Stel je persoonlijke vraag #53

Ja, echt vroeger gebeurde dat in de hooikist of in een hooimadam. Onder de dekens is de moderne variant daarvan. Als de pan maar warm blijft.

4 likes

Wil je dan ook om 16:30 opgewarmd worden door warme lucht? Of liever au bain marie

3 likes

Doet me denken aan dat poppenvoer van plastic.

1 like

Bij mijn opa en oma werd dat uit hetzelfde bord gegeten. Soep, avg en pudding…
Zo vies. En iedereen die kwam eten (toen we vroeger met de hele familie samen aten) die vond dat gewoon normaal en deed dat dan ook. Behalve ik al vanaf ik me herinner, want ik ging mijn bord tussendoor zelf afwassen en bij het toetje pakte ik een bakje uit de kast. Werd raar aangekeken, maar wie is hier nu raar?!

(Wel typisch nu ik hierover nadenk dat ik altijd de rare van de familie ben geweest en er totaal niet bij hoorde… dit is weer een voorbeeld en bevestiging)

2 likes

Ik ben ook opgegroeid in een Fries dorp en ik heb er zelf ook nog traumas van. Vla op hetzelfde bord :skull:

2 likes

Omg ik heb dit letterlijk 1 keer meegemaakt toen ik samen met een vriendinnetje ergens ging eten. Ze vroegen na het eten of wij pudding wilden. Wij zeiden ja. En toen kregen wij dus vla in dat bord. Wij wisten eigenlijk niet hoe te reageren want blijkbaar was dat daar heel normaal. Wij dachten met pudding ook niet aan vla.

Hebben jullie grootouders pudding ook vla genoemd?

• Nee
  • Ja
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Volgens mij heette bij ons alles pap, dus het was altijd een verrassing wat er op tafel kwam

1 like

Hoeveel grootouders leefden er nog toen jij werd geboren? Ervan uitgaande dat je er vier hebt

• Ze leefden allemaal nog
  • Ze waren allemaal al overleden
  • 1/4 leefde nog
  • 2/4 leefden nog
  • 3/4 leefden nog

0 stemmers

En nu?

• Ze leven allemaal nog
  • Ze zijn allemaal al overleden
  • 1/4 leeft nog
  • 2/4 leeft
  • 3/4 leeft nog

0 stemmers

Wat ga jij vandaag doen :sun_with_face:

• Werken
  • Schoonmaken
  • Op de bank een serie/film kijken
  • Boek lezen in de tuin/op het balkon/in het park
  • Shoppen
  • Naar het strand
  • Naar het bos of een meer
  • Naar een museum
  • Zwemmen (buiten)
  • Sporten (binnen)
  • Sporten (buiten)
  • Kleuren in een kleurboek of puzzelen
  • Naar de bioscoop
  • Naar een concert/festival
  • Fietsen
  • Wandelen
  • Uit eten / ergens lunchen / koffie drinken buiten de deur / op het terras
  • Iets doen met je kids
  • Iets doen met vrienden
  • Nog iets anders

0 stemmers

1 like

Maar voor nu zit ik al sinds 7 uur met de kat op schoot naar de tv te loeren. Mijn man was zo lief om met de hond te lopen toen die uit de nacht kwam. Heerlijk om mijn dikkertje op schoot te hebben. :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Aanvulling op wat je vandaag gaat doen:

• Iets doen aan Internationale Vrouwendag
  • Niets doen aan Internationale Vrouwendag

0 stemmers

1 like

Mijn beide opa’s waren al overleden toen ik was geboren. Mijn ene oma overleed toen ik drie was en de andere toen ik negen was. Ben zooo jaloers op mensen die nog wel grootouders hebben, echt een cadeau!

13 likes

Rondje lopen door het winkelcentrum en daarna 2 rugbywedstrijden kijken

5 likes

Ik ga keramieken :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

De tuin uit winterslaap halen!

10 likes

kroegentocht met de ene vriendengroep en daarna met andere vriendengroep eten en naar doloris

en ik heb geen stem wish me luck

1 like

Nu ik zelf 30+ en nog kinderloos ben maar met levende ouders vind ik het super bizar hoe mijn ouders ons hebben gekregen en opgevoed zonder de steun en nabijheid van hun eigen ouders (die waren dus allemaal al overleden). Echt respect voor mijn ouders, mijn moeder is midden 20 al moeder geworden.

5 likes

Klussen in m’n nieuwe huis! <3

13 likes

Ik krijg net opeens een hele mooie bos bloemen van m’n vriend voor internationale vrouwendag 🄹🄹

34 likes

Studeren voor een pubquiz voor morgen :joy:

2 likes

Studeren nog wel. Is het een erg competitieve pubquiz?