Stel je persoonlijke vraag #53

Nou ja, in die zin vind ik het onzin dat ik het veel moeite vind voor die 3 euro winst per 2 maanden, maar ik heb mss geen money mindset.

16 likes

Hoe kan zoiets nou onzin zijn? Als je er toch wekelijks komt, en anders is het alsnog niet onzin. Ik denk dat ik wel zo’n 1500 euro heb laten uitbetalen over de 2 jaren.

Oh @Kauai sorry jij zei al hetzelfde

4 likes

Die 6% klinkt heel leuk, maar je moet natuurlijk voor elke 10cent die je spaart om 6% rente over te krijgen wel 1 euro boodschappen doen. Bij 49 euro is je boekje vol en je krijgt er 52 voor uitbetaald.

Dus houdt het uiteindelijk in dat je 3 euro verdient op elke 490 euro boodschappen die je doet (of 245 als je met premium spaart). Snap wel dat mensen dat te weinig vinden om moeite voor te doen haha.

4 likes

Nou dit, en het is juist chill dat je onopgemerkt spaart.

6 likes

Oh eens, maar bedoelde met moeite misschien meer dat je boodschappen per keer natuurlijk wel duurder zijn en dat dat voor sommige mensen misschien zo vervelend is dat het in die zin het ze niet waard is.

Maar wel echt beter dat het nu digitaal is. Weet nog dat mn moeder die eindeloze zegels van de Plus zat te likken om in die boekjes te plakken haha, daar zou ik nooit de moeite voor hebben gedaan denk ik.

1 like

Het komt ook wel omdat in eigenlijk al jaren ik bijna alleen maar naar albert heijn ga, als ik daar amper kom, ja dan heeft dat sparen helemaal geen zin.

In welke supermarkt van deze in Nederland(ja ik weet er zijn er veel meer) van deze 4 kom jij het vaakst?

• Albert heijn
  • Jumbo
  • Aldi
  • Lidl

0 stemmers

2 likes

Maar ik walg alleen van de Jumbo. De Lidl en Aldi zijn prima, maar Appie is veruit het beste.

13 likes

Ik kom fysiek het meest in de Lidl, maar laat de meeste boodschappen bezorgen via AH

1 like

Ja maar die 1500 euro zal wel met je inleg zijn lijkt me. In 2 jaar zal het eerder max 80 euro zijn met z’n 2 denk ik.

Niks mis mee verder trouwens, wie weet vink ik het nog een x aan maar nu nog geen behoefte aan.

3 likes

Maar bij Plus is de rente wel 50% dat is de moeite wel waard

1 like

Klopt het is iets van 40 euro per jaar.

1 like

Weet je hoe duur die boodschappen daar zijn

4 likes

Maar daar spaar je volgens mij wel (nog) minder snel dan bij de AH.

1 like

De kleuren van de jumbo zijn ook zo afstotelijk bleh

6 likes

Haha echt! Ik vind het zo’n onsymphatieke winkel maar kon de vinger er niet precies op leggen waar dat nou aan ligt. Maar de kleur is zeker één van de redenen ja.

5 likes

Na de Jumbo zijn de Meursjes wel hun échte parel gestart: Lekker & Laag. In deze stad ook bekend als de Lel.

Ik heb overigens niks tegen de Jumbo. Vroeger iedere zaterdag boodschappen doen met mijn opa in de OG Jumbo :two_hearts:

6 likes

voornamen die verkleinwoorden zijn van mannennamen (guusje etc)

• wanstaltig
  • neutraal
  • leuk
  • ik heb zo’n naam
  • mijn kind heeft zo’n naam

0 stemmers

4 likes

Guusje → :smiling_face_with_three_hearts:
Dirkje, Geertje, Pieteke → nmsvpe

9 likes

IMG_7756

@Zemraluani

6 likes

Vaak zijn de verkleinde mannen namen dan dus de vrouwen variant toch?
Guusje, Daantje, Bobbie, Thijsje

3 likes