Er zitten nergens in de wereld meer mensen in de gevangenis, dat is ook niet heel “vrij”.
edit: en dat is in totaal he, niet eens in verhouding met het inwonersaantal
Er zitten nergens in de wereld meer mensen in de gevangenis, dat is ook niet heel “vrij”.
edit: en dat is in totaal he, niet eens in verhouding met het inwonersaantal
Zoals er in wicked gezegd wordt “life’s more painless for the brainless”, heerlijk toch? Doe mij die naïviteit maar.
Ja België is veel vrijer! Daar mag je je vrouw doodhameren en hoef je niet de cel in, maar wordt je gewoon op de open afdeling van een bejaardentehuis geplaatst.
Ja is dat zo verschillend?? De regels zijn zeker anders voor de streaming services dan? Weet eigenlijk ook echt niet wat daar in Nederland de regels voor zijn.
Maar ja als ik moet kiezen tussen tieten op de publieke omroep en dat mijn buurman de vrijheid heeft om me neer te schieten kies ik een HBO abonnement.
Ja maar hier bestaat dan weer geen apk keuring en als je auto uit elkaar valt kan je het gewoon duct tapen en de snelweg op
Ja of je hakt je beste vriend neer met een bijl en dan kom je gewoon lekker vroeg vrij want je bent nog jong, en kom je er 15 jaar mee weg een vrouw te vermoorden. Niemand op zo’n basisschool slaat ook alarm als een moeder van drie nooit meer komt opdagen.
Re ; België
Ja die hele zaak is ZO bizar.
Ik weet niet, ik heb het idee dat onze politie minder spectaculair faalt, minder vaak zo iets dieps gênants. Al gaat er hier ook genoeg mis, die dubbele moord in Drenthe door die man die zichzelf erna filmde had ook voorkomen kunnen worden door beter ingrijpen, de mensen van de explosie in Den Haag waren eerder gepakt met explosieven en diesel. Maar minder ‘oepsie Marc Dutroux is ontsnapt woepsie” - level van incompetentie stralen ze uit.
Ik denk echt dat die Kjeld een rand-psychopaat is. Ik krijg echt bij weinig mensen op tv zulke bad vibes als bij hem en hij bewijst telkens weer dat ik goed zit. Echt een griezel.
Edit: hij zal me wel een keer komen opzoeken, want ik bepleit dit hier al jaren.
Vorige keer ook toen hij als eerste moest beginnen. Nou de wereld was te klein, want weten we wel wie hij is?!?!?!
Ah ja kan ik me ook goed voorstellen! Welke?
Mijn fave is Exodus! Ik heb mijn meeste bijbelkennis meegekregen toen ik kind was en bijna alles wat me daarvan het meest is bijgebleven (de 10 plagen, brandend braambos, uittocht uit Egypte enzo) komt uit Exodus. Denk omdat het echt van die verhalen zijn waar je je als kind goed een voorstelling van kunt maken, dus heb daar nu een soort nostalgische associatie bij
Mijn favoriete bijbelboek zijn er eigenlijk twee, Esther en Ruth. En natuurlijk alle andere verhalen waar vrouwen een rol in hadden.
Oh en Psalmen was favoriet bij het aan tafel lezen want vaak lekker kort en dan kon je snel wat anders doen. Hooglied vind ik een fascinerende vreemde eend in de bijt.
Oh ja Ruth en Ester vond ik ook altijd tof! (En ik vind Mordechai nog steeds een hele sicke naam)
Mijn opa en oma deden aan tafel bijna altijd psalmen, vond dat ook heel chill altijd ja haha. Hooglied ken ik eigenlijk niet zo goed, misschien dat ik daar binnenkort eens voor ga zitten
Ik was ondertussen even op Wikipedia aan het lezen wat er nou precies in welk boek gebeurt en toen kwam ik er achter dat sommige boeken een spoiler warning hebben hahaha
Royke incoming…
Was jij rijst?
0 stemmers
Geloof me, ik werk in het verpleeghuis als behandelaar en mijn credo is altijd: het is nooit saai in het verpleeghuis. Mensen denken altijd dat die bejaarden rustig zijn en er nooit wat gebeurt, maar wat voor een rare en niet te verzinnen dingen ik daar al heb meegemaakt. Soms zijn het de bejaarden onder elkaar waardoor er bijzondere situaties ontstaan, maar het kan ook door zorgpersoneel zijn dat echt zo slecht of onethisch handelt richting de bewoner.
Als je het niet doet. Geloof mij, doe het wel. Het is niet ontzettend veel meer werk, maar maakt de rijst echt veel lekkerder.
En koop een rijstkoker
0 stemmers
Hangt wel van de rijst soort af moet ik zeggen, als ik pokebowl of sushirijst maak dan was ik het wel en doe ik precies genoeg water, maar bij zilvervliesrijst bijvoorbeeld niet
Ben je nu sarcastisch of? 🫣
Roasting is my ~ love language ~
0 stemmers