Stel je persoonlijke vraag #53

Wat ik vooral niet snap is dat iedereen in de stad van die grote auto’s moet hebben. Dat past gewoon niet jongens en het is nergens voor nodig.

Ik heb rijbewijs noch auto maar ik vind auto’s in mijn wijk niet storend ofzo. Ik heb best veel buren die er ook echt afhankelijk van zijn of bijv op de taxi werken ofzo. Ik snap dat minder auto’s op heel veel manieren beter is maar ik vind er ook altijd wel een lastig randje aan zitten als mensen heel erg anti zijn.

24 likes

mijn hobby is om HEEL langzaam over te steken bij Dodge RAMs en dat soort bakken :pray:

12 likes

Ja of als er zo een met z’n dikke reet geparkeerd uitsteekt op de grachten ofzo dan moet daar toch eigenlijk een lelijke kras op I don’t make the rules!!!

6 likes

Omg ja, een Dodge Ram waaarom. Tenzij je schapen moet vervoeren, maar waarom voor een dagje shoppen 7 parkeerplaatsen blokkeren?

15 likes

Ja wat een pleuris grote auto is dat zeg. Staat er hier eentje in de wijk. Je ziet niks met wegrijden als je ernaast staat, neem 1.5 parkeerplek in. Past echt niet in onze krappe wijk.

1 like

Vind je projecten als Noordelijk Niertje Kralingen dan bijvoorbeeld ‘problematisch’ in die zin of zie ik dit nu te zwart wit? Vond het op stedenbouwkundig vlak bijvoorbeeld een heel interessant project omdat ze het parkeren collectief oplossen waardoor de straat terug vrij komt.

3 likes

Een paar jaar geleden heb ik bij een psycholoog (of psychiater, ik weet het niet meer) een test gedaan. En daar was een onderdeel dat je dan een lijst woorden kreeg. Daarna opdrachten doen en nadien keken ze hoeveel woorden ik nog wist. Vrijwel alles, op 1 na ofzo. Toen vroeg ze ook hoe ik dat nog wist en dat was precies door de manier die jij omschrijft. Gewoon heel snel een verhaal verzinnen in mijn hoofd met die woorden. Meest random verhaal ooit wel. Echt iets van: de poes eet de vlieger daarna boodschappen doen in de rolstoel de zon schijnt op de broccoli.

4 likes

Toen mijn kinderen klein waren had ik nooit een parkeerplek dicht bij huis. Met een peuter, een maxi cosi, twee kindertassen, een werktas en 2 knutselwerken de straat door ploegen is echt mijn minst favoriete herinnering.

2 likes

Ik ken dit project niet, maar als ik het zo snel bekijk is dit precies wat ik wel oké zou vinden. Wel parkeergelegenheid voor bewoners en hun bezoekers. Behalve dat ik het blokkendozen vind, lijkt me dit een prima oplossing.

Hier is de trend meer, we halen gewoon parkeerplekken weg, succes ermee. Of zet m anders in een shitty garage voor bijna 1500% keer de prijs die je nu betaalt voor je vergunning. En dan wegen aanpassen die dan zogenaamd het autoverkeer stremmen, maar nu gewoon voor elke verkeersdeelnemer kutter zijn geworden haha. Net als de Coolsingel nu, leuk verbouwd hoor, maar wordt niks gedaan aan groen of leuke bankjes. Ipv autoweg zijn het nu gewone (oké wel dure) tegels. Telt dan wel als vergroening (mss wat extra mos tussen die tegels door). Echt gemiste kans.

Ben heel benieuwd hoe het Hofpleinpark gaat worden. Is nu al qua verkeer een drama.

6 likes

Wat vind jij belangrijk om te hebben in jouw wijk (dus alles wat op loopafstand is)?

• Gratis parkeren voor de deur
  • Parkeerplekken, maar hoeft niet gratis
  • Genoeg laadpalen
  • Dat er geen auto’s zijn in de wijk
  • Een park of anders veel groen
  • Huisarts
  • Speeltuin
  • School/bso
  • Een kerk
  • Supermarkt
  • Coffeeshop
  • Een kroeg
  • Een koffiebar
  • Een bushalte/ander station
  • Sportschool
  • Fietsvriendelijke straten
  • Bakker/groenteboer etc
  • Andere eetgelegenheden
  • Ik hoef dit allemaal niet
  • Nog iets anders!

0 stemmers

Heb jij rokende vrienden?

• Nee 0
  • Ja 1
  • Ja een paar
  • Ja veel

0 stemmers

4 likes

Damn wat sfeerloos

4 likes

een supermarkt die niet de Albert Heijn/Jumbo is :weary::weary:

6 likes

Omg ja een lidl dichtbij lijkt me echt top
En een bioscoop

5 likes

Wil je ruilen voor de Plus? :sob:

2 likes

Ik woon in een autovrije wijk/straat en ik haat het intens. Altijd naar je auto moeten lopen door weer en wind. Lastig met boodschappen. Het doet ook gewoon af aan de luxe van een auto hebben.

Maar dat is echt iets waarvan je denkt dat het wel mee gaat vallen maar als je er dan woont kom je er pas achter hoe kut het is.

12 likes

Qua supermarkten idd meer ketens, maar ook toko’s/ andere buitenlandse supermarkten, musea, een bios. Meerdere OV mogelijkheden (niet enkel bus, sterker nog, heb liever een metro en trein in de buurt), terrasjes etc. Een goede markt.

3 likes

Jawel maar bezorgers moeten soms wel ver lopen (ligt aan de tijd, hoe later op de dag hoe minder dichtbij bereikbaar) boodschappen bezorgers doen dat wel maar dhl of postnl bezorgers hebben dan wel eens de neiging om te zeggen dat je niet thuis bent.

Ja het ligt eraan, als ik autovrij zou wonen, zou ik een supermarkt op loopafstand willen.
Maar ik woon op auto-afstand van een supermarkt. En ik “kan” niet lopend boodschappen doen want ik haal 3 grote tassen die ik net van de kar in de achterbak kan tillen.
Maar dat doe ik natuurlijk ook zodat ik maar een keer hoef te rijden.
Dit zijn toch beslissingen die allemaal samen vallen en afhankelijk zijn van het leven wat je “kiest”. Ik zou niet in een grote stad willen wonen ook al snap ik dat je dan meer voorzieningen hebt op loopafstand en de auto dus ook niet nodig hebt.

2 likes

• echt mooi en stijlvol hiervoor ga ik bij de AH zegels sparen
  • niet mooi niet lelijk
  • nmsvpe
  • LELIJK
  • anders

0 stemmers

5 likes

Hahahahha oh my god waarom

Dit is zo’n goede manier om ervoor te zorgen dat ik mijn bestek nooit ga opruimen

7 likes