Ja inderdaad. Doe eens even normaal zeg.
Klopt, maar bevallen lijkt me daar juist niet een van, als ik alle verhalen mag geloven, met poep en plas die eruit loopt, bloed en slijm, het klinkt altijd als een erg dierlijke belevenis imo.
Zoân kinderachtige gedachte. Bij een epilepsieaanval komt het vaak voor dat je controle over je darmstelsel en blaas verliest, is dat dan ook dierlijk. Die zaken zijn normaal en komen voor. Ik snap zelf niet hoe je dit kan blijven zeggen of denken.
Behalve de uitwerpselen beschrijf je ook een gemiddelde menstruatie.
Ik kan niet zeggen dat bevallen een pretje is, maar deze reacties zijn nogal overtrokken.
Dan stop ik ook maar met zeggen dat ik menstrueer, dan ben ik vanaf nu gewoon een loopse teef
Hoezo welk zoogdier? We zijn gewoon een zoogdier, net als beren, honden, leeuwen en duizenden andere dieren zoogdieren zijn.
Ik vind het gewoon grappig hoe mensen (ook gewoon elke keer weer) kunnen vallen over zoiets onzinnigs als het woord werpen voor bevallen, heb dat echt nog nooit ergens anders dan hier meegemaakt
Ben ik wel tbh, ben echt een bitch dan.
Ik moet dan direct aan die drew barrymore denken haha alleen die is quirky
Maar we gebruiken toch ook geen woorden als loops en krols voor mensen? En als mensen bevallen we ook niet in een kartonnen doos waarna we onze jongen schoonlikken. Het is toch helemaal niet zoals bij dieren haha. Lijkt me niet moeilijk te begrijpen dat het denigrerend klinkt voor mensen die het hebben meegemaakt en het zien als een behoorlijke prestatie die ze hebben geleverd?
Het staat daarnaast ook gewoon lelijk en klinkt als een soort stoerdoenerij, net als mensen die âschijtenâ zeggen ipv âpoepenâ. Zo ordinair.
Haha voor hem wel, dat dacht ik ook
Maar ja ik weet het niet, mn mentor noemde me al chaootje etc. Al die verkleinwoorden zullen ook wel niet hebben geholpen met mn zelfbeeld. Ik kijk wel daardoor neer op mezelf door die diagnose ja.
Ik zou iemand er toch zeker wel op aanspreken irl als die zou praten over werpen ipv bevallen. Het verbaasd me eerder dat je dit nog nooit overkomen is (of je doet dit alleen online en niet irl)
Zoals ik al zei, ik ken dat erover vallen echt alleen van hier. Ik ken genoeg mensen die zelf kinderen gebaard hebben die het zonder problemen gebruiken, voor zichzelf, voor anderen, algemeen. Maar misschien ga ik alleen met ordinaire mensen om dan
ja omdat je het zelf altijd zegt als je weer eens laatdunkend wil doen over mensen met kinderen lol. we get it hoor
Als mensen verkleinwoorden voor jou gebruiken, dat kan bijvoorbeeld zijn handje, voetje, etc
Wat vind je daarvan?
- Dat gebeurt nooit
- Ja leuk/schattig?
- Niet zo leuk
- Het ligt eraan wie het zegt
0 stemmers
Mân ouders of broer/zus: prima en lief
Mân collegaâs: hell no
Doen die mensen met kinderen die het gebruiken dan laatdunkend over zichzelf?
En wanneer heb ik laatdunkend gedaan over mensen met kinderen? Tenzij je nmsmvpe laatdunkend vindt. Ik ben vocaal over dat ik ze zelf niet wil, maar als anderen ze wel willen moeten ze dat helemaal zelf weten.