Stel je persoonlijke vraag #46

Wat vind jij van bedrijven die online hun medewerkers een bijnaam geven die overeenkomt met de bedrijfsnaam? Lekker vaag omschreven zo maar bijvoorbeeld medewerkers van Remia die Remianen worden genoemd.

• Stom/cringe
  • Wel gezellig
  • In sommige gevallen acceptabel, bijvoorbeeld KPN → KPN’ers

0 stemmers

2 likes

Al snel sektarisch vind ik dat

7 likes

Voor de kenniswerkers onder ons:
Wordt er bij jou heel erg gekeken naar precies gemaakte uren? Moet je dus elke dag op een bepaald moment binnen of online zijn, en mag je pas na een bepaalde tijd weg (los van ingeplande meetings)? Moet je de gemiste tijd door een doktersbezoek precies inhalen?

• Ja dit is bij mij aan de hand
  • Nee, ik word als volwassene behandeld. Mijn leidinggevenden hebben vertrouwen en er wordt eerder gestuurd op output.
  • Ik doe geen kenniswerk

0 stemmers

Als jij leidinggevende zou zijn, welke stijl zou jij hanteren?

• De controlerende
  • Die met vertrouwen

0 stemmers

2 likes

Een vriendin van mij is net begonnen bij een groot kennis bedrijf in Nederland die ook dingen maken. En die moet gewoon inklokken en dan moet je ongeveer ook rennen naar de automaat die alleen op bepaalde plekken staat.
Ik wist niet wat ik hoorde, ik zou dat echt niet zo goed trekken ook.

1 like

Was dus heel benieuwd of dit nu nog gebeurd. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je als leidinggevende denkt dat dit de productiviteit of kwaliteit van werk verhoogt.
Ik zou er persoonlijk super recalcitrant van worden.

Edit: Heb weleens gehoord van iemand die voor een hoge functie bij het hoofdkantoor van Action had gesolliciteerd, dat ze daar ook met in- en uitklokken werken. De reden was dat ze de regels wilden gelijktrekken met mensen op de winkelvloer. Weet niet of dit nog steeds zo is overigens, dit was alweer een paar jaar geleden.
Hij heeft wel toedeloe gezegd, zoals je begrijpt.

3 likes

bij mijn eerste baan na mijn studie ging er ook een bel als de pauze voorbij was en als je weer aan de slag moest :sob: voornamelijk voor de medewerkers in de fabriek maar hij gold ook voor de mensen op kantoor

heul snel weggerend daar

1 like

Oh help ja en ook dat als je te vroeg inklokt je praatjes krijgt dus je leeft echt op tijd, ik vond er niks aan

1 like

Toen ik bij Action werkte heb ik een keer een gesprek gehad met mijn leidinggevende omdat ik die maand drie keer te lang pauze had gehouden volgens het kloksysteem. Ik had namelijk na 16 minuten weer ingeklokt ipv 15. Echt janken hoor.

10 likes

Wtf

1 like

Ik moet echt 8 uur per dag werken. Als je 10 min langer (dan 30 min) pauze houdt moet je 10 min langer werken

1 like

Maar deed jij niet iets van commentsecties monitoren? Want dat dat bezet moet blijven kan ik nog enigszins inkomen.

Vind het vooral spannend omdat ik voor het eerst in lange tijd hoop heb op een zege voor links. Al is de klap dan extra groot als t gewoon weer vvd wordt :cry:

Nee dat is een oude baan daar boeide het niemand wat, was ook freelance. Ik werk nu als copywriter bij een commercieel bedrijf

Ik had ook een keer 1 minuut te laat ingelogd, kreeg ik een mailtje met de verzoek die van mn pauze af te trekken 🫠 was in een callcenter

2 likes

Ik moet ook elke dag in en uit klokken, al staat dit niet direct in verband met mn gewerkte uren. Mijn vorige leidinggende maakte eens een ā€œgrapjeā€ dat ik 5 min te vroeg wegging. Nadat ik zei dat hij best van het afgelopen jaar mijn kloktijden mocht nagaan, maar dan wel elke minuut die ik langer was gebleven mocht bijboeken als verlof, heb ik nooit meer iets gehoord. It works both ways he vriendje.

5 likes

Jaaa en ik ben echt de meest irritante collega ooit die nu nog weet dat je in maart eerder naar huis bent gegaan en dat niet hebt gemuteerd in je rooster. Ik spreek daar ook mensen op aan

4 likes

Je ziet heel vaak in van die interviews dat de ene persoon graag zegt op wie die gestemd heeft en de ander houdt het geheim. Wat zou jij doen als je op straat gevraagd wordt naar je stem? Gewoon door een normaal platform dus geen Dumpert ofzo

• Hou ik voor mezelf
  • Zou ik wel vertellen

0 stemmers

En ben je met bekenden open over wat je gestemd hebt? Collega’s etc

• Over het algemeen wel
  • Over het algemeen niet

0 stemmers

2 likes

Als ik dat al moet verbergen dan denk ik eigenlijk dat ik op een partij stem waar ik me voor (zou moeten) schamen. Tenzij ik echt in een heel rare omgeving ofzo zou werken.

13 likes

Ik vind het altijd best laf als je niet openlijk voor je stemgedrag uit durft te komen.

26 likes

Ik heb wel het voordeel dat mijn collega’s allemaal zo goed als hetzelfde stemmen als ik. Als ik zou weten dat het veel discussie zou opleveren zou ik daar in een werkomgeving niet zoveel zin in hebben.

5 likes