Stel je persoonlijke vraag #53

vind het trouwens ook naar als mensen weinig gezichtsexpressie hebben, of dat nou door botox komt of aangeleerd om rimpels te voorkomen. kan iemand helemaal niet lezen wanneer die alleen beweegt met diens mond wanneer ze praten. je leert als kind ook mensen lezen en de veiligheid of verwachting van situaties inschatten adhv gezichtsexpressies dus het is fucking weird voor een mens als je contact met iemand hebt die zga geen expressie heeft.

6 likes

Mensen laten de boel ook injecteren en verbouwen naar instagram resultaten, maar bewegend en irl werkt dat echt niet

Ik vind lipfillers er irl ook altijd een beetje naar uitzien (ja ook de ā€˜subtiele’). Je ziet altijd dat de liplijn en binnenkant van de lip een beetje opgerekt zichtbaar zijn en mijn hoofd maakt er toch in de eerste instantie van ā€˜o nee opgezwollen er is iets aan de hand’.

21 likes

ja echt black mirror shit, mensen laten zich irl boetseren naar hoe ze zich het mooist in fake/virtual life kunnen presenteren

2 likes

Ik heb veel last van angiooedeem (gehad? hoop ik lol) en altijd als ik fillers ofzo zie moet ik daar aan denken en hoe oncomfortabel/pijnlijk dat kan zijn

3 likes
  • Ik heb oncomfortabel gestemd en heb zelf geen chirurgie/botox/fillers etc
  • Ik heb oncomfortabel gestemd en heb zelf wel chirurgie/fillers/botox etc
  • Ik heb geen moeite gestemd en heb zelf geen chirurgie/fillers/botox etc
  • Ik heb geen moeite gestemd en heb wel chirurgie/fillers/botox etc

0 stemmers

Ja je hebt zo’n vrouw op youtube die over tretinoĆÆne praat en (zo zegt ze, in elk geval) geen botox/fillers heeft gebruikt maar haar gezicht totaaal niet beweegt en dat vind, zeker in combinatie met haar hyperfocus op een mooie/jeugdige huid bijna ā€œengā€.

Zij:

3 likes

ieh ze praat ook een beetje staccato, dat komt de uncanny valley feeling niet ten goede. wel huid 2 die 4 :clinking_glasses:

1 like

Ik vind vooral lipfillers heel moeilijk. Ik zit dan gewoon de hele tijd geobsedeerd te kijken. Als ze te groot zijn kan ik gewoon nergens anders naar kijken en vind ik het ā€˜moeilijk’. Hetzelfde als iemand die een enorme moedervlek ergens heeft ofzo. En als ze wat kleiner zijn kijk ik toch de hele tijd dat het zo ā€˜afstaat’ en dat er soms wat van dat binnenste vel ā€˜hangt’.

Met Botox heb ik niet zoveel moeite. Andere fillers vind ik verder vooral lelijk, maar word ik niet zo naartoe gezogen.

3 likes

Twee die vier… wat betekent dat? O ja wacht :joy:

7 likes

Waarom denk je dat ze altijd zo kijkt

2 likes

Doe je wel eens een dutje (bijv. na werk)?

• Never
  • Ja maar minder dan 1x per week
  • Ja ongeveer elke week
  • Ja vaker dan 1x per week

0 stemmers

Kan je je thuis ontspannen?

• Nee, ik heb altijd het gevoel dat ik iets moet doen dat nuttig is
  • Nee, want ik heb een kind
  • Nee, kan alleen ontspannen als ik op vakantie ben
  • Meestal niet, heel soms misschien een keer
  • Soms wel/soms niet
  • Ja chillen 4 life. Zodra ik thuis ben kan ik ontspannen.
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Vooral voor de kantoorwerkers: kom je altijd aan je werkuren die op je contract staan?

• Ja, ik werk zelfs vaak meer uren
  • Gewoon ja
  • Nee soms stop ik eerder/heb ik teveel pauze/begin ik later
  • Nee vaak stop ik eerder/heb ik teveel pauze/begin ik later
  • Nee ik sla soms hele dagen over, fuck maandag en kapitalisme bijvoorbeeld
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Voor de kantoorwerkers: hou je je uren heel precies bij?

• Ja heel nauwkeurig, dus elke 10 minuten pauze of 10 minuten later binnenkomen ook
  • Ja, best nauwkeurig
  • Gewoon ja
  • Ja, maar heel slordig en ik verzin veel
  • Gewoon nee
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

2 likes

Als een niet nader te noemen iemand opbokt met zijn subwoofer
Anders ben ik net zo’n te strakke veer, niks aan

1 like

Ik zit zelf in een burn-out traject dus ik heb nu een beetje een overdreven radar wat dat betreft. Maar ik schrik er echt van hoeveel collega’s (waaronder ikzelf voor mijn burnout):

• heel neurotisch over uren lopen te doen (oei 10 minuten langer pauze, dus wel even langer doorwerken zo)
  • zeggen dat ze thuis nooit kunnen ontspannen want ze willen zich altijd nuttig maken
  • zich heel schuldig voelen na bijv. een dutje
  • op hun vrije dag extra werken, want de werkdag daarvoor hadden ze echt geen concentratie dus nu even dat uurtje inhalen
  • heel veel stress hebben over uren schrijven en zich daar schuldig over voelen (die 5 minuten pauzes tel ik niet mee voor dat project hoor!)

Voor de duidelijkheid: dit is kantoorwerk en geen zorg of iets met clienten. Ik ben wel gewoon pro je best doen en goed werk opleveren maar dat heeft niks te maken met gezonde pauzes of soms een kwartiertje eerder stoppen bij dit type werk. (Of een half uur, of een uur, who cares)

14 likes

Heb ook zo’n collega die als ik net de derde hap van mijn broodje neem al opstaat om te gaan wandelen omdat we anders niet binnen de pauzetijd terug zijn.

3 likes

Ja dit valt mij ook wel op maar het ligt ook heel erg aan de werkomgeving en hoeveel vetrouwen er is in het personeel.

Zelf heb ik in een callcenter gewerkt waar je elke poep en scheet bij moest houden. Er waren collega’s die konden daar prima tegen, deden hun ding maakten zich niet druk om de tijd en je had ook collega’s die er totaal niet tegen konden. In het begin ging het wel maar hoe langer ze er werkten hoe erger de stress werd. Ik heb echt respect voor mensen die zich niet gek laten maken.

Zo trof ik eens een buschauffeur die veel te laat was, super irritant voor de reizigers. Maar hij zei ja al die collega’s die zo hard rijden om binnen de tijd te zijn, maken het op de lange termijn alleen maar lastiger want dan korten ze ons weer een of twee minuten. Nee hoor ik doe wat mag en rij wat moet en als het niet goed is doen ze het zelf maar. ik weet niet of hij er nog werkt maar ik vind het idee goed

28 likes

Inspirerend noem ik het

Als ik dit zo lees heb ik het idee dat het meer met de werkplek dan de werknemers te maken heeft…

2 likes

image

• Rood
  • Geel
  • Oranje
  • Geen idee, mijn ouders waren kut. Ik kreeg dit niet

0 stemmers

2 likes

Met alles is rood altijd de lekkerste smaak (of paars).

25 likes

Bijna wel. Behalve bij:

Dan zwart.

14 likes