Mijn ouders hebben nog niets vastgelegd en daar kan ik een voordeel van hebben. Ik zeur al jaren dat ze dit goed moeten regelen ipv afwachten. Dat vind ik niet heel chill.
Stel, een dichte mascara valt in de wc, in het water. Je vist âm er meteen uit en legt âm te drogen. Zou je de mascara dan nog gebruiken?
De wc wordt alleen gebruikt door jou en je partner. Er lag op het moment niks in de wc (enkel water). De mascara is redelijk nieuw, dus zonde om weg te gooien.
- Ja, als hij weer droog is gebruik ik hem weer
- Ja, maar ik laat hem eerst een paar dagen liggen zodat alle bacterien er uit zijn
- Nee, ik zou hem niet meer gebruiken
- Anders
0 stemmers
Nee man zou niks riskeren rondom mân ogen
Ik hier heb weleens horrorverhalen gelezen van een opticien brr
in het datetopic?
Geloof niet dat laten liggen zin heeft om de bacteriĂ«n âeruitâ te laten gaan. Ik ga er van uit dat er geen water in is gekomen dus dan zou laten drogen en dan misschien nog ontsmetten genoeg moeten zijn.
Als je dat niet genoeg vindt of er is wel water bij gekomen moet je hem weggooien.
Als een collega je een mail stuurt met een vraag of verzoek en de mail dan afsluit met âAlvast bedankt!â hoe vind je dit dan overkomen?
- Vriendelijk
- Als een formaliteit
- Neutraal
- Vervelend
- Dwingend
- Anders
0 stemmers
Ik sluit mijn mails vaak zo af in de veronderstelling dat dit vriendelijk over komt, maar ik hoorde laatst ook iemand zeggen dat ze het irritant of zelfs dwingend over vindt komen omdat diegene er dan blijkbaar al vanuit gaat dat je met de vraag/het verzoek aan de slag gaat.
Ik denk eerlijk gezegd dat het ook meespeelt wie het stuurt hoe vervelend ik het vind.
Ja we moeten ook weer niet overdrijven met emailetiquette.
En bovendien hangt het ook van de rest van de e-mail af. Is het verder een vet passief agressieve mail met impliciete verwijten en botte verwachtingen, dan is âbij voorbaat dank.â ook passief agressief.
Is het verder ook een prima mail met een prima toon dan is âalvast bedanktâ ook hartstikke prima beleefd.
Ja ik hoorde dat ook en toen dacht ik echt huh dit is totaal niet hoe ik dit zelf bedoel en had er ook nooit bij stil gestaan dat mensen het zo zouden kunnen interpreteren. Het is voor mij gewoon een manier om een mail een beetje beleefd/vriendelijk af te sluiten. Eerder een âsorry dat ik het vraag maar het zou echt heel fijn zijn als je dit voor mij zou willen doenâ dan âgraag nu uitvoeren en snel een beetjeâ. Maar sindsdien heb ik dus steeds als ik een mail zo afsluit dat ik denk nou ik hoop niet dat het zo overkomt als de tweede optie.
Ja en wat het verzoek precies is! Als iemand iets âextraâ vraagt en dat erachter plakt, vind ik het ook vrij dwingend overkomen, en juist niet sympathiek.
Maar bij iets wat helemaal in je takenpakket valt, vind ik het neutraal/ vriendelijk.
Stuur jij weleens â???â
- Ja doe ik regelmatig
- Ja heb ik weleens gedaan
- Ja maar ik doe minder vraagtekens
- Nee hier doe ik niet aan
0 stemmers
Eigenlijk alleen maar naar mijn vriend. Als ik twee vragen in één appje stel en dan maar 1 van die vragen beantwoord krijg.
Dat hoeft echt niet! Hangt heel erg van de auto af, jaren 50 spul is echt wel een ander verhaal om in te rijden maar ik ga met die van mij van 46 jaar oud gewoon op vakantie naar Portugal/Spanje/Italië zonder issues, rijdt heerlijk. Wel anders dan een moderne auto natuurlijk maar zeker niet oncomfortabel. En inderdaad wel wat @FrauHelga zegt over onderhoud, als ik dat niet zelf (/met mijn vader) zou kunnen zou het voor mij wel echt te duur worden.
Ja wel eens maar niet voor een vraag waar ik antwoord op wil, alleen als reactie op iets raars
Mijn ex waar ik goed bevriend mee ben nog schrijft zulke slecht geformuleerde appjes dat dit de enige passende reactie is soms.
Nee maar ik wil er wel een
Mijn collega doet dit wel eens. Ik irriteer me daar echt kapot aan
Wij hebben er 1 gehad, hebben net een maand een nieuwe auto. Schaamde me wel aan het eind, maar ja we rijden nu ook in een merk dat over het algemeen als niet sociaal wordt gezien in het verkeer.
Dat ding reed hartstikke fijn, lekker snel, maar je merkt wel dat het geen oorspronkelijk automerk is. De afwerking was echt slecht, details sloten slecht aan. Dus beetje mos op de rubbers van de ramen, maar mijn favo was dat de tesla van de collega van mijn man niet door de wasstraat kan want dan regende het binnen hahaha
Ik heb een collega die stuurt altijd hele dwingende mails met dit als afsluiting:
Dag S,
-Dossier x morgen graag klaar.
-Auto nodig vrijdag. Benzine.
-Trudie ziek. Aansluiten kwartaal meeting.
Alvast bedankt.
đ« đ«
Ik vind hier niks mis mee eigenlijk Lekker overzichtelijk