Stel je persoonlijke vraag #53

Sinds ik een keer muizen heb gehad maak ik echt wel goed schoon, zodat er geen eten meer ligt. Alleen soms (vaak) blijft nog speelgoed of pyjama’s ofzo liggen, of de schone vaat in de vaatwasser.

1 like

Ja in praktijk is het een of twee ontbijt bordjes en misschien een pannetje van de havermout in de spoelbak met water.

Wat doe jij dan in de ochtend in de keuken? Ik zet koffie en smeer een boterham of eet havermout. De afwas zet ik in de gootsteen met water erin. Alleen als ik tijd heb was ik het meteen af, maar die paar minuten zijn al snel gevuld met iets anders dat noodzakelijker is (een broek aan doen bijvoorbeeld).

Je kan deze vraag beter stellen over het avondeten :smiley: Dat vind ik wel jammer; als ik uit werk kom en er staat nog afwas van de avond(en) ervoor.

Maar als er alleen ontbijtspul staat, dan heb ik het goed gedaan en ben ik juist heel blij en tevreden met mezelf :rofl:

20 likes

Haha oh ik haat het al als ik thuiskom en de vaatwasser zit nog vol met schone vaat en er staat een onbijtbordje, kommetje, glazen, gebruikt bestek enz op het aanrecht met wat kruimels :joy:

13 likes

Zie jij transmannen hetzelfde als cismannen?

• Ja exact hetzelfde
  • Een beetje anders
  • Heel anders

0 stemmers

En transvrouwen als cisvrouwen?

• Ja exact hetzelfde
  • Beetje anders
  • Heel anders

0 stemmers

1 like

Ik ontbijt nooit

2 likes

Je weet doorgaans toch niet wat iemand in z’n ondergoed heeft? Tenzij iemand het zelf benoemd?

1 like

Wat bedoel je met “zien”?

1 like

OMG niet letterlijk zien

3 likes

Nee dat snap ik maar wat bedoel je wel.

1 like

Vul jij m’n poll maar gewoon niet in :face_exhaling:

2 likes

Prima haha

2 likes

Bij transmannen maak ik mij minder zorgen over zijn kijk op vrouwen.

23 likes

wat heeft dat met de vraag te maken?

1 like

Ik voel een enorm domme discussie aankomen, I’m out

25 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Je moet kiezen-topic #2

toevalligggg was ik laatst op zoek naar terf vrije artikelen etc over hoe het hebben gehad van male privilege transvrouwen beïnvloed en hoe die daar zelf naar kijken en of en hoe dat effect heeft op hoe zij zich verhouden tot andere (cis)vrouwen en vrouwelijke ‘spaces’.
denk dat dat zowel met transmannen als vrouwen het grootste verschil is, dat je een deel van je leven ‘passing’ bent geweest voor het tegenovergestelde gender incl privileges/nadelen. en meestal ook zo opgevoed bent. en hoe dat zich dan weer verhoudt tot de ‘nadelen’ van transzijn an sich.
heb er verder ook echt weinig mening of oordeel over, lijkt me vooral vreselijk complex voor transpersonen zelf. maar in die zin zie ik (en de meeste mensen denk ik) transmensen anders dan cismensen, lijkt me ook heel gek om dat te ontkennen in een wereld waar gender vanaf het moment dat je geboren wordt bepaalt hoe je wordt opgevoed, behandeld, er naar je gekeken wordt etc.

5 likes

Proficiat!

5 likes

Je weet toch niet wie wat is, dus hoe kun je iemand dan op een andere manier bekijken?

1 like

niet alle transmannen of -vrouwen hebben dezelfde genitaliën he. maar je weet het soms toch wel als iemand trans is. de vraag is dan toch gewoon of je dan anders naar diegene kijkt dan naar cis personen?

1 like