niet waard om een discussie van te maken. En natuurlijk is het niet de bedoeling dat er gegraaid en geschranst wordt, maar ik weet dat zij dat al niet doet want ze is geen snoeper. En mocht ze dat wel doen dan wordt ze gecorrigeerd. Op die manier denk ik ook dat je je kind leert hoe te gedragen in een sociale setting.

3 likes

Ik vind zo’n kindertafeltje met hapjes altijd zo fucking lieffff

11 likes

Als ik lees wat sommige forummers vies vinden, ben ik echt een smeerlap :smile:

9 likes

Ja tuurlijk zijn alle mensen ranzig, maar het is toch ook gewoon algemeen bekend dat kinderen vaak wandelende ziekteverwekkers zijn, kom op hoor. Is niks persoonlijks tegen jouw kind.

37 likes

Ik denk dat mensen mij “vies”/ minder verzorgd vinden op basis van mijn uiterlijk. Op werk loop ik zonder make up, wijde shirts en een spijkerbroek, terwijl de rest van de collega’s tot in de puntjes verzorgd zijn. Vies ben ik niet en alles is schoon, mijn huis ook. Maar omdat ik er dus niet uitzie zoals het ideaal denk ik dat wel.

3 likes

Ja ik zat me af te vragen wat dan de grens is voor vies. Voor mij is dat niet gedoucht zijn,
vlekken in kleren, onfris ruiken, vet haar, gore nagels. Maar als iemand geen make up op heeft en zoals jij zegt basic/comfortabele kleding vind ik daar echt niks vies aan hoor. Vind eerder full face make up dan vies.

1 like

Ik vind lange nagels ook zo goor, en ja ik weet dat best een aantal dat hier hebben maar daar krijg ik de kriebels van.

11 likes

Heb jij lange nagels? Ik doe het anoniem want nu komt het dan helemaal lullig over lol

  • Ja
  • Nee
  • Heb geen nagels

0 stemmers

1 like

ik vat het ook zeker niet persoonlijk op hoor, no hard feelings!

1 like

Elke keer als ik op werk langs de kinder wc’s loop en dan moet zeggen: “terug, handen wassen”. :joy:
(En ik kom daar vaak langs…)

4 likes

Was jij je handen grondig voordat je gaat koken?

  • Ik was ze niet voordat ik ga koken
  • Ja
  • Mwah gewoon een beetje met zeep
  • Ik kook nooit

0 stemmers

1 like

Ik denk dat mensen mij persoonlijk niet vies vinden (nouja dat hoop ik dan :sweat_smile: )
Maar misschien vinden ze wel mijn spullen / kleding vies. Een aantal jaar geleden had ik met wat collega’s een discussie over tweedehands spullen. En een paar van hen vonden tweedehands dingen in het algemeen al best wel vies en wilden ze absoluut niet. En tweedehands kinderkleding / speelgoed konden ze al helemaal niet handelen (want daar hebben al andere kinderen op gekwijld / gepoept etc…).
Ik denk dat zij het heel moeilijk zouden hebben in mijn huis :joy:

2 likes

Lol, nee wel dat je het niet ff 3 seconden onder de kraan houd. Wel echt onder je nagels enzo. Maarja dat ligt er ook maar weer net aan hoe vies je handen zijn natuurlijk.

1 like

Ik heb een kat dus ook al stofzuig ik wel heel vaak, kattenharen op je jas en in huis hou je toch en dat boeit me niet, dus ik denk dat veel mensen mij(n huis) wel vies vinden maar die hoeven dan niet langs te komen :wave:

3 likes

citronellageur

  • vies
  • lekker
  • neutraal

0 stemmers

3 likes

Mijn haar wordt snel vet en ik heb last van acne. Stom genoeg denken mensen dan vaak dat je ‘vies’ / onverzorgd bent.

8 likes

  • Beer
  • Meneer

0 stemmers

2 likes

Beermeneer!

5 likes

Ik vind het eruit zien als een hele zielige/ondervoede beer. :pensive: Sun bears hebben wel zo’n bijzonder uiterlijk waardoor ze eruit zien als een mens in pak:

9 likes