Stel je persoonlijke vraag #53

De vraag was dit:

stel je woont samen met je partner en diens kind. het kind wordt 4 en de ex van je partner wil de verjaardag graag met iedereen vieren in het huis waar jij woont met je partner. dus ook met de ouders van de ex, vrienden van de ex, etc. je hebt prima contact met de ex maar gewoon alleen met ophalen/wegbrengen een casual praatje.

Ik vind het echt knap om hieruit te halen dat er incompatibiliteit zou zijn tussen ‘de dromen en wensen van een relatie’ en ‘dat wat al bestaat’. Er wordt gewoon gevraagd wat jouw reactie hierop zou zijn, en daaruit ontstaat ineens een hele discussie over dat er te snel zou zijn gaan samenwonen etc, terwijl dat nergens in deze pollvraag benoemd wordt.

@Lula je neemt altijd een risico als je een nieuwe relatie aangaat, je weet nooit van tevoren of dat goed blijft gaan. En jaren wachten voor je gaat samenwonen zegt ook niks over de slagingskans van een relatie. Genoeg stellen die binnen no time bij elkaar intrekken en jaren later nog steeds gelukkig zijn, en genoeg die lag wachten en dan na een paar maanden uit elkaar gaan. Maar natuurlijk ook genoeg die snel gaan samenwonen en het niet redden, en die langer wachten en bij wie het wel werkt, Als je al dat risico wilt vermijden zou je dus eigenlijk pas als het kind het huis uit is weer een nieuwe relatie aan kunnen gaan, lijkt me ook niet heel realistisch dat je daar gelukkigere ouders van wordt…

de rest zal dit ook wel zat zijn

Is toch gewoon een gevalletje familiesystemen kunnen interpreteren. Een kind van vier heeft helemaal niet zulke ingewikkelde behoeften. Een verjaardag kunnen vieren op een plek met de familie en vrienden van beide kanten erbij is daar een hele basale in. Als je daar als nieuwe partner moeite mee of ook maar over twijfelt wat het juiste is zie ik dat als ‘de dromen en wensen van een nieuwe relatie’ die clashen met ‘wat er al is’. Hoeft geen drama te zijn, maar het is echt niet zo heel ingewikkeld om dat erin te zien en dan ging mijn uitleg niet eens over deze situatie, maar gewoon om de feiten: samengestelde gezinnen zijn over het algemeen niet zo succesvol omdat het in veel gevallen gewoon best moeilijk blijkt.

Maar ik ben dit gesprek verder nogal zat want aan het eind van de rit boeit het mij nul hoe jullie hier in staan als ik het zelf maar (voor mij) goed doe mocht ik ooit in deze situatie belanden. Dus agree to disagree, als je denkt dat er niks mis is met heel snel samenwonen met kinderen moet je dat doen. Uiteindelijk - jaren later, als ze een mening gevormd hebben over hoe jullie het gedaan hebben - zijn je (stief)kinderen de jury, wat ik vind doet er ook niet toe. En ik zei het hiervoor al: het kan zomaar goed uitpakken. Want nu is het net alsof ik hier een soort oorlog op stiefgezinnen probeer te ontketenen terwijl ik prima snap dat het niet zwart wit is.

8 likes

Hoeveel keer per jaar is een kind ook weer jarig :roll_eyes:

9 likes

Als je ouders of diens nieuwe partners elkaar echt haten iig 2 keer, mogelijk 3 als er nog een kinderfeestje bij moet

1 like

Ben je weleens naar een eg of ff forum meeting geweest?

• Ja, egf
  • Ja, ff
  • Nee nooit

0 stemmers

Heb je weleens 1 op 1 afgesproken met iemand van het forum?

• Ja, een enkele keer
  • Ja, en daar is vriendschap uit ontstaan
  • Nee, maar wel online vriendschappelijk contact
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

1 like

Een goede vriendin zit op het forum dus die zie ik vaak, maar ik ken haar niet via het forum! We kwamen er later in de vriendschap ook pas achter dat we allebei op EGF zaten.

4 likes

Dat had ik ook! Zo geinig.
Ik bedoel in dit geval vooral of je mensen via hier dus hebt leren kennen

4 likes

Wel een cg meeting.

1 like

Vind jij het jammer dat je nooit een dinosaurus zult zien in het echt?

• Ja, had ik graag eens meegemaakt.
  • Ja, maar wel veilig achter een hek in een dierentuin
  • Nee, brrr veel te eng
  • Nee, want geen interesse.

0 stemmers

3 likes

Ik heb dit zelf gefabriceerd door twee latjes onder mn kastjes te schroeven en daar op mijn afdruiprek te plaatsen. Beetje krakkemikkig, maar ontzettend blij mee en hij is nog niet naar beneden gedonderd!

13 likes

Klopt. Daarom heb ik nee geantwoord.

Woon jij in 1 van deze soort wijken?

• Muziek/componistenbuurt
  • Onderwijzersbuurt
  • Feministenbuurt
  • Planetenbuurt
  • Schildersbuurt
  • Schrijversbuurt
  • Vogelwijk
  • Landenstraten
  • Burgemeesterswijk