Stel je persoonlijke vraag #53

Vul jij m’n poll maar gewoon niet in :face_exhaling:

2 likes

Prima haha

2 likes

Bij transmannen maak ik mij minder zorgen over zijn kijk op vrouwen.

23 likes

wat heeft dat met de vraag te maken?

1 like

Ik voel een enorm domme discussie aankomen, I’m out

25 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Je moet kiezen-topic #2

toevalligggg was ik laatst op zoek naar terf vrije artikelen etc over hoe het hebben gehad van male privilege transvrouwen beïnvloed en hoe die daar zelf naar kijken en of en hoe dat effect heeft op hoe zij zich verhouden tot andere (cis)vrouwen en vrouwelijke ‘spaces’.
denk dat dat zowel met transmannen als vrouwen het grootste verschil is, dat je een deel van je leven ‘passing’ bent geweest voor het tegenovergestelde gender incl privileges/nadelen. en meestal ook zo opgevoed bent. en hoe dat zich dan weer verhoudt tot de ‘nadelen’ van transzijn an sich.
heb er verder ook echt weinig mening of oordeel over, lijkt me vooral vreselijk complex voor transpersonen zelf. maar in die zin zie ik (en de meeste mensen denk ik) transmensen anders dan cismensen, lijkt me ook heel gek om dat te ontkennen in een wereld waar gender vanaf het moment dat je geboren wordt bepaalt hoe je wordt opgevoed, behandeld, er naar je gekeken wordt etc.

5 likes

Proficiat!

5 likes

Je weet toch niet wie wat is, dus hoe kun je iemand dan op een andere manier bekijken?

1 like

niet alle transmannen of -vrouwen hebben dezelfde genitaliën he. maar je weet het soms toch wel als iemand trans is. de vraag is dan toch gewoon of je dan anders naar diegene kijkt dan naar cis personen?

1 like

Wat lijkt je het kutst

• Kleuterjuf
  • Leraar bovenbouw basisschool
  • Mentor brugklas
  • Mbo-docent
  • Hbo-docent

0 stemmers

Zat net bij een brugklas in de trein mygod respect wel als je dat moet temmen :pray:

1 like

Gelukkig gedragen ze zich als je een beetje gezag hebt anders in de trein dan in de klas. Kleuterjuf is het enige in dit lijstje waar ik voor pas, ken echt poep van de muur schrobben en meerdere kids die tegelijkertijd braken in de klas horrorverhalen.

2 likes

Ja, hoe jonger hoe erger lijkt mij persoonlijk haha.

Ik werkte in het mbo toen mijn kind naar het kdv ging, onze favoriete kdv-leidster had kinderen op het mbo. En wij stonden elkaar altijd te vertellen hoe blij we waren dat we niet elkaars werk hoefden te doen, haha.

21 likes

Ik vind pubers echt verschrikkelijk. Zo’n kleuterklasje lijkt me nog best gezellig, beetje knutselen, buiten laten spelen, en doei naar huis.

@sashiko maar een kdv medewerker is compleet anders dan een kleuterjuf. Je hoeft geen luiers te verschonen, ze eten te geven etc.

2 likes

Je hebt op z’n minst een ander begin van je leven gehad en een lastigere positie dus ik zie transpersonen daardoor anders dan cispersonen. Maar nog steeds als gelijkwaardig in mijn ogen.

2 likes

Ja zo klinkt het heel leuk maar de werkelijkheid is niet zo kneuterig en gezellig

2 likes

Uiteraard niet, maar hetzelfde geldt toch ook voor een kdv leidster lijkt me? Dus daarom is het ook kiezen tussen deze 2.

1 like

Nee ik reageerde op je post daarboven

Kleuters zijn ergens nog een beetje enthousiast, als je pech hebt zijn alle pubers ongemotiveerd en vinden ze school maar kut en alle leraren dom en jou als mentor vooral kut omdat je je met alles bemoeit.

13 likes

Doe jij nog wel eens aan gehaktballen braden?

• Nee
  • Ja
  • Alleen vega gehaktballen braden

0 stemmers

2 likes