Stel je persoonlijke vraag #53

Met je nieuwe diagnose worstelen vind ik wel wat anders dan om de zoveel tijd op een forum weer benoemen hoe je het niet eens bent met je diagnose, dat je toch geen adhd kan hebben en het echt onzin is, zoals Jumpsuit hier doet. Kan me zelfs nog een keer herinneren dat ze gezegd heeft dat adhd niet zou bestaan (terwijl ik dit bericht typ zie ik dat ze het ook nog een keer over autisme zegt). Dit zijn dingen die ik Vaiana niet zie posten.
Dus vind echt dat je een worsteling met een diagnose niet kan vergelijken met hoe Jumpsuit doet.

33 likes

Ja ĥè hè, dat heeft iedereen. Deze polls plaatst ze wel vaker en het eindigt 9 van de 10 keer in kwetsende uitspraken tegenover NDers

@Mrs.Fraser verwoordt het beter. Thanks!

@Jumpsuit hahahaha jij kan echt de schijt krijgen

13 likes

Jij bent gediagnosticeerd met ook adhd toch? Het is niet om jou te beledigen, ik begrijp het gewoon niet op basis van een vragenlijst, ze mensen gaan diagnosticeren. En dat mensen mij “klein adhd"er tje🤮” etc noemen. Het voelt voor mij als iemand labelen.

Mij beledig je er ook niet mee, maar ik vind het wel dom dat je zulke dingen zegt.

14 likes

Wat ik mij dan wel afvraag. Voel je je ook een adhd"er? Ik zeg dus nooit dat mensen dat ik adhd heb omdat ik dan denk dat mensen erop neerkijken.

Ik voel dat ik adhd heb en heb ook last van mijn adhd, maar hoe voel je je een adhd’er. Dat kan je niet zo zeggen, omdat iedereen het anders ervaart. Ik ben blij dat ik mijn diagnose heb, want ik kan op die manier wel de aanpassingen maken en vragen die ik nodig heb, maar ik vind het ook niet nodig om alles wat niet goed gaat te gooien op adhd.

Als jij voor jezelf vind dat je er geen last van hebt, dan is dat ook prima. Alleen denk ik wel dat je daarbij gewoon echt moet uitkijken met uitspraken als het is niet echt of het bestaat niet. Dat jij er geen last van hebt, betekent niet dat andere met adhd er ook geen last van hebben. Voor andere is een diagnose wel heel veel waard omdat er dan ineens heel veel op zijn plek valt en ze eindelijk de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben.

17 likes

Deze discussie doet me verder denken aan allerlei psychoanalyses en wie kan je er dan beter bij halen dan, juist, Freud. Ik vind Freud zelf redelijk lachwekkend maar laten we even doen alsof hij een punt had.

Heb jij penisnijd (ervaren)?

• Que?
  • Nee
  • Ja
  • Weet niet

0 stemmers

Denk jij dat er cismannen zijn die baarmoedernijd ervaren (dat ze jaloers zijn dat ze zelf niet kunnen baren)?

• Nee
  • Ja
  • Weet niet

0 stemmers

2 likes

Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Het kan ook zijn dat ze het leuk vinden dat je aanwezig bent. Als het je niet lekker zit kan je er natuurlijk op terug komen en naar voorbeelden vragen dan kan je daaruit voor jezelf bedenken wat je er van vindt.

4 likes

Oh wow het enige waar ik jaloers ben op cismannen dat ze niet kunnen baren. Ik heb er zo onvoorstelbaar veel angst voor. (Helpt ook niet dat een spiritueel vrouwtje zei dat ik zovaak dood ging tijdens m’n bevallingen) lol

Als de mogelijkheid er was dat je vriend/man kon bevallen van jullie kind?

• Ja ik zou het graag willen
  • Nee dankje
  • Ik weet het niet

0 stemmers

1 like

Wow dus je adhd diagnose geloof je niet en is bullshit maar als 1 of andere zweefteef van de hoek je verteld dat bevallen je dood is geloof je het??? Ur the gift that keeps on giving.

51 likes

Het mens woont in Brazilië dus niet om de hoek, en nee ik neem dat niet serieus. Vind het alleen wel apart waar mijn extreme angst voor bevallen vandaan komt. Lijkt me doodeng

Ik weet dat er bij mijn universiteit en opleiding wel elk jaar een ouderdag was waarbij je ouders konden meekijken met college en werkgroepen. Nou zijn er allerlei (onuitgesproken) voorwaarden waaraan voldaan moet worden je ouders moeten dat überhaupt interessant vinden, Nederlands überhaupt goed genoeg begrijpen, vrij kunnen krijgen van werk, kunnen reizen, je moet het willen vertellen als student etc. etc. Nou resultaat op 600+ studenten zag je misschien 5 verdwaalde ouders rondlopen want het was überhaupt niet cool als je ouders kwamen en de meeste ouders wisten wel hoe het werkte allemaal.

4 likes

Ik wil geen kinderen maar als ik ze wel zou willen dan ja graag. Ik houd mijn lichaam liever intact. Zo goed als iedere vrouw die ik ken die kinderen heeft geworpen heeft wel iets (bekken instabiliteit, volledig doorgescheurd of knip, zwangerschapssuiker, etc). En dan heb ik het nog niet eens over de veranderende hormoonhuishouding en psychische gevolgen van een zwangerschap / bevalling.

En dan heb je mannen die lekker laconiek doen over het nemen van kinderen. “Oh ja wil ik wel hoor”. Ja enige wat jij hoeft te doen is beetje zaad spuwen en dat is nog leuk ook. (Ja ik ben heel zwartgallig misschien heb ik wel penisnijd nou en!).

Nu ik het hier over heb bedenk ik me opeens dat ik m’n eigen bewust kinderloos topic niet meer in kan? hahahaha

6 likes

hahaah WAT IS DIT NOU is jumpsuit joe biden ofzo

7 likes

Zijn die vrouwen dieren? Ik vind werpen zo’n dierlijke term kan toch gewoon bevallen zijn.

75 likes

Direct ruilen en dan ook met alle klachten die ik ervaar.

5 likes

Ja vind t ook echt stoerdoenerij om zo te praten over bevallen.

32 likes

De reactie die je wist dat zou komen.

En uiteindelijk is een vrouw ook gewoon een zoogdier, dus ja, ze zijn dieren.

1 like

Och komaan! Wij zijn zoogdieren inderdaad, maar veel zaken waarin we het onderscheid maken tussen mens en (zoog)dier.

16 likes

Ja inderdaad. Doe eens even normaal zeg.

9 likes