Dit zijn mijn favoriete mailers. Ik snap de noodzaak voor smalltalk in een mail echt niet. Maak je punt, wees concreet. Ik weet prima dat jij niet geïnteresseerd bent in hoe het met mij gaat en ik ook niet in jou.
Hahaha
Ik ben helemaal voor to the point en zonder koetjes en kalfjes e-mailen, maar heb echt een hekel aan zó kortaf dat het zo gaat:
Dag Ella,
Graag dit en dit.
Vr gr.
VR GR!!!
hoeveel tijd spaar je nou helemaal uit door geen groeten ofzo uit te typen man man
Ja doe normáál! Leer lekker sneller typen als het je zo veel moeite kost.
Vind het echt van die types die in alles willen uitstralen dat ze het heel erg druk hebben hoor.
Dat lijstje mag wat mij betreft zelfs zonder aanhef en afsluiting. Lekker simpel.
Als antwoord krijg je van mij dan alleen een ‘prima’, een duim (mogen ze zelf de betekenis van bedenken), of gewoon niks.
Mijn favo collega’s zijn wel de collega’s die niet elke keer een aanhef en afsluiter schrijven maar gewoon met de deur in huis vallen.
Je naam staat er toch al boven, ik weet al wie je bent.
Het is een collega die niet echt mij opdrachten hoort te geven, als het mijn manager zou zijn zou ik het wellicht nog kunnen handelen maar nu word ik er echt heel chagrijnig van. Ik wil best een auto boeken voor je boeken maar je kan op z’n minst een vraagteken gebruiken.
Gaat het in dat geval dan niet meer over de inhoud dan de vorm van de mail? Dan kan je beter een gesprek met haar aangaan over verwachtingen.
Ik stuur in dit soort gevallen zelf gewoon terug:
Auto kan je zelf boeken.
De rest is prima.
Dat zij een opdracht in een e-mail zet, betekent nog niet dat jij die moet uitvoeren.
De smalltalk hoeft van mij niet maar dit is me echt te kort. Kan aan mij liggen maar ik heb echt informatie nodig. Moet de auto vrijdagochtend klaar staan of heb ik in de ochtend dan nog tijd om benzine te regelen? Trudie is ziek, maar moet ik daar iets mee? Moet ik aansluiten? Sluit collega zelf aan? (ik snap dat het en hypothetische mail is uiteraard ) Ik stuur met sommige collega’s nu ook voicenotes als typen te veel werk is en bellen niet uitkomt.
Haha nouuu sorry gewoon een KLEIN beetje fatsoen in je communicatie is toch niet te veel gevraagd. “Hallo hoe is het hoe was je weekend en hoe gaat het met je hond???” Etc hoeft van mij ook niet, maar je kan toch normale zinnen/een normale vraag formuleren.
Mijn vorige baas stuurde me elke werkdag voicenotes
Mijn vriend heeft een Tesla (lease via z’n werk) dus het is niet mijn auto maar ik rijd er af en toe in. Ben het eens met wat @Quinoa zegt, ik reed eens over de snelweg toen het hoog zomer, zonnig en 30 graden was en toen besloten mijn ruitenwissers als een malle te gaan wapperen. En probeer dan maar eens tijdens het rijden in dat enorme keuze menu op dat grote scherm te gaan uitvogelen hoe je dat uit zet.
Sommige opties zijn echt heel fijn (zoals op afstand via de app je auto alvast verwarmen of ontdooien, of dat je je stoel- en spiegelinstellingen opslaat in je eigen profiel, dat hij automatisch open gaat als je met je telefoon in de buurt bent dus geen sleutel nodig), en hij trekt echt als een malle op dus je kunt je altijd overal tussenwurmen en voorlangs rijden op de snelweg door even flink te gassen.
Maar ik heb ook al meermaals meegemaakt dat de ‘handige’ snufjes gewoon tegen me werken tijdens het rijden.
Ik kies dus ook heel vaak bewust om met mijn eigen krakkemikkige Kia Picanto ergens heen te gaan omdat ik dan veel meer controle heb voor mijn gevoel.
Nee joh is soms echt handig hoor! Maar tbf ik doe dit wel alleen met leuke collega’s
Ik vind hier niks onfatsoenlijks aan. Mijn tijd verdoen met onnodige zinscontructies en neppe beleefdheden wel. Duidelijk en kort. Mijn droom
Ik schrijf ook “bvd” omdat ik niet nog eens apart ga mailen met “bedankt hiervoor”. Daar heb ik zelf ook een hekel aan, dat ik een mail krijg en moet verwijderen waar alleen “bedankt” in staat. Mijn mail is geen chatbox.
Tsja, als je het vraagt wil ik het best oppakken, beetje grijze lijn. Maar aangezien ik me er kapot aan erger is het natuurlijk wel handig om gewoon te bespreken Ik zeg ook geregeld gewoon nee, of ‘zal ik je laten zien hoe het moet’.
Naast dat elon de grootste reden is dat ik geen tesla wil, is het feit dat de richtingaanwijzers knopjes op het stuur zijn ook een hele grote. In welke wereld is dat logisch?
maar hoe traag lees je als een normale to the point vraag lezen je echt meer tijd kost om te verwerken dan deze vage soms ambigue notities
Tesla Deaths bestaat voor een reden
Haha waarom is het zo moeilijk om te begrijpen dat sommige mensen liever oude spullen willen (niet alleen jij maar in het algemeen valt me dat vaak op)