Wij kregen rijst met boter, suiker en kaneel als we ziek waren. Dus nu is het mijn comfortfood haha, ik eet het nog wel eens als we rijst over hebben…
Niet helemaal dit, maar wel stamppot van fijngehakte raapsteeltjes waar mijn moeder ipv boter (door de puree) slasaus gebruikte. En dat is eigenlijk wel lekker vind ik
Eten jullie avg ook met appelmoes soms of is dat Belgisch?
Nee das ook wel Hollands idd.
Ja ook! Maakt gekookte aardappels zoveel beter
Mijn familie uit Frankrijk heeft me laatst gevraagd om dit voor hen te koken. Aardappelen met braadworst en appelmoes
Appelmoes en mayonaise door elkaar
Met kip dan wel
Met elke AGV die je wil!
Biecht: ik eet as we speak pata.t met appelmoes en mayo erbij
- Ja
- Nee
0 stemmers
- Ja
- Nee
0 stemmers
Maakt niet uit het uit nieuwsgierigheid of voor een weddenschap was of omdat je het stiekem lekker vind
Mijn fave is stamppot zuurkool met appelmoes.
Ik vind appelmoes echt iets voor kleuters
Volgens mij was dat wel de achterliggende gedachte inderdaad.
Dit bestaat. Bron: schoonfamilie. Die doen dat gelukkig niet meer, anders had ik het ook niet gegeten. Maar dan dreef je vanillevla dus in een restje jus met aardappelklontjes en broccolistukjes.
Mijn moeder heeft hier trouwens ook een keer ruzie over gehad op haar werk. Werkte toen in een verpleeghuis en alle bewoners kregen dus een kwak yoghurt of vla op hun etensbord en er was een bewoner die dat niet wilde en een apart bakje wilde. Volgens mijn moeders collega’s konden ze daar niet aan beginnen, want straks wil iedereen dat?! Mijn moeder heeft toen met de keuken geregeld dat meneer wel een apart kommetje kreeg. Ze kan nog steeds erg vurig hierover vertellen en het is inmiddels wel 30 jaar geleden.
Beide bovenstaande voorvallen komen uit Overijssel trouwens. Dus wellicht ook provincie gerelateerd?
Of bejaarden. Lepelt makkelijk weg.
Volgens mij is dit gewoon iets boers, want in Zeeland gebeurde (hoop ik) dit ook. Tussen de middag warm avg’tje, daarna toetje van hetzelfde bord.
In Brabant ook, dus is niet provincie gerelateerd haha
Ja bij ons ook! Of met stukjes boterhamworst erin.
Mijn moeder maakte altijd fusilli met blauwe kaas (liefst castello blue) en hamblokjes als ze geen zin had om te koken, en dat maak ik nu ook nog steeds wel eens als ik geen zin heb om te koken en niet weer wil bestellen/afhalen, vind dat nog steeds heel lekker eigenlijk.
Wij aten vroeger echt zelden toetjes trouwens, maar als, dan kregen we wel gewoon een apart bakje gelukkig
Zin om rijst met boter, suiker en kaneel te gaan maken nu want nooit op en vet nieuwsgierig?
Maar love boter, suiker en kaneel (een pannenkoek met kristalsuiker en kaneel is echt het allerbeste) en love rijst dus kan alleen maar lekker zijn.
Morgen maken.