Stel je persoonlijke vraag #45

De discussie wordt voortgezet vanaf Stel je persoonlijke vraag #44 - #5192 door Mrs.Fraser.

Eerdere discussies:

Verheug jij je al op de vragen die al 10.000 keer gesteld zijn?

  • Ja superleuk
  • Geen mening
  • Nee

0 stemmers

Reken jij euro’s om naar guldens?

  • Ja, zet dingen toch in ander daglicht
  • Neee
  • Alleen voor de fa2

0 stemmers

2 likes

@Vlek Peuters zitten overal aan, stoppen hun handen in hun mond, vegen hun snot af aan hun hand, en hebben sowieso altijd snot. Tenzij je ieder kwartier je peuters handen wast, zijn ze naar mijn idee echt viezer dan volwassen handen.

20 likes

Hoeveel spaargeld heb jij?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

5 likes

Ulg weer zon term wat ik moet googlen.

31 likes

@Vlek Maar je kan dat toch wel uitleggen aan een kind? Dit is jouw bakje, dat is het bakje voor de volwassenen? En klaar.

9 likes

Kinderen mogen niet altijd hetzelfde als volwassenen, dat is iig wat mijj kind leert.
In zo’n situatie zou ze van mij best extra chips mogen, maar dan vertelt of vraagt ze dat en doe ik het in haar eigen bakje.

20 likes

Goed voor de weerstand :joy:
Soms met zelfgemaakte traktaties ook: niet nadenken gewoon eten (of niet en ‘later opeten’).

1 like

1400 euro

Dit is :

  • Veel
  • Weinig
  • Normaal
  • Ik heb meer spaargeld
  • Ik heb minder spaargeld

0 stemmers

3 likes

In de min, ja same

6 likes

Bijna 3100 gulden

65 likes

Tuurlijk, als het gaat om een bakje wel. Maar als je een tafel vol diverse dingen hebt staan, in tegenstelling tot 1 bakje chips, ben ik zelf van mening dat je niet kan verlangen van een kind dat ze daar maar vanaf moet blijven.

@SpeedOfSound hm ja ik vind dit wel meevallen. Als zij snot of viezigheid aan haar handen heeft zitten maak ik het schoon, want ik hou daar ook niet van. Als je kijkt naar de hoeveelheid bacteriën op toetsenborden, muizen, telefoons, deurklinken etc zijn je eigen handen ook behoorlijk vies. Verschil is alleen dat je snot en prut ziet zitten, en dan maak je het schoon denk ik dan. Ik denk dat kinderen heel snel afgeschilderd worden als smerige snotmonsters maar ik denk dat je dat als ouder zijnde zelf ook in de hand hebt. Ik vind kinderen die de hele dag met een groene bel onder hun neus, zwarte prut handen en een smerige mond rondlopen ook smerig. Dan hoef je ook niet aan mijn eten te komen. Maar zolang een verjaardag binnen is en het kind schoon is, zie ik niet hoe kinderhanden viezer zijn dan volwassen handen.

1 like

Nee uiteraard niet

Het is ook gewoon een gevoel, ze zijn vaak zo plakkerig/nattig en graaien zo overal aan.

Over het algemeen doen normale volwassenen dat minder.

19 likes

Volgens mij zijn veel volwassen handen minstens even ranzig alleen verbergen ze het misschien iets beter (of doen een poging daartoe).

6 likes

Vinden mensen jou vies, viezer dan neutraal denk je?

  • Ik denk van niet
  • Ik denk (soms) van wel

0 stemmers

2 likes

Dat zou in dit geval toch ook een prima antwoord zijn op de vraag waarom volwassenen het wel mogen en zij niet?

Ik vind er verder niks van als je je peuter uit die bakjes laat eten, hoor. Maar in je eerdere post lijkt het net of het niet anders kan omdat de bakjes er nu eenmaal staan en je je peuter niet kan verbieden eruit te eten en dat zie ik gewoon anders.

6 likes

Vind jij kinderen gelijkwaardig aan volwassenen?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Gelijkwaardig, niet gelijk

Ik denk dat mensen veel te vaak denken dat je een kind als niet gelijkwaardig beschouwt als je het begrenst en daarin vergeten dat die begrenzing bij opvoeden hoort. Je kunt prima respecteren dat een kind een mens op zichzelf is en het als een volwaardig mens met eigen rechten beschouwen en tegelijkertijd vinden dat een kind niet evenveel mag als een volwassene.

38 likes