Stel je persoonlijke vraag #53

dat zeg en impliceer ik nergens, de verwoording deed me gewoon denken aan het typische voorbeeld “wilde eerst een blauwe auto maar die hadden ze niet, dus koos ik voor de minder mooie groene. inmiddels vind ik de groene toch veel mooier/prettiger omdat die meer opvalt” zoiets

love oude dingen juist

1 like

Stel je gaat ongeveer 15 uur van je huis af op vakantie en je hebt een hond of kat die je graag mee wilt, dan:

• Vind ik dat zielig, dus hij/zij gaat niet mee.
  • Verdeel ik de reis in meerdere dagen zodat hij/zij toch mee kan.
  • Met veel stops tussendoor kan dat prima in één rit.

0 stemmers

1 like

Ik kies nu voor dat ik het zielig vind, maar dit is natuurlijk afhankelijk van of je dier het gewend is, zich makkelijk kan aanpassen etc.
Met een hond is het denk ik ook beter te doen dan met een kat.

Mijn kat maak ik blijer met een oppas in huis, dan dat ik hem meeneem op vakantie. Mezelf ook trouwens, want ik zou als de dood zijn dat hij ergens ontsnapt en ik hem nooit meer terug vind.

8 likes

Ik denk dat mijn kat dénkt dat ze op vakantie wil, maar wat ze echt wil is in mijn koffer zitten en de koffer in de woonkamer houden.

34 likes

Jij las de tekst ook verkeerd zoals ik: ik las ook ‘een hond/ kat die graag mee wil’ haha

11 likes

Dit las ik ook in eerste instantie ja en zeker denkt hij dan dat hij mee wil haha @EllaFitzgerald. Totdat de koffer gaat verplaatsen, dan heeft hij spijt gok ik :sweat_smile:

3 likes

Afgelopen jaar een kampeertrip gedaan door Duitsland, Zwitserland en Italië met de hond. Was top. Ze is de auto gewend en vindt het echt super leuk om dag en nacht bij ons te zijn op vakantie.

4 likes

Oh ik neem mijn hond overal mee naar toe hoor (met de auto). Ik zorg dat ik in ieder geval elke twee uur stop en dan zie ik wel hoe ver ik kom. Ik vind 15 uur rijden ook zonder hond echt ver dus ik zou dat denk ik hoe dan ook opsplitsen in twee dagen.

2 likes

Ja!!! Haha ik vond het al zo democratisch.

3 likes

Het hangt denk ik heel erg af van het dier (grootte en persoonlijkheid). Een vriendin van me doet dit een paar keer per jaar met haar kat en die kat is er helemaal aan gewend. Ik geloof wel dat ze ergens overnachten. Ik heb dat vroeger met een (makkelijke) kleine hond ook een paar keer gedaan, zowel met en zonder overnachting. Met overnachting was wel het fijnst en ik zou het zeker niet bij heel warm weer doen.

Verkeerslicht bij een zebrapad

• Onzin
  • Handig

0 stemmers

1 like

Ik snap even niet zo goed waarom dit onzin zou zijn?

2 likes

Ik vind het er alleen maar onduidelijker op geworden. Ik zie voetgangers nu aarzelen en langer wachten met oversteken. Het voelt ook zo dubbelop, de regels zijn duidelijk genoeg toch. Maarja ik nader een zebrapad met de auto ook altijd wel echt voorzichtig, de reden van toegevoegde verkeerslichten zal wel zijn dat veel mensen dat niet doen. Dus veiliger maar ik vind het beetje krom voelen.

Oh ja ik vind het niet echt een nieuw ding, ik weet niet beter dan dat veel zebrapaden ook een stoplicht hebben. Zeker bij trams enzo

4 likes

Ik zou denken dat er vooral verkeerslichten worden toegevoegd op heel drukke punten?

1 like

Het is er ook voor als de lichten niet werken of uitstaan. Zodat bij storing of wat dan ook, er gewoon duidelijke regels gevolgd kunnen worden.

5 likes

Als ik zie hoe vaak ik toch nog weg moet springen op het zebrapad bij mij in de straat, zijn stoplichten bij zebrapaden geen overbodige luxe.

Zelfs als ik al midden op het zebrapad loop, scheuren sommige auto’s nog door.

2 likes

Zal wel aan mijn dorp/omgeving liggen dan. Ineens verschijnen ze overal waar ze eerst niet waren en het volgens mij gewoon prima ging zonder.

Ik vraag me ook wel een beetje af of je als automobilist zo’n klein stoplicht wel ziet als je het zebrapad ook niet ziet. En het gaat zo traag ofzo.

Maar de regels bij een zebrapad zíjn meer dan duidelijk.

Maar dit zijn dan dus andere stoplichten dan anders? Dat lijkt me wel verwarrend haha, maar nogmaals dat ken ik niet uit mijn omgeving.

1 like