Ja Antwerpen is sowieso Amsterdam.
Dan zou ik de Vlamingen uit Brussel (DansaertVlamingen) vergelijken met de havermelkelite bij jullie. Wat is de rijke buurt van Amsterdam voor mensen die hoogopgeleid zijn, redelijk klassiek zijn in hun leven en niet beseffen dat zij de ondergang van de samenleving zijn?
Gent is het hippe kleine broertje van Amsterdam met dan de geitenwollensokkenmenen als groot vertegenwoordiger van de stad. Zijn wit, stemmen op Groen en doen het liefst hun boodschappen bij de Cru* nadat ze op de bloemenmarkt op zondag cava gedronken hebben met oesters. Ik vind Rotterdam dan een vergelijkbare stad. Een Gentenaar is fier op zijn stad en vindt niet dat zijn stad moet onderdoen voor Antwerpen en is eigenlijk content dat Antwerpen met de grote problemen zit want zij zijn een warme stad voor warme mensen.
*De Cru is een hippe dure supermarkt van de Colruytgroep waar je kreeftensla aan 83 euro/kg hebt, passievrucht uit een of ander exotisch land aan 4,5 euro/stuk. Ik ga er alleen als mijn loon net gestort is en ik niet naar de prijs kijk. Je hebt mensen die daar hun weekboodschappen doen. Ben je echt hardcore bio dan ga je naar de Lousbergmarkt en koop je een dozijn eieren aan 14 euro zonder verpinken.
Als je meer wil weten over hoe geitenwollensokken Gent is dan raad ik je aan om even het Groen/NVA-debacle op te zoeken, na de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Voor Gent, een coalitie van open vld en vooruit, won de verkiezingen en wilde met de tweede grootste partij in Gent, NVA, verder. Maar de Gentenaars en dus groenen vonden dit niet kunnen in een warme stad als Gent en zijn dan elke dag gaan betogen met deze video als gevolg.