Wil jij in een autovrije wijk willen wonen?
- Ja!
- Nee
- Nee, ivm een beperking oid
0 stemmers
Wil jij in een autovrije wijk willen wonen?
0 stemmers
Lijkt me op zich wel lekker rustig maar ook wel onhandig met de week-boodschappen. Of misschien mag je dan wel met de auto de wijk in rijden, spullen uitladen en dan weer de auto wegzetten. Krijg je ook wat meer beweging maar weer minder in de winter bij kou en donker.
Ik zou idd denken dat het net als op een vakantiepark is. Even heen en weer rijden en dan op de parkeerplaats. Maar dan krijg je toch flapdrollen die daar schijt aan hebben
@Shaaar er zijn speciale parkeergarages voor de wijk ![]()
Dus je kan wel je auto houden. Iig als je dat bedoelt
Ik vind een autovrije straat niet erg, dus dat ik een stukje moet lopen naar de parkeerplaats, maar de hele wijk autovrij zou toch wel lastig worden met boodschappen.
Ik wil niet in autovrije wijken wonen. Rare vibes in zulke wijken.
Nee daar ben ik echt veel te lui voor
Ja dat is idd wel zo, zoān agressieve ākijk hier spelen kinderen en lopen we allemaal gezellig op straat te recreĆ«ren ![]()
![]()
ā vibe
Wat ik wel graag wil is een fatbikevrije wijk
En is een wijk met judgende en te nieuwsgierige mensen.
En sowieso allemaal
Nja

okƩ succes in zoetermeer/nieuwegein dan
vind het echt een topidee, autogebruik/afhankelijkheid verminderen is echt #1 manier om grote steden leefbaarder te maken.
Ja sorry, ik ben niet in een grote stad gaan wonen voor de stilte hoor. Zou het echt kut vinden als Rotterdam net als Amsterdam kut zou zijn om te wonen met auto. Weer dan bezoekers met auto en laat bewoners lekker parkeren.
Wij hebben geen auto dus ik loop altijd met de boodschappen naar huis. Tenzij je echt kratten bier ofzo drinkt is dat prima te doen eigenlijk.
het zijn twee compleet andere discussies/soort wijken die hier door elkaar lopen denk ik. (ik nam aan dat Vaiana de inspiratie op had gedaan nav nieuws over bouw compleet autovrije wijk in Utrecht)
het maken van, nieuwe, autovrije wijken is iets anders dan bestaande wijken autovrij/autoluwer maken. dat tweede is een stuk discutabeler en vaak ook problematischer.
een keuze hebben om in een juist wel/juist niet autovrije wijk te wonen lijkt me netto een goede ontwikkeling.
Yess
Het kan ook wel natuurlijk, ik doe mijn kleine boodschappen gewoon met de fiets, maar weekboodschappen is met drie volle tassen lopend vrijwel onmogelijk en op de fiets minimaal vervelend. Dus als ik kan kiezen hoeft zoān autovrije wijk van mij niet. En als je eenmaal uitzonderingen gaat maken is het hele nut ook snel weg dus dat zie ik ook niet voor me
Nee dat snap ik, dan is het hele principe weg. Hier staat geen auto voor de deur dus ik heb ook weinig keus ![]()
Ja een nieuwe wijk waar je bewust voor kiest zou ik anders vinden, maar dan nog zou ik eerder autoluw kiezen. Erger me gewoon enorm aan bepaald beleid hieromheen in mijn stad haha.
haha nou dan heb je nog het beperkte geluk dat jouw stad relatief het meest pro auto/minst anti auto beleid van de grote steden in NL heeft ![]()
Haha ja, vind t ook best prima gaan maar dat verandert dus met de dag, maar dan ook het aantal tramlijnen etc verminderen/ verpauperd OV etc.
Maar dat is een andere discussie.
nee zeker niet, je kan alleen maar autogebruik aanpakken wanneer je goede, regelmatige toegankelijke alternatieven hebt zoals ov en dat gebeurt inderdaad niet