Stel je persoonlijke vraag #53

Onhandig voor voetgangers want nu moet je wachten, handig voor auto’s want in het centrum is er soms geen doorkomen aan als je moet wachten tot alle voetgangers voorbij zijn.

3 likes

Ja idd, zijn gewoon zebrapaden midden op een weg, niet bij een kruispunt ofzo.

Ik heb het niet helemaal duidelijk omschreven. Ken idd ook genoeg punten waar je niet zonder verkeerslicht kan maar op de punten die ik in mijn hoofd heb voelt het heel onnodig, omdat de regel altijd was dat je als voetganger er bij een zebra vanuit mag gaan dat je bij wijze van blind kan oversteken. Alle verantwoordelijkheid ligt bij de automobilist en door zo’n licht toe te voegen ondermijn je die verantwoordelijkheid ofzo?
Gaat wel een beetje ver als ik het zo uitleg maar oke :joy:.
Heb net nog even gekeken en ik bedoel eigenlijk geen gewoon verkeerslicht maar een geel vierkant bordd met 4 rode lichtjes in de hoeken.
Vroeger waren die er niet en ging het ook goed/beter.

Groetjes Gerda

3 likes

Dit is toch gewoon een soort “let op” licht als ik je goed begrijp? Is heel iets anders dan een stoplicht haha

5 likes

Ja maar de voetgangers moeten op een knop drukken om die aan te zetten. Nouja hier in mijn omgeving dan.
En doen ze dat niet, dan rijden mensen nu misschien door terwijl dat niet hoort.

1 like

Oké dat klinkt wel bijzonder. Hier heb je het ook wel eens maar gaat het automatisch met een sensor. Misschien is het vooral voor als het donker is?

1 like

Denk jij er de laatste weken over instagram weg te doen?

• Ja, en over te stappen naar een ander platform
  • Ja, en het dan niet te vervangen door een andere app
  • Nee
  • Ik heb geen instagram

0 stemmers

Als je al bent overgestapt of erover denkt, waarnaar?

• Bluesky
  • Mastodon
  • Pixelfed
  • Anders
  • Weet ik nog niet

0 stemmers

Bij het lezen van de andere opties denk ik echt van huh wtf zijn dat voor apps😅 volgens mij heb ik iets gemist

9 likes

In mijn bubbel stappen veel mensen over naar Bluesky en Mastodon. Ik lees ook wel beweringen dat Bluesky in handen zou zijn van Israelische (radicale) investeerders en dat het daarom niet gewenst zou zijn maar daar weet ik het fijne niet van en kan er ook niet echt goede bronnen over vinden.

2 likes

Ben wel overgestapt van X naar Bluesky (tijd geleden al) maar vind dat niet echt een waardige vervanger voor Insta eigenlijk

12 likes

Ik heb een paar maanden geleden de app verwijderd en dat is echt zo’n goede beslissing geweest. Mijn mentale toestand is daardoor echt een stuk beter. Soms kijk ik via de browser naar posts van vrienden, maar that’s it.

10 likes

ja same. en kijk ook eigenlijk nooit meer op insta, deels vanwege suckerberg maar ook omdat het platform gewoon echt niet meer leuk is. zit wel meer op tiktok daardoor, dus ja dat is ook niet echt een morele upgrade

Ik heb Bluesky aangemaakt maar ik hou gewoon echt van de insanity van Twitter. Bluesky zitten te veel normale mensen op.

3 likes

Deze man loopt naar je toe en zegt

“Hoi! Ik ben Omar Sharif”

Jij denkt:

• Dat zou best eens kunnen
  • Ik neem dit aan
  • Nee dit is een Wesley
  • Je houdt mij niet voor de gek, bolle

0 stemmers

9 likes

Ik bedoel - ik wéét als ik die foto zie wie dit is (na enig nadenken) maar als iemand mij dit in het echt zou zeggen zou ik denken: okee, kennelijk is dat jouw naam, what’s it to me

7 likes

Hij heeft best een nietszeggende kop. Op zich wel handig om dat te hebben als crimineel

11 likes

Wel de context vermelden he; deze man stapt in Sierra Leone op je af als Omar Shariff😂

11 likes

Dit soort dingen zijn gewoon openbaar. Ik snap echt niet hoe je zoiets hoort en het dan verder verspreid zonder het even te checken.

3 likes

Ik heb geprobeerd het te checken en de bronnen die me worden aangeleverd door mensen die het beweerden vond ik echt een beetje vaag (verwijzingen naar bluesky accounts en dan zou ik de hele tijdlijn af moeten zoeken en daar heb ik geen tijd voor). Ik zeg ook helemaal niet dat het waar zou zijn en ik heb het niet goed kunnen checken tja want er is blijkbaar niet gemakkelijk iets te vinden/ mogelijk is het dus niet waar

2 likes

Weet je wie dit is?

• Bolle Jos
  • Wesley
  • Omar Sharif
  • Ligt eraan, ben ik in Sierra Leone in dit hypothetische scenario?

0 stemmers

2 likes

Als je googled op “who owns bluesky” of “blue sky list investors” vind je echt overal hetzelfde lijstje.

2 likes