Ik krijg net opeens een hele mooie bos bloemen van m’n vriend voor internationale vrouwendag 🥹🥹
Studeren voor een pubquiz voor morgen
Studeren nog wel. Is het een erg competitieve pubquiz?
Nee ik ook nog! Tienerouders aan beide kanten helpt daarin wel mee, haha.
Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen ze niet meer hebben!
Mijn laatste oma heeft mij geboren zien worden en is vlak daarna overleden dus ik heb geen idee hoe het is om grootouders te hebben. Volgens m’n familie waren het vreselijke mensen dus ik mis het ook niet
Bij ons kreeg iedereen in de familie kinderen rond 35 of ouder, dus als je zelf 30+ bent zouden alle grootouders al dik over de 100 zijn. Bij mij zijn ze allemaal al een jaar of 20 dood. Vind het soms wel jammer dat ik ze alleen maar als kind gekend heb.
Heb je hooikoorts?
- Ja
- Nee
- Normaal nooit maar nu wel?!
0 stemmers
Mijn ouders, zus, broer en vriendin komen zo lunchen in mijn nieuwe huis en daarna blijven we met z’n allen in een hotel in mijn stad slapen!
Die van mii hadden er qua leeftijd allemaal nog kunnen zijn (allemaal geboren in de jaren 40), maar zijn overleden aan kanker
Oh grappig ik ging ff tellen en mn oudste opa zou nu dan dit jaar in maart of april (weet niet precies welke maand hij geboren is) 110 zijn geworden.
Mijn opa (vaders kant) zou 100 zijn geweest toen ik geboren was. Maar die was toen allang overleden.
Mijn enige oma is overleden toen ik 10 was.
Gek genoeg heb ik het nooit gemist dat ik geen opa’s en oma’s meer heb.
De tijden bij mijn oma waren wel heel leuk, we zagen haar altijd doordeweeks omdat we tussen de middag bij haar aten want ze woonde tegenover school. We bleven vaak logeren en heel vaak op bezoek.
Ik hoop wel dat m’n eigen kinderen nog lang mogen genieten van hun (overgroot)opa’s en (overgroot)oma’s.
Ja herkenbaar, ik heb warme herinneringen aan mijn opa maar heb het nooit gemist. Ik vind het altijd zo bizar als mensen van mijn leeftijd nog grootouders hebben, maar dat hoeft niet zo bijzonder te zijn. Mijn grootouders zijn allemaal geboren in de jaren '20, maar de laatste overleed al toen hij 74 was. Mijn oma’s overleden allebei voor ik 2 was. Ik vind het nu ik wat ouder ben vooral heel erg voor mijn ouders, die hebben eigenlijk best jong al hun ouders verloren. En ik hoop ook dat mijn kinderen nog heel lang van hun grootouders mogen genieten.
Als jullie een rekening krijgen, afvalheffingen of iets terugbetalen of wat dan ook (laten we zeggen tussen de 400 en 1500 euro), betalen jullie dit in één keer of in termijnen?
- Termijnen, ik kan niet anders
- Termijnen, ik zou het evt wel in 1 keer kunnen doen maar vind ik niet fijn
- In 1 keer gewoon
0 stemmers
Ik vind het zo bizar ineens dat mijn oudste opa dus in 1915 is geboren omg. De jongste in 1933 geloof ik. Ik heb helaas nooit echt een band met mn opa’s en oma’s gehad. Maarja wat je niet kent kan je ook niet missen. Alleen als ik zie hoe mn ouders mn ouders zo betrokkenen zijn met mn nichtje, wat ze allemaal samen doen, dan denk ik wel. Ah ja dat had ik ook wel leuk gevonden.
Voor de forummers die zelf kinderen hebben. Hebben julie kind/kinderen een goede band met de grootouders?
- Ja
- Nee
- Wel prima
0 stemmers
De opa’s/oma’s aan mijn vriend zijn kant zijn wel een stuk meer betrokken en zien ze veel meer. Automatisch hebben ze daar een betere band mee.
Mijn moeder heeft 11 kleinkinderen dus dan is het wat lastiger om veel aanwezig te zijn in de levens van alle kleinkinderen. We wonen ook allemaal wat verder weg.
Mijn vader gaat nu met mijn kind net zo om als bij mij in m’n eigen jeugd. Dus ik verwacht niets van hem, maar ik weet wel dat hij ontzettend veel van haar houdt. Maar die band is er niet echt omdat ze hem weinig ziet.
Mijn opa is jong overleden toen ik 2 was maar nu zijn we 34 jaar later en de andere 3 still going strong. Wel dik in de 90 en met dementie enz, maar ze zijn er nog
Deed jij mee aan FF quizzen?
- Nee
- Gewoon ja
- Ja en dan studeerde ik van te voren
- Ja en dan zocht ik stiekem dingen op
0 stemmers
Denk jij dat andere forummers toen stiekem dingen opzochten?
- Nee
- Ja sowieso
- Misschien
0 stemmers
Voorspelbare rekeningen zoals afvalstoffenheffingen en waterschappen heb ik in het jaar ervoor in termijnen (maandelijks) geld voor opzij gezet, zodat ik het jn één keer kan betalen.
Onvoorziene rekeningen is een ander verhaal, afhankelijk van hoe hoog het bedrag
Ik wil winnen
Women’s March lopen natuurlijk