Stel je persoonlijke vraag #46

Oh ja die doet idd geen reet ook

3 likes

Boeit mij niet dat mensen het weten. Maar echt geen zin om in een interview te staan. Ik zie die comments van rechtse facebookers al voor me.

8 likes

Ik heb een manager die werkelijk op alles let: wat je doet, of je patiënt er is, of je wel op tijd begint, hoeveel minuten je te laat bent, hoe je haar zit, naar wie je kijkt, wat je eet/drinkt, hoeveel lichten je aan hebt op je kamer, hoe dun je bent etc etc. Maar het gebeurt toch dat mensen echt geen zak doen of al het werk weten af te schuiven op anderen. En misschien ook juist wel door dit soort controlerend gedrag. Ik heb zelf geen zin om een stap extra te zetten voor zo’n soort manager. Dus dat snap ik wel. Maar ons hoofdwerk is onderzoeken doen bij patiënten, en toch heb ik collega’s die er somehow in slagen om bijna nooit een patiënt te hebben ondanks dat het mega druk is.

Ik wil simpelweg niet in zo’n tv item

4 likes

Nu boeit het me niet echt meer, maar toen ik nog op de groep stond, had ik wel collega’s die de kantjes er van af liepen en dat vond ik mega kut, want dat had echt wel direct invloed op mij en de kinderen. Beetje jammer alleen dat die collega’s alle konden maken bij de manager, dus er iets van zeggen had geen nut.

3 likes

Bij mij weten een aantal collega’s wel dat ik GL/PvdA stem, maar ik ga er nooit te diep op in. Vooral omdat het management veel rechtser is en ik wel graag mijn loonsverhoging wil :no_mouth:

Hoeveel minuten blijf jij in een digitale meeting zitten voordat je weggaat, als de andere partij niet lijkt te komen opdagen?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
  • 15
  • 20
  • meer dan 20 minuten
  • Ik heb nooit meetings

0 stemmers

1 like

Sorry maar het zou toch te absurd voor woorden zijn als de partij waarop je stemt op enige wijze invloed zou hebben op loonsverhoging?
Ik vind het prima om geen politieke discussie te willen hebben met management (en managers moeten zich ter deze bewust zijn dat het een precaire discussie is waarin ze in een machtspositie zitten dus als ik management zou zijn zou ik dat zelf sowieso uit de weg gaan).
Maar het idee alleen al dat je bang bent om te vertellen waarom je stemt wat je stemt en dat dat je loonsverhoging in de weg kan zitten komt het stoom uit m’n oren.
Ik mag hopen dat het een grapje van je is want wat een kut bedrijf anders

5 likes

Zijn er grote maatschappelijke problemen die jou persoonlijk op dit moment raken/benadelen? Bijvoorbeeld je kan geen toereikende woning vinden, je staat op een lange wachtlijst in de zorg, je hebt grote financiële zorgen door de toegenomen kosten voor energie/levensonderhoud, je werkt in een sector met personeelsgebrek en hebt hier last van in je dagelijkse werk etc.

  • Ik heb last van één zo’n probleem
  • Ik heb last van meerdere van zulke problemen
  • Ik heb er zelf niet direct last van, maar mensen die mij dierbaar zijn wel
  • Ik heb daar nu gaan last (meer) van

0 stemmers

Nee, het is helaas geen grapje. Er is best wat vriendjespolitiek gaande, ook al zullen ze het vast ontkennen. Degenen die goed bij het management liggen/een vlotte babbel hebben, krijgen veel sneller een loonsverhoging e.d.

2 likes

De medicijntekorten. Kan volgende week naar het ziekenhuis omdat hetgeen wat me hielp met endometriose niet leverbaar is tot juni(!!) volgend jaar. Constante pijn nu. En dan kan ik nog relatief door met mijn leven, maar er zijn ook mensen die door de medicijntekorten echt geen kant op kunnen.

6 likes

Ik heb er nu nu geen last van, maar ik maak me wel grote zorgen. En van die zorgen heb ik wel last. (Dus indirect is het antwoord ja denk ik?) Er hoeft maar een klein ding in mijn leven te veranderen en de kans is groot dat ik er wel veel last van ga hebben.

Ja ik word altijd weer bruut uit m’n bubbel getrokken als ik discussieer met m’n middelbare school vrienden. Die dan geen idee hebben wat ‘queer’ of ‘gender’ betekent en soms dingen zeggen als: ‘als blanke man mag je ook niks meer zeggen!!!’. Dan denk ik: ooohja wacht ik moet even op een ander niveau beginnen met m’n feminist agenda

4 likes

Ik kwam erachter dat in de zomer bepaalde collega’s hun slaapdiensten niet draaiden maar dan lekker in een hotel dichtbij de werklocatie zaten.

Het nachtdienst personeel was vrienden met de slaapdienst en die hielden hun mond altijd dicht waardoor niemand erachter kwam.

Toen ik erachter kwam heb ik ze allemaal gesnitcht bij m’n leidinggevende. Wat denk je wel niet. In mijn werk kan er absoluut niet 1 iemand verantwoordelijk zijn voor 50 mensen.
Zeer kwalijk dat ze allemaal elkaar ook beschermden.

14 likes

En al gestemd?:

  • Ja, al gedaan
  • Nee, moet ik nog doen
  • Nee, niet van plan
  • Ik kan niet stemmen
  • Ik ben een Belg en ben het gezeur over de Nederlandse verkiezingen op het forum zat

0 stemmers

3 likes

Ik wil nou een huis plz :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik sprak vandaag iemand die serieus geen idee had wat politiek links of rechts betekende. Maar dan wel stemmen op ‘wat mijn omgeving ook doet.’

4 likes

Heb je wel eens een schenking (geld) van je schoonouders gekregen omdat je partner dit op dat moment ook kreeg? (Dus bijv. zowel jij als je partner krijgt 3000 eu)

  • Ja
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

We hebben beiden überhaupt nog nooit een schenking gekregen, maar ik zou dit mega raar vinden en ook weigeren.

3 likes

En vervolg poll

Zou je het raar vinden als je schoonouders jou niets geven maar je partner wel

  • Ja
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

1 like