Stel je persoonlijke vraag #53

Afgelopen jaar een kampeertrip gedaan door Duitsland, Zwitserland en Italië met de hond. Was top. Ze is de auto gewend en vindt het echt super leuk om dag en nacht bij ons te zijn op vakantie.

4 likes

Oh ik neem mijn hond overal mee naar toe hoor (met de auto). Ik zorg dat ik in ieder geval elke twee uur stop en dan zie ik wel hoe ver ik kom. Ik vind 15 uur rijden ook zonder hond echt ver dus ik zou dat denk ik hoe dan ook opsplitsen in twee dagen.

2 likes

Ja!!! Haha ik vond het al zo democratisch.

3 likes

Het hangt denk ik heel erg af van het dier (grootte en persoonlijkheid). Een vriendin van me doet dit een paar keer per jaar met haar kat en die kat is er helemaal aan gewend. Ik geloof wel dat ze ergens overnachten. Ik heb dat vroeger met een (makkelijke) kleine hond ook een paar keer gedaan, zowel met en zonder overnachting. Met overnachting was wel het fijnst en ik zou het zeker niet bij heel warm weer doen.

Verkeerslicht bij een zebrapad

• Onzin
  • Handig

0 stemmers

1 like

Ik snap even niet zo goed waarom dit onzin zou zijn?

2 likes

Ik vind het er alleen maar onduidelijker op geworden. Ik zie voetgangers nu aarzelen en langer wachten met oversteken. Het voelt ook zo dubbelop, de regels zijn duidelijk genoeg toch. Maarja ik nader een zebrapad met de auto ook altijd wel echt voorzichtig, de reden van toegevoegde verkeerslichten zal wel zijn dat veel mensen dat niet doen. Dus veiliger maar ik vind het beetje krom voelen.

Oh ja ik vind het niet echt een nieuw ding, ik weet niet beter dan dat veel zebrapaden ook een stoplicht hebben. Zeker bij trams enzo

4 likes

Ik zou denken dat er vooral verkeerslichten worden toegevoegd op heel drukke punten?

1 like

Het is er ook voor als de lichten niet werken of uitstaan. Zodat bij storing of wat dan ook, er gewoon duidelijke regels gevolgd kunnen worden.

5 likes

Als ik zie hoe vaak ik toch nog weg moet springen op het zebrapad bij mij in de straat, zijn stoplichten bij zebrapaden geen overbodige luxe.

Zelfs als ik al midden op het zebrapad loop, scheuren sommige auto’s nog door.

2 likes

Zal wel aan mijn dorp/omgeving liggen dan. Ineens verschijnen ze overal waar ze eerst niet waren en het volgens mij gewoon prima ging zonder.

Ik vraag me ook wel een beetje af of je als automobilist zo’n klein stoplicht wel ziet als je het zebrapad ook niet ziet. En het gaat zo traag ofzo.

Maar de regels bij een zebrapad zíjn meer dan duidelijk.

Maar dit zijn dan dus andere stoplichten dan anders? Dat lijkt me wel verwarrend haha, maar nogmaals dat ken ik niet uit mijn omgeving.

1 like

Onhandig voor voetgangers want nu moet je wachten, handig voor auto’s want in het centrum is er soms geen doorkomen aan als je moet wachten tot alle voetgangers voorbij zijn.

3 likes

Ja idd, zijn gewoon zebrapaden midden op een weg, niet bij een kruispunt ofzo.

Ik heb het niet helemaal duidelijk omschreven. Ken idd ook genoeg punten waar je niet zonder verkeerslicht kan maar op de punten die ik in mijn hoofd heb voelt het heel onnodig, omdat de regel altijd was dat je als voetganger er bij een zebra vanuit mag gaan dat je bij wijze van blind kan oversteken. Alle verantwoordelijkheid ligt bij de automobilist en door zo’n licht toe te voegen ondermijn je die verantwoordelijkheid ofzo?
Gaat wel een beetje ver als ik het zo uitleg maar oke :joy:.
Heb net nog even gekeken en ik bedoel eigenlijk geen gewoon verkeerslicht maar een geel vierkant bordd met 4 rode lichtjes in de hoeken.
Vroeger waren die er niet en ging het ook goed/beter.

Groetjes Gerda

3 likes

Dit is toch gewoon een soort “let op” licht als ik je goed begrijp? Is heel iets anders dan een stoplicht haha

5 likes

Ja maar de voetgangers moeten op een knop drukken om die aan te zetten. Nouja hier in mijn omgeving dan.
En doen ze dat niet, dan rijden mensen nu misschien door terwijl dat niet hoort.

1 like

Oké dat klinkt wel bijzonder. Hier heb je het ook wel eens maar gaat het automatisch met een sensor. Misschien is het vooral voor als het donker is?

1 like

Denk jij er de laatste weken over instagram weg te doen?

• Ja, en over te stappen naar een ander platform
  • Ja, en het dan niet te vervangen door een andere app
  • Nee
  • Ik heb geen instagram

0 stemmers

Als je al bent overgestapt of erover denkt, waarnaar?

• Bluesky
  • Mastodon
  • Pixelfed
  • Anders
  • Weet ik nog niet

0 stemmers