Nouja ik hoor eigenlijk elk half jaar wanneer er een nieuwe stagiaire start en het op een gegeven moment over leeftijden gaat “Oh ben jij x jaar oud? Had echt jonger verwacht”
O ik zie dit best vaak gebeuren? maar misschien werk ik op een raar kantoor.
Als iemand vraagt ‘hoe oud ben jij?’ En dat diegene dan zegt: ‘hoe oud denk je dat ik ben? 🫣
’
Mijn cliënten vragen dat soms
En nieuwe collega’s / samenwerkingspartners die het indekken met “en hoe lang doe je dit werk al?”
Ik cringe altijd als mijn collega zegt ‘hoe oud denk je dat ik ben?’, want ze wordt altijd ouder geschat en is daarna beledigd.
Vandaag nog dacht iemand dat ik in de 40 was terwijl ik net 34 ben geworden
Dan plus ik er sowieso 8 jaar bij op als iemand dat zegt
Het verschilt zo erg. Sommige vrouwen van mijn leeftijd zien eruit alsof ze bijna bejaard zijn, en sommige alsof ze net klaar zijn met studeren
Ik vind vrouwen van mijn leeftijd er wel vaak volwassener uitzien maar ik zie er wat dat betreft precies hetzelfde uit natuurlijk. Ik loop alleen een beetje achter in mijn hoofd met hoe oud ik ben en wat voor persoon je dan bent.
Ja echt haat aan dit. Ik stel gewoon een vraag, hoef niet gelijk mee te doen aan je persoonlijke quiz.
Idee van @Lemongrab vind ik wel een goede oplossing. Nu probeer ik altijd naar beneden af te ronden.
Ja ik heb dat dus heel vaak bij tv programma’s (nu b&b bijv) dat er dan 28 jaar staat bij iemand en ik dan denk huh hoezo ben jij niet 40. Maar mss ben ik gewoon delulu
Als je in de kroeg staat
Vind de ruimte bij whatsapp te klein voor lange berichtjes, druk niet perongeluk op versturen en kan het nog effe rustig nalezen!
Mensen schatten het nooit maar als ik m’n leeftijd vertel aan collega’s/mensen die ik ontmoet als ze vragen hoe oud ik ben zeggen ze vaak uit zichzelf dat ze een andere leeftijd in gedachte hadden.
Hier hetzelfde en ik heb echt jaaaaaren geantwoord 27 op de vraag en als je dat met volle overtuiging brengt, is er niemand die zegt nou dat weet ik zo net niet hoor
Ik merk trouwens wel dat als je met je kind bent je iets volwassens uitstraalt ofzo en dan is eind dertig toch wel wat aannemelijker
(Toen ik kind was leek ik veel ouder omdat ik me al vroeg ontwikkelde en dat vond ik echt heel erg, dat gekwijl van al die viespeuken die dachten dat je al 16 was ofzo en ik zat nog op de basisschool)
dit haat ik met zo’n vurige passie zeg gwn je kk leeftijd je lijkt geen 23
Bij mij komt het ook doordat ik twee flinke strepen grijs in mijn haar heb en dat ik een kind heb van bijna 6. Veel andere ouders op het schoolplein zijn zo 5-10 jaar ouder.
Edit: en misschien heb ik ook gewoon een oude kop maar durft niemand dat te zeggen
Voor mensen die verloofd zijn (geweest), kreeg je toen attenties zoals kaartjes?
- Ja, erg veel
- Paar
- (Vrijwel) niks
0 stemmers
Ik verwacht misschien weer te veel maar werkelijk niemand heeft ons een kaartje gestuurd. Ik vind het echt jammer dat de kaarten- en brievencultuur aan het verdwijnen is
Een paar en ik had dat juist helemaal niet verwacht, want ik had echt geen idee dat het een ding was
Ik ben een fervent (verjaardags)kaarten stuurder maar moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit bij een verloving eraan heb gedacht om een kaart te sturen.
En (hoop dat het niet te lomp klinkt) maar misschien verwacht je inderdaad teveel. Voor jou is het iets heel groots maar voor veel mensen in je omgeving is het het zoveelste aanstaande huwelijk. Doet me denken aan een podcast waar een luisteraar helemaal teleurgesteld was dat ze na haar zwangerschapsaankondiging niet/nauwelijks kaarten en cadeaus ontving.