Stel je persoonlijke vraag #53

• Mood
  • Dit is niet grappig!

0 stemmers

2 likes

Ashes to ashes, prut to prut

13 likes

Ja als je toch al dementerend bent, zou ik zeggen verslik je maar lekker in een frietje Grace en krijg een longontsteking waar je dan geen behandeling meer voor krijgt.

9 likes

Dit ziet er al 10x smakelijker uit dan een gemiddelde ziekenhuismaaltijd, laat staan een gemalen

Edit: dit is trouwens niet helemaal eerlijk want werkte eerder in een klein ziekenhuis waar een kok met zn team echt lekkere maaltijden zelf maakten. En oranje tompouce op Koningsdag enzo, superleuk. Maar in de grotere ziekenhuizen en ggz instellingen… :grimacing:

4 likes

Ja dat doe ik wel altijd!! Je kunt toch gewoon afwisselen :sob:

Je hebt ook zorginstellingen die het zo aanbieden:

Is toch veel aantrekkelijker

18 likes

Ja of zo’n kar waar dan om 16:30 de stekker ingeschoven wordt, en de maaltijden dan opwarmt. Die LUCHT :nauseated_face:

8 likes

Gatver zo’n regenereerkar. Toen ben ik vega gaan eten want iets vega wat 2 uur in zo’n kar gelegen had was beter dan iets van vlees wat dan inmiddels een schoenzool geworden was :nauseated_face:

3 likes

Ik kreeg een toetje in hetzelfde bord en als ik mijn bord niet leeg had kreeg ik gewoon een schep yoghurt over de gekookte aardappels en jus.

Als mijn ouders niet konden koken en ik alleen at, kreeg ik altijd ravioli uit blik.

Ik ben nu een hele lastige eter en ik weet precies hoe dat komt :sob:

2 likes

De droom

Ik heb dit 8 fucking jaar meegemaakt met mijn schoonvader en echt iemand geef me die genadedood

2 likes

Jaaaa! Mijn oma maakte dat super vaak. Wij noemden het altijd rijstebrij en ik vond het zo lekker altijd.

3 likes

Mijn oma maakte ook iets soortgelijks, maar ze vertelde ook altijd iets over rijst die werd gegaard in bed? Onder de dekens ofzo?

3 likes

Ja, dat doet iemand die ik ken ook. Dan kook je de rijst maar kort, en daarna wikkel je het (in de pan) in een deken oid en dan onder je dekbed.

2 likes

En ondertussen maken de diëtisten overuren want huh hoe kan het toch dat iedereen ondervoed is in het ziekenhuis :thinking:

1 like

Ja, echt vroeger gebeurde dat in de hooikist of in een hooimadam. Onder de dekens is de moderne variant daarvan. Als de pan maar warm blijft.

4 likes

Wil je dan ook om 16:30 opgewarmd worden door warme lucht? Of liever au bain marie

3 likes

Doet me denken aan dat poppenvoer van plastic.

1 like

Bij mijn opa en oma werd dat uit hetzelfde bord gegeten. Soep, avg en pudding…
Zo vies. En iedereen die kwam eten (toen we vroeger met de hele familie samen aten) die vond dat gewoon normaal en deed dat dan ook. Behalve ik al vanaf ik me herinner, want ik ging mijn bord tussendoor zelf afwassen en bij het toetje pakte ik een bakje uit de kast. Werd raar aangekeken, maar wie is hier nu raar?!

(Wel typisch nu ik hierover nadenk dat ik altijd de rare van de familie ben geweest en er totaal niet bij hoorde… dit is weer een voorbeeld en bevestiging)

2 likes

Ik ben ook opgegroeid in een Fries dorp en ik heb er zelf ook nog traumas van. Vla op hetzelfde bord :skull:

2 likes

Omg ik heb dit letterlijk 1 keer meegemaakt toen ik samen met een vriendinnetje ergens ging eten. Ze vroegen na het eten of wij pudding wilden. Wij zeiden ja. En toen kregen wij dus vla in dat bord. Wij wisten eigenlijk niet hoe te reageren want blijkbaar was dat daar heel normaal. Wij dachten met pudding ook niet aan vla.

Hebben jullie grootouders pudding ook vla genoemd?

• Nee
  • Ja
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Volgens mij heette bij ons alles pap, dus het was altijd een verrassing wat er op tafel kwam

1 like