Stel je persoonlijke vraag #53

RAAR? ik onderzoek Nederlandse cultuur ja

5 likes

Bij andere mensen wel eens toetje van hetzelfde bord moeten eten en nog steeds trauma’s

8 likes

Hahaha ik at ooit bij een vriend, in een dorp in Friesland, waar dit inderdaad zo ging. Alles prakken en dan op dat zelfde bord vla. :sob:

4 likes

Mijn trauma komt idd ook uit Friese ex-schoonfamilie

10 likes

Heerlijk joh, lekker oranje yoghurt omdat je net spaghetti hebt gegeten. Genieten :face_vomiting:

3 likes

God ja, mijn schoonouders prakken ook alles en zijn Fries.

3 likes

Mmm was altijd lekker yoghurt met bruine suiker en een stukje gekookte aardappel.

@Lula gewoon in een diep bord!

Hier een Drentse gewoonte. Dus ik denk dat we wel onze conclusie kunnen trekken uit de noorderlingen.

@Amarens klopt dan had je je bord maar leeg moeten eten. Eigen schuld dat jij gehakt door je vla hebt, wordt je hard van

6 likes

Dit was als straf als we ons bord niet leegaten: gewoon de vla over de etensresten heen.

Normaal gesproken wel een schoon schaaltje.

3 likes

Damn evil

@FrozenFlame wel fusion eigenlijk

5 likes

Hahah ja zo kan je het ook zien

3 likes

Dat hele bord leegeten is ook wel een fucked up dingetje van vroegere generaties he.

9 likes

Spaghetti bestond toen überhaupt nog niet in m’n moeder d’r kookrepertoire. Ik kan me dit enkel met stamppot herinneren, stukjes aardappel door je yoghurt en vla.

3 likes

Wij hoefden dat alleen als je zelf had bepaald hoeveel je wilde

1 like

Aten jullie dit vroeger ook?

Stamppot van aardappels en koude sla, waarbij je naast jus ook slasaus over/door het geheel gooide
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Witte rijst met op je bord een blokje boter en suiker erop, wat je dan door elkaar roerde zodat de boter smolt. Mogelijk als toetje, aangezien ik geen actieve herinnering heb aan iets van vlees of groenten bij deze combinatie.
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Is dat vla eten uit hetzelfde bord als waar je uit eet om afwas te besparen ofzo? Of waarom deden jullie dat vroeger?

2 likes

Volgens mij moet ik even een formele bedankbrief aan mijn ouders schrijven dat ze gewoon fatsoenlijk kookten en we schoon servies kregen.

36 likes

Ik wil trouwens even benadrukken dat m’n moeder haar kookkunsten 20 jaar later veel en veel beter zijn en ik dit soort gedrochten al jaren niet meer heb gekregen.

3 likes

Wel eens spaghetti met suiker en kaneel gegeten en ken het ook met rijst maar zelf nooit gehad

5 likes

Wel kleefrijst koken in melk en dan met boter, kaneel en bruine suiker erover.

13 likes

Haha, ja, bij ons was macaroni met boter en suiker een delicatesse.

5 likes