Stel je persoonlijke vraag #53

Wat koop jij wel eens van de “luxe koeken”?

• Gevulde koek
  • Roze koek
  • Gangmaker
  • Mergpijp
  • Appelkoek
  • Kano
  • Kokosmakroon
  • Vruchtenkoek (zo’n rondje met gekleurde gelei erin)
  • Custard cake
  • Stroopwafel
  • Stroopkoek
  • Boterkoekreep
  • Niks van dit

0 stemmers

5 likes

Kokosmakronen maak ik liever zelf. Zoveel lekkerder als ze nog een beetje warm zijn. Ik mis Spakenburgs hart nog in de lijst, dat is echt mijn favoriet.

2 likes

Maar dat is toch niet iets landelijks? Zie dat in Amersfoort bijv nog wel in de winkels liggen maar in Utrecht en Zeist nooit. Is volgens mij zeer regionaal.

@Lula nee dit zijn “luxe koeken”.

6 likes

Ja ik heb hier echt nog nooit van gehoord en na googlen ook geen herkenning

5 likes

Ja goed punt eigenlijk, ben er zo aan gewend dat het hier in elke supermarkt gewoon ligt😅

3 likes

3 likes

Ja luxe koeken ken ik wel maar die Spakenburgs niet

2 likes

Oh, ik vond het al gek. Spakenburgs zegt mij ook niet echt iets.

2 likes

Ja die bedoel ik ook inderdaad, de voorverpakte, niet van de broodafdeling.

2 likes

Als jij je huis verkoopt, zou je een persoonlijke brief in de bus van geïnteresseerden dan kunnen waarderen?

Als je het bod doet, kun je altijd een persoonlijk bericht achterlaten. Dus de brief is nog bovenop dat bericht.

• Ja dat waardeer ik. De kans is groter dat ik het die mensen gun.
  • Nee dat waardeer ik niet. Ik gun het die mensen gelijk minder.
  • Neutraal. Ik ga toch wel voor bijvoorbeeld het hoogste bod/beste voorwaarden. Ongeacht brief

0 stemmers

1 like

O dan moet ik m’n antwoord veranderen. Stroopwafels van daar vind ik nl wel top maar de gevulde koeken bleke slappe dingen.

1 like

Anders: plaatsvervangende schaamte, maar als ze het hoogste bod plaatsen dan krijgen ze het huis wel hoor.

5 likes

Ik denk dat het voor mij wel een pluspunt zou zijn als mensen onze tuin bijvoorbeeld mooi vinden en niet willen betegelen haha. Ik denk wel echt dat zoiets zou meewegen maar natuurlijk niet als de bedragen 50.000 uit elkaar liggen

2 likes

Maar hoeveel zou dit je waard zijn (gewoon puur nieuwsgierig haha)?

Wij hebben dit bij een huis gedaan waar we onszelf echt zagen wonen en kreeg toen reactie van de verkoper dat ze het heel leuk vond dat we dit deden. Het huis toen niet gekregen omdat het hoogste bod iets van 80k hoger was dan ons bod (nr.2). Ze had aangegeven dat als het verschil minder groot was, ze ons gekozen had (waarvan je nooit zeker weet of dat echt zo is natuurlijk). Maar ik zou het dus ook kunnen waarderen als iemand dat bij ons zou doen.

6 likes

Ik ken die mensen (waarschijnlijk) toch niet en grote kans dat het dan zo’n zielig verhaal wordt net als je altijd bij winacties van bloggers zag over waarom zij moeten winnen. Boeit mij echt nul, geef me gewoon het meeste geld en je mag mn huis hebben.

8 likes

Ja ik heb echt geen idee, hangt natuurlijk erg van de situatie af. Als ik m’n huis sowieso met verlies of randje quitte spelen zou verkopen dan zou ik eerder voor het hoogste bod gaan, maar als ik al een flink deel hypotheek heb afgelost en het huis meer waard geworden is en het gaat over 30.000 vs. 60.000 euro overwaarde zou ik denk ik prima voor 30.000 kunnen gaan als ik het die mensen meer gun ofzo? Maar goed dit is super hypothetisch, grote kans dat ik gewoon geld wil zien haha

3 likes

Ik heb op deze manier ons huis gekregen, terwijl we niet het hoogste bod hadden. Context is wel dat diegene het huis had geërfd van een oom waar ze geen contact mee had, en diegene die het hoogste bod had vond ze irritant (waren de buren). Ze gaf aan liever starters te helpen dan “bemoeials”.

15 likes

Dan ben je een beter persoon dan ik, ik geef die 30k dan nog liever aan iemand die ik ken dan een random persoon die goed is in brieven schrijven.

21 likes

Het is voor mij een bijbaan naast mijn studie. Dus ik werk er nu fulltime maar ik verwacht met ongeveer een jaar helemaal afgestudeerd te zijn en ga binnenkort er maar 1 keer per week werken. Ik heb een paar locaties waar ik vast inval. Dus als er een kind met waterpokken is dan word ik doorgeschoven naar een andere groep of geruild. Ik vind dat niet heel erg want ken alle groepen ondertussen wel en anders ben ik in principe ook “maar” een invalkracht dus ik kan in principe overal werken. De locatiemanagers zijn ook op de hoogte dus heb nooit ergens moeten werken waar een kind met waterpokken of vermoeden van waterpokken was. Ook met pauzes word er rekening mee gehouden dat ik dan niet inval op zo’n groep. Dus op dit moment zijn mij de kosten voor vaccinatie het niet waard ten opzichte van het risico wat ik daadwerkelijk kortdurend loop.

3 likes