Stel je persoonlijke vraag #53

Ik heb 2 vriendinnen met wie ik dat leeftijdsverschil heb en het is gewoon een prima vriendschap. Soms voel ik me wel een oudere zus voor hen haha, vooral als ik advies geef over iets waarvan ik zelf denk ah ja daar liep ik ook wel eens tegenaan en vervolgens krijg ik weer op mijn flikker om iets wat ik inmiddels wel zou moeten weten. En ze houden me jong!!!

6 likes

Ik heb ook geen contact meer met haar, totaal geen haat naar haar. Maar dat werkte niet meer voor mij.

1 like

Op die leeftijd denk ik wel. Nu ben ik 42 en heb een vriendin van 32 en dat gaat prima. Omdat we beiden echt volwassen zijn nu.

18 likes

Ligt echt totaal aan de situatie.

3 likes

Precies het ligt helemaal aan de levensfase waar je in zit denk ik. Ik ben nu een vriendschap aan het opbouwen met een vrouw van 50, ben zelf 35. Had dat eigenlijk nooit gedacht maar het klikt zo leuk tussen ons waarom ook niet.

23 likes

Ik heb meerder vrienden van 7/8 jaar jonger en het ligt heel erg aan de persoon. Bij een iemand merk ik wel het verschil, vooral omdat zij zelf heel erg bezig is met generatieverschillen en het verschil tussen ons als Gen Z en millenial. Vind die discussie zo tering-saai.

4 likes

Dit vind ik juist superleuk inderdaad en denk dat het ook heel goed kan zijn juist om een band te hebben met mensen in verschillende leeftijdsgroepen. Het hoeft ook helemaal niet dezelfde soort band te zijn als tussen twee 30-jarigen in dezelfde fase, het is om andere redenen weer leerzaam en waardevol.

Het ligt aan zo veel factoren gewoon.

8 likes

Ik wandel ook vaker met de hond met een clubje vrouwen variërend van 28-55 (ben zelf 35). Erna gaan we ook vaker drankje doen ergens.
Diegene van 50 wordt oma terwijl ik nu moeder word maar het is zo leuk, juist door het leeftijdsverschil :blush: dus kan me hier ook helemaal in vinden!

24 likes

Super leuk klinkt dit!

1 like

Denk wel dat het contact anders is met een groot leeftijdsverschil. Ik ben bevriend met een oud-collega die even oud is als mijn schoonmoeder (ik ben 39, zij 62) maar het voelt wel meer als een soort moeder-dochter achtige band. Ik praat met haar over andere dingen dan ik met vrienden en vriendinnen van mijn eigen leeftijd doe. Maar het is ook weer heel anders, vrijer denk ik, dan met mijn eigen moeder. Zou overigens ook niet met haar op vakantie gaan, we doen meer dingen als etentjes of drankjes/koffie ergens.

7 likes

Servicebioscoop :popcorn:

• Ken ik
  • Ken ik niet
  • Vind ik fijn
  • Vind ik niet fijn

0 stemmers

Fun fact, ik ben opgegroeid met een servicebioscoop en dacht dat de bios overal zo was. Toen ik pas op m’n 16e voor de eerste keer bij een reguliere bioscoop kwam ging er een wereld voor me open :smiling_face_with_tear:

1 like

Love it bittergarnituur bestellen tijdens de film :star_struck:

7 likes

Dat geloop en gedonder met die lampjes en dat het liefst elke drie minuten, niks voor mij

Maar ik ga sowieso niet graag naar de bioscoop, tenzij er ooit zalen komen waar je niet mag eten en drinken dat zou ik wel leuk vinden

1 like

In de servicebioscoop waar ik als kind af en toe naartoe ging werd gerookt :mask:

3 likes

Ligt dat aan de service of aan je leeftijd.

12 likes

Je hebt 's avonds na het eten nog een beetje trek. Het liefst wil je zoetigheid of chips o.i.d.
Wat doe je dan meestal?

• Ik geef eraan toe en haal iets uit de kast
  • Ik geef eraan toe en ga naar de winkel of bestel iets
  • Ik eet iets maar dan een boterham of fruit o.i.d.
  • Ik geef er niet aan toe
  • Dit gebeurt mij nooit

0 stemmers

Hoevaak heb je dit?

• Dagelijks
  • Paar keer per week
  • Een keer per week
  • Twee keer per maand
  • Heel soms
  • Nooit

0 stemmers

4 likes

De zin ‘ik geef eraan toe’ klopt al niet helemaal voor mij, alsof ik het eigenlijk niet mag. Ik eet heel vaak nog een snackje ‘s avonds en ik vind dat lekker/normaal

91 likes

Er zijn filmhuizen die deze regels hanteren omdat ze de film willen laten zien zonder verstoringen of afleiding. Ik heb dat ook veel liever dan gewone bioscopen.

3 likes

Heb dit echt afgeleerd, was helemaal een gewoonte geworden maar ik nam altijd wat ongezonds dus ben er daarom mee gestopt. Nu ik overdag voedzamer eet heb ik de drang bijna nooit meer.
(Vind er op zich niks mis mee hoor maar voor mezelf wel, ben echt te zwaar)

4 likes

Ik heb het op moeten zoeken maar blijkbaar mocht je tot 2004 in bepaalde bioscopen roken

3 likes